توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 60487
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۴
نظرسنجي هايي‌که به سود ترامپ نيست!
انتشار برخي نتايج نظرسنجي ها، خصوصا در ايالاتي مانند فلوريدا و پنسيلوانيا منجر به نگراني دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده و همراهانش شده است. در صورتي که نتايج اين نظرسنجي ها، در انتخابات رياست جمهوري سال 2020 به عينيت کامل برسد، بقاي ترامپ در کاخ سفيد به گزينه اي ناممکن تبديل خواهد شد.
نظرسنجي هايي‌که به سود ترامپ نيست!
انتشار برخي نتايج نظرسنجي ها، خصوصا در ايالاتي مانند فلوريدا و پنسيلوانيا منجر به نگراني دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده و همراهانش شده است. در صورتي که نتايج اين نظرسنجي ها، در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ به عينيت کامل برسد، بقاي ترامپ در کاخ سفيد به گزينه اي ناممکن تبديل خواهد شد. از سوي ديگر، بسياري از تحليل‌گران مسائل داخلي آمريکا معتقدند که شکست جمهوري‌خواهان در انتخابات ميان‌دوره اي مجلس نمايندگان مي تواند مقدمه اي براي شکست دونالد ترامپ رئيس جمهور جنجالي ايالات متحده در انتخابات رياست جمهوري آتي ( سال ۲۰۲۰) مورد تفسير قرار گيرد. به عبارت بهتر، سوال اصلي اينجاست که آيا انتخابات ميان‌دوره اي کنگره مي تواند مقدمه بر شکست ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آتي محسوب شود؟ روزنامه نيويورک تايمز در يکي از شماره هاي اخير خود، از احتمال شکست ترامپ در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ سخن گفته است.
اين روزنامه در قسمتي از مقاله خود مي نويسد :
“دونالد ترامپ، رئيس جمهور فعلي ايالات متحده آمريکا که مدت زيادي از چهار سال نخست رياست جمهوري خود را در کاخ سفيد سپري کرده است، دوران غم انگيزي را در اين کشور رقم زده است. در دوره اي از اضطراب عميق اجتماعي و سياسي در ايالات متحده آمريکا و در حالي که مسائل مانند موضوع بيمه همگاني و تنش‌ها با روسيه و چين در اين کشور وجود داشت، ترامپ مدعي بود که مي تواند به تنهايي همه اين معضلات را حل و فصل کند. او از زماني که خود را به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ ميلادي معرفي کرد، همواره مدعي بود که مي تواند بر اين بحران‌ها غلبه پيدا کند. او هيچ گاه قواعد و عرف رايج در عالم سياست را نپذيرفت( و هنوز نيز نپذيرفته است).”
عدم پذيرش قواعد بين المللي، منجر به انزواي واشنگتن در نظام بين الملل شده است. اين موضوعي است که نيويورک تايمزو ديگر
رسانه هاي آمريکايي نسبت به آن توجهي ويژه دارند. در نظرسنجي هاي اخير نيز نارضايتي شهروندان آمريکايي از سياست خا رجي ترامپ کاملا محسوس است.
نيويورک تايمز در ادامه مي نويسد :
” دموکرات‌ها در اين خصوص به صورتي هدفمند و با برنامه وارد
شده اند. آنها در اين خصوص پيشنهاد ها و طرح هاي اقتصادي و اجتماعي گسترده اي را مطرح کرده اند.افزايش ماليات بر ثروتمندان، گسترش بيمه هاي درماني( آنچه ترامپ و جمهوري‌خواهان در تحقق آن ناموفق عمل کرده اند ) ، مراقبت از کودکان، تاسيس کالج‌ها و مجموعه هاي اجتماعي آزاد و … از جمله اين موارد هستند. با اين حال منتقدان معتقدند که طرح هاي ارائه شده از سوي دموکرات‌ها، کسري بودجه ايالات متحده آمريکا را افزايش مي دهد. موضوعي که براي بسياري از راي دهندگان آمريکايي اهميتي ندارد!”
نيويورک تايمز در ادامه مي نويسد :
“کوين اوريلي، شهروندي است که در سال ۲۰۱۲ ميلادي و در انتخابات رياست جمهوري به باراک اوباما راي داد. وي سپس در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ راي خود را به سود دونالد ترامپ به گردش در آورد. با اين حال او قصد دارد در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ به رقيب ترامپ يعني اليزابت وارن راي دهد. او معتقد است که ترامپ به وعده اصلي خود مبني بر حمايت از طبقه متوسط عمل نکرده است .وي صرفا در مدت حضور خود در کاخ سفيد از خود ( و همراهانش) حمايت و مراقبت کرده است .”
رسالت
Share/Save/Bookmark