توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 72069
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۹
از سوی وزارت بهداشت؛
شرایط جذب هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد/ ممنوعیت ثبت نام اساتید اخراجی در فراخوان
بر اساس آیین نامه جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، اساتید اخراج شده با رای هیآت اجرایی/ مرکزی و انتظامی نمی‌توانند در فراخوان جـذب هیـأت علمـی شـرکت کنند.
مرکز جذب، امور هیأت علمی و نخبگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیست و یکمین فراخوان جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی در رشته های علوم پایه و بالینی دانشگاه ها یا دانشکده های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی وابسته را منتشر کرد.

بر این اساس ثبت نام در این فراخوان تا ۱۷ مهر ماه جاری به مدت دو هفته صرفا از طریق سامانه فراخوان این وزارت خانه به صورت متمرکز و اینترنتی بوده و ملاک ثبت نام در فراخوان اخذ کد رهگیری عنوان شده است.

*شرایط عمومی

الف) اعتقاد به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی

ب) تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی

ج) داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران د) عدم محکومیت به محرومیت از استخدام دولتی و سوابق محکومیت کیفری و جزائی

ه) برخورداری از سلامت روانی و جسمی متناسب با خدمت

و) انجام خدمت نظام وظیفه عمومی و دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمـومی یـا داشـتن معافیـت قـانونی و یـا پایـان دوره ضرورت نظام وظیفه (ویژه متقاضیان ذکور قانون ماده یک نحوه تامین اعضای هیأت علمی )

ز) تأیید صلاحیت های علمی و عمومی داوطلبان در هیات های اجرایـی جـذب دانشـگاهها و مرکـزی جـذب وزارت متبـوع طبـق مصوبات هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

ح) نداشتن سن بیش از ۳۵ سال در بدو استخدام جهت دارنـدگان مـدرک کارشناسـی ارشـد و ۴۵ سـال بـرای دارنـدگان مـدرک ۲ دانشنامه دکتری تخصصی (.D.Ph )/ دانشنامه تخصصی/ فوق تخصصی و یا دوره فلوشیپ

*شرایط اختصاصی

دارا بـودن دانشـنامه تخصصـی/ فـوق تخصصـی / گـواهی اتمـام دوره فلوشـیپ در رشـته های بـالینی و دانشـنامه دکتـری تخصصی (.D.Ph (در رشته های علوم پایه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

استخدام از بین دارندگان مدرک کارشناسی ارشد صرفا در موارد خاص و برابر ضوابط آئین نامه اداری استخدامی اعضـای هیات علمی بلامانع است. مستخدمین کشوری با مدرک کارشناسی ارشد (به استثنای کارشناسی ارشـد رشـته های تکنولـوژی اتـاق عمـل، تکنولـوژی گردش خون و هوشبری) نمی توانند در فراخوان شرکت نمایند.

همچنین مـلاک شـرکت ایـ ن افـراد در فراخوان صرفاً پیوست تصویر پذیرش استعفای متقاضی در سامانه میباشد. هر گونه جذب منوط بـه قطـع ارتباط استخدامی ظرف مهلت مقرر اعطایی خواهد بود.

مؤسسه مجاز است از پذیرفته شدگان فراخوان استخدامی حسب تشخیص شورای مؤسسه تعهدنامه محضری بـرای مـدت ۵ سال به منظور اشتغال و تداوم خدمتی وی اخذ نماید .

متقاضیانی که از طریق آموزش از راه دور (دوره های مجـازی) و یـا دوره هـای غیرحضـوری تحصـیلات خـود را بـه پایـان رسانیدهاند نمی توانند در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور شرکت نمایند.

شرکت افراد شاغل به تحصیل در فراخوان ممنوع میباشـد (چنانچـه متقاضـیان در زمـان انجـام مراحـل جـذب در آزمـون .D.Ph یا فوق تخصص و یا فلوشیپ پذیرفته شوند نیز مشمول این بند بوده و پرونده آنها از دستور کار جذب خـارج خواهـد شـد).

چنانچه هر یک از افراد مزبور پس از شرکت در فراخوان و قبل از اعلام نتیجه اقدام به ادامه تحصیل نمایند به منزله انصراف از فراخوان جذب هیأت علمی میباشد.

دارندگان مدرک دکتری تخصصی پژوهشی (Research By .D.Ph (صرفا در کد رشته های پژوهشـی می تواننـد شـرکت نمایند و حق شرکت در فراخوان آموزشی را ندارند.

شرکت اعضای هیأت علمی پیمانی/ رسمی مؤسسات در فراخوان سایر مؤسسات در صورتی کـه مؤسسـه محـل خـدمت بـا استغعفای قطعی وی موافقت کرده باشد بلامانع است. لذا ضرورت دارد تصویر حکم استعفای قطعی در سامانه بارگزاری گردد.

به ازای هر سال سابقه مفید آموزشی صرفا پس از تأئید هیأت ممیزه و جذب مرکزی حداکثر تا ۵ سال متناسب با سابقه مفید آموزشی به سقف سن استخدام داوطلبین افزوده می شود.

*حداکثر سن متقاضی

افرادی که در مؤسسات معتبر خارجی به صورت هیأت علمی دانشیار و بالاتر خدمت نموده اند تـا حـداکثر سـن ۵۵ سـال بـه شرط تأئید هیأت ممیزه مرکزی می توانند استخدام شوند .

در مورد جامعه معزز ایثارگران مشمول بند پ ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه شامل فرزندان و همسران شهدا ، جانبـازان ۱۵درصد و بالاتر، آزادگان، فرزندان و همسران آزادگان، فرزندان و همسـران جانبـازان ۲۵ درصد و بـالاتر، رزمنـدگان بـا حـداقل ۶ مـاه حضـور داوطلبانه در جبهه که دارای مدرک علمی .D.Ph، تخصص و فوق تخصص مورد تائید وزارتین علوم و بهداشت میباشند و شرایط علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته باشند از شرایط سنی معاف می باشند.

جذب متقاضیان در شرایط سنی بالاتر از مندرج در بند "ح"، به صورت خاص با کسب مجوز از هیأت مرکزی جذب وزارت متبوع ممکن خواهد بود.

داوطلبان با بیش از ۱۵ سال سنوات خدمت قابل قبول برای سازمان بازنشستگی (به استثنای رشته های تخصصی بالینی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، واجد شرایط شرکت در فراخوان نمی باشند.

کلیه متعهدین شامل اعضای هیأت علمی آموزشی ضریب K و نیز دکتری تخصصی (.D.Ph (و کارشناسان ارشد) بـه وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می توانند بلافاصله در فراخوان شرکت نمایند. ذکر این نکته ضروری است که اعضای هیـأت علمی بالینی پس از شروع تعهدات خود می توانند در فراخوان همان دانشگاه شرکت نمایند.

بدیهی است متعهـدین خـدمت که تعهدات خود را در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی می گذرانند مشروط به موافقت کتبی رئـیس موسسـه مبـداء می تواننـد در فراخوان سایر دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی نیز شرکت نمایند.

*شرایط پذیرفته شدگان برای شرکت در فراخوان های دیگر

شرکت در فراخوان برای مشمولین قانون نحوه تامین هیات علمی، بعد از گذشـت دوره ضـرورت (۲۴ مـاه) میسـر میباشـد. بدیهی است جذب نهایی و پیمانی شدن افراد مذکور پس از اتمام تعهدات و صدور کارت پایان خدمت ممکن خواهد بود.

دانش آموختگان رشته های طب هوا فضا / طب ورزشی / طب کار و پزشکی اجتماعی بلافاصله پس از فراغـت از تحصـیل می توانند در فراخوان شرکت نمایند (از تعهدات معاف هستند). همچنین در خصوص دانش آموختگان طب سالمندی چنانچه ظرف ۶ ماه از زمان معرفی دانش آموختگان یاد شـده بـه مرکـز امـور هیأت علمی امکان جایابی برای ایشان فراهم نگردد، شرکت در فراخوان با بارگزاری مستندات مربوطه بلامانع است.

متخصصین متعهد خدمات درمانی صرفاً در صورت داشتن موافقـت کمیسـیون مشـترک آمـوزش و درمـان وزارت متبوع میتوانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد شرکت نمایند. بدیهی است این دسته از افراد در صورت موافقت کتبـی دانشگاه محل تعهد می توانند در فراخوان سایر دانشگاهها نیز می توانند شرکت نمایند. خاطر نشان میسازد بـارگزاری موافقـت کمیسیون مشترک آموزش و درمان در سامانه در زمان ثبت نام الزامی و ملاک بررسی می باشد.

چنانچه کمتر از ۶ ماه به پایان تعهدات درمانی متقاضیان باقی مانده باشد شرکت ایشان در فراخوان علیرغم نداشتن موافقـت کمیسیون مشترک آموزش و درمان وزارت متبوع در فراخوان سایر دانشگاههای علوم پزشکی کشور بلامانع می باشد.

متخصصین متعهد خدمات درمانی که از سهمیه استخدامی / سهمیه مناطق محروم و سهمیه خانمها جهت پذیرش در دوره تخصصی استفاده کرده باشند، صرفاً درصورت داشتن موافقت کمیسیون مشترک آموزش و درمان وزارت متبـوع و تأئید کمیسیون عالی تعهدات میتوانند در فراخوان شرکت نمایند.

تبدیل وضعیت متعهدین سهمیه قانون برقراری عدالت آموزشی (مشـمول مـاده ۹ قـانون مصـوب سـال ۱۴۰۱)، وفق مقررات مربوط به آنها خواهد بود.

متخصصین دارای دانشنامه تخصصی دندانپزشکی کـه بصـورت درمـانی و یـا هیـات علمـی آموزشـی در دانشـگاهها تعهـد می گذرانند میتوانند صرفا در فراخوان دانشگاه محل انجام تعهدات شرکت نمایند و در صورت موافقت کتبی رئـیس دانشـگاه محل خدمت/محل تعهد می توانند در فراخوان سایر دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی شرکت نمایند.

دارندگان دانشنامه فوق تخصصی که تعهدات فوق تخصص را به صورت درمانی یا هیات علمی می گذرانند صرفاً می توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد خود شرکت نمایند. بدیهی است تنها در صورت باقی ماندن حداکثر ۶ ماه به پایان تعهدات (فوق تخصص) می توانند در فراخوان سایر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی نیز شرکت نمایند.

دانش آموختگان رشته های مامایی، بهداشت باروری و کلیه گرایش های پرستاری تنها به صـورت بـ الینی (مسـتقر در بالین) جذب دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی علوم پزشکی خواهند شد.

دانش آموختگان رشته پزشکی قانونی به شرط ارایه عدم نیاز از سازمان پزشـکی قـانونی می تواننـد در فراخـوان شرکت نمایند. رشته و مقطع متقاضی میبایست با عنوان رشته-مقطع مندرج در فراخـوان دقیقا مطابقت داشـته باشـد و پـذیرش مـدارک مشابه ممنوع میباشد.

*وضعیت جذب ایثارگران

ایثارگران معزز مشمول بند پ ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه شامل فرزندان و همسـران شـهدا، جانبـازان ۱۵ درصـد و بـالاتر، آزادگان و همسران و فرزندان آنان، همسران و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان بـا حـداقل ۶ مـاه سـابقه حضـور در جبهه که دارای مدرک علمی دکتری تخصصی (.D.Ph )/ تخصص/ فوق تخصص/ فلوشیپ میباشـند و شرایط علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته باشند (منوط به کسب ۸۰ درصد امتیازات آخرین فـرد پـذیرش شـده) در اولویـت استخدام قرار دارند.

متقاضیانی که بورسیه دانشگاه خاصی هستند تنها در صورت انتقال تعهدات بورس به دانشگاه دیگـر می تواننـد در فراخوان آن دانشگاه شرکت نمایند، در غیر این صورت تنها می توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد بورسیه شرکت نمایند.

متقاضیان دارنده مدرک تحصیلی بالا تر از رشته و مقطع اعلام شده در فراخوان، حق شرکت در فراخوان اعلام شده در مقطـع پایینتر را ندارند.

در مواردی که اعلام نیاز موسسه به صورت دوره فلوشیپ قید شده باشد، تصمیم گیری در مورد بررسی پرونـده ها بـا مـدرک تخصصی (درصورت عدم مراجعه متقاضی با مدرک دوره فلوشیپ اعلام شده) بر عهده هیأت مرکزی جذب خواهد بود.

چنانچه اعلام نیاز موسسه به صورت تخصص بالینی (دانشنامه تخصصی) قید شده باشد تصمیم گیری در خصـوص بررسـی پرونده متقاضیان با مدرک فلوشیپ بر عهده هیأت مرکزی خواهد بود.

*ممنوعیت شرکت اعضای هیات علمی اخراج شده

اعضای هیأت علمی اخراج شده با رای هیآت اجرایی/ مرکزی و انتظامی نمی توانند در فراخوان جـذب هیـأت علمـی شـرکت نمایند.

انصراف در هر مرحله ای قبل از رای هیأت مرکزی الزاما مستلزم ثبت انصراف در سامانه جذب اعضـای هیـأت علمـی مـی باشد. چنانچه در هر یک از مراحل پذیرش یا پس از آن خلاف اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی محرز شود، کلیه مراحل طـی شده کان لم یکن تلقی شده و در صورت صدور حکم استخدامی حکم صادره لغو و بلا اثر می گردد.

داوطلبان صرفاً مجاز به شرکت در فراخوان دو دانشگاه میباشند. صرفاً یکی از دانشـگاه های مورد انتخاب ایشان می تواند از دانشگاههای (تهران– ایران- شهید بهشتی – شـیراز- اصـفهان – تبریـز- مشـهد - کرمان و یا اهواز) باشد.

از بین اولویت های انتخابی متقاضی، اولویت با جذب در دانشگاهی است که هیأت مرکزی جذب نسبت به تأئید نهـایی آن اقدام نموده و متقاضی مکلف است در اولین محلی که هیئت مرکزی جذب تائید نهایی می نماید به خدمت مشغول شـود و اولویـت بعدی از دستور کار خارج خواهد شد.

بدیهی است در صورت صدور و ابلاغ رأی هیات مرکزی جذب دال بر پذیرش نهایی جذب داوطلب، این موضوع به منزله پذیرش نهایی تلقی شده و لذا هر گونه طی شدن فرآینـد ثبـت نام و بررسی پرونده متقاضی در فراخوان بیست و یک م کان لم یکن تلقی می گردد.

* تذکرات استخدام اعضای هیات علمی

منوط به داشتن ردیف بلاتصدی، مرتبط و مجوزهای استخدامی توسط دانشـگاههای ذی ربط خواهـد بـود. لـذا ضـروری اسـت دانشگاه قبل از هر گونه اقدامی جهت بکارگیری عضو هیات علمی، از داشتن پست بلاتصدی مرتبط اطمینان حاصل نماید. -

استخدام اعضای هیات علمی در مرتبه استادیار به صورت تمام وقـت جغرافیـایی و در مرتبـه مربـی بـه صـورت تمـام وقـت می باشد.

متقاضیانی که در مقطع کارشناسی ارشد جهت مرتبه مربی در رشته پرسـتاری بـه صـورت پرسـتاری مستقر در بالین جذب می شوند به استناد آیین نامه پرستاری مستقر در بالین تا ۵ سال بعد از پیمانی شـدن حق ادامه تحصیل در مقطع بالاتر را ندارند.

داوطلبان در احتساب امتیازات علمی، صرفاً به مستندات بارگزاری شده به صورت الکترونیکـی در سـامانه امتیـاز تعلـق می گیرد. لذا ارائه هر گونه مستند دیگری خارج از سامانه به دبیرخانه هیـأت اجرایـی جـذب محمـل قـانونی نداشته است و خلاف مقررات خواهد بود.
Share/Save/Bookmark