توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 59820
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۲
روحانی:
در جنگ اقتصادی هستیم/ برای توان دفاعی از کسی اجازه نمی‌گیریم
حسن روحانی گفت:در حال حاضر کشور در یک فشار بین المللی قرار گرفته که از سال ۹۷ شدت گرفته و در سال جدید هم ادامه دارد؛ دشمن ما را به یک جنگ بزرگ اقتصادی وارد کرده است.
در جنگ اقتصادی هستیم/ برای توان دفاعی از کسی اجازه نمی‌گیریم
به گزارش خط نیوز؛ رئیس جمهور در جلسه اداری استانداری کرمانشاه با افتتاح چند پروژه به صورت ویدیو کنفرانس در خصوص وضعیت اخیر کشور و شرایط بین المللی، اظهار داشت: کرمانشاه دارای اقلیم بسیار مناسبی است و این مسئله می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند.

وی افزود: امروز در بازدید از کارخانه فولاد با کارگرها صحبت کردیم و آنها خوشحال بودند که ۳۶ درصد دستمزد افزایش پیدا کرده است.


رئیس جمهور به میزان خسارت ایجاد شده در سیل اخیر هم اشاره کرد و گفت: سیل خسارت ۴۰ هزار میلیارد خسارت به بار آورده که عدد سنگینی برای دولت است، اما هر قدامی که برای جبران خسارت‌های ایجاد شده لازم باشد، انجام خواهد شد.

وی افزود: بارندگی‌های اخیر موجب شده که مجموعاً ۳۲ میلیارد متر مکعب آب در پشت سدها ذخیره شود که نعمت بزرگی از سوی خداوند است، هرچند که این بارش‌ها خساراتی هم در پی داشت.

رئیس جمهور با اشاره به شرایط حساس بین المللی و کارشکنی صورت گرفته از سوی آمریکا، ادامه داد: در حال حاضر کشور در یک فشار بین المللی قرار گرفته که از سال ۹۷ شدت گرفته و در سال جدید هم ادامه دارد؛ دشمن ما را به یک جنگ بزرگ اقتصادی وارد کرده است.

روحانی افزود: دولت و ملت ایران همانند جنگ تحمیلی، آغازگر این جنگ اقتصادی نبودند، اما نگذاشتیم حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار بگیرد و در سایه خودباوری به پیروزی رسیدیم.

وی ادامه داد: دولت از ابتدا در تلاش بوده که موانع را از پیش روی مردم بردارد؛ در مذاکرات هسته‌ای ایران در مقابل ۶ قدرت دیگر تنها بود، اما در نهایت پیروزی از آن ما شد و آمریکایی‌ها گفتند که بدترین قرارداد ممکن را امضاء کردیم؛ از دی ماه سال ۹۴ تا به امروز ایران توافق را نقض نکرد و پای قول و تعهدات خود ایستاد، اما طرف مقابل ده‌ها تعهد خود را شکسته است.

رئیس جمهور با اشاره به توطئه جدید آمریکا علیه سایر کشورها، گفت: در توطئه جدید آمریکا بیان شده که سایر کشورها مسائل مربوط به فناوری و خیلی دیگر از موارد از این دست در چهارچوبی که آمریکا تعیین می نماید باید حرکت کند، ما برای توانمندی دفاعی و هر چیز دیگری از کسی اجازه نمی‌گیریم، ملت ایران هرگز سخن زور و ناروا را قبول ندارد و تا آخر ایستادگی می‌کند.

روحانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی آمریکایی‌ها برای کاهش و به صفر رساندن صادرات نفت ایران، اظهار داشت: نقشه‌های دشمن را در هر زمینه‌ای خنثی خواهیم کرد؛ در سال گذشته با وجود تحریم‌ها ۴۳ میلیارد دلار صادرات نفت داشتیم و امسال هم این میزان صادرات را انجام خواهیم داد، از سوی دیگر ما در زمینه تولید گندم چهار سال متوالی است که خودکفا شده‌ایم و بخش اعظمی از مواد خوراکی مردم در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: دولتی که برای ورود دارو و موادغذایی مشکل ایجاد می‌کند دشمن ملت ایران است، آمریکا همه قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد و نقض تعهد او تنها مربوط به توافق با ایران نیست، آمریکا بسیاری از توافق دیگر را هم زیر پا گذاشته است.

روحانی در آخر به طرح‌های اجرایی شده در سطح استان اشاره کرد و گفت: طرح‌های امروز استان با بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد، ۱۸ هزار هکتار زمین حاصلخیز آماده برای کشاورزی وجود دارد و این یعنی ما در مسیر توسعه گام برداشتیم.

منبع: فارس


Share/Save/Bookmark