توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44020
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷
رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای منا:
سکوت، مصیبت دنیای اسلام است
همزمان با ایام سالگرد شهادت حاجیان ایرانی در منا و مسجدالحرام و همچنین شهادت حاجیان ایرانی در مکه در سال ۱۳۶۶، جمعی از خانواده‌های این شهدا، به همراه مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه‌ی مقام معظم رهبری، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
سکوت، مصیبت دنیای اسلام است
به گزارش خط نیوز، امت اسلامی در حادثه‌ منا داغدار شد و هفت هشت هزار نفر شهید شدند اما در کشورهای دیگر غیر از ایران عکس‌العملی نشان ندادند و سکوت کردند.

ایشان افزودند: این سکوت، بلای بزرگی است که جان ملت‌های اسلامی را دربرگرفته و این مصیبت است برای دنیای اسلام.

ایشان یادآور شدند: حکام سعودی در حادثه‌ منا حتی یک عذرخواهی زبانی از ملت‌های مسلمان نکردند؛ چقدر این‌ها وقیح و بی‌شرمند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اگر نگوییم این حادثه با تعمد بوده، این بی‌تدبیری و بی‌کفایتی، جرم است.

ایشان با بیان این‌که «چه تضمینی هست در اوقات مشابه، حادثه‌ مشابهی رخ ندهد؟» ادامه دادند: دنیای اسلام باید گریبان این‌ها را بگیرد.

ایشان گفتند: در حادثه‌ منا چند هزار نفر به‌خاطر بی‌کفایتی و سوءعمل یک دولت جان می‌بازند و دستگاه‌های حقوق بشری سکوت مرگ گرفته‌اند.

حضرت ایت‌الله خامنه‌ای با بیان این‌که «کسانی که دل به سازمان‌های بین‌المللی می‌بندند، واقعیت آن‌ها را ببینند» افزودند: این‌ها گاهی برای حقوق حیوانات جنجال می‌کنند؛ حالا چند هزار انسان در یک حادثه به خاک و خون کشیده شده‌اند و آن‌ها سکوت محض کرده‌اند.

ادامه و مشروح خبر این دیدار متعاقباً منتشر می‌شود.
Share/Save/Bookmark