توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44333
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۴
لزوم تعیین و تبیین گفتمان‌های جریانات سیاسی در انتخابات 96:
آرایش گفتمانی و جبهه بندی انتخابات ریاست جمهوری 96 چگونه خواهد بود؟
آنچه مشخص است جبهه بندی اصلاح طلبی و اصولگرایی اعتبار خود را از دست داده و هستند اصولگرایانی که این روزها سخنان و اعمالشان به امید اول اصلاح طلبان تبدیل شده است. شاید یکی از بهترین راههای شناسایی این افراد، این باشد که ببینیم غربی‌ها از چه گروهی در ایران حمایت میکنند و آنها را پیاده نظام خود میدانند.
آرایش گفتمانی و جبهه بندی انتخابات ریاست جمهوری 96 چگونه خواهد بود؟
به گزارش خط نیوز به نقل از پایگاه 598، برخلاف خیلی‌ها که این روزها از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 96 سخن میگویند، و برخلاف خیلی‌ها که از هم اکنون به دنبال "تکرار میکنیم" و "تا 1400" و ... هستند، معتقدیم که برای ورود به بحث مصادیق، زمان بسیار زودی است و اکنون وقت تعیین و تبیین گفتمان‌ها و جبهه بندی هاست.

آنچه مشخص است جبهه بندی اصلاح طلبی و اصولگرایی اعتبار خود را از دست داده و هستند اصولگرایانی که این روزها سخنان و اعمالشان به امید اول اصلاح طلبان تبدیل شده است. به طور خلاصه میتوان جبهه بندی انتخاباتی را به این شکل مطرح کرد:

*انقلابی مثبت ( پیشرفت گرا، استکبار ستیزی، مردم گرا، استقلال طلب، عزت مدار، عدالت محور، رونق اقتصادی با تکیه بر توان داخلی کشور و ...)

*انقلابی منفی (راحت طلب، اشرافی گرا، فرصت طلب، موضع گیری غیر شفاف و ...)

*غربگرا و خلاف جهت انقلاب ( واداگی در برابر غرب، آمریکا دوست، امید به خارج کشور برای رونق اقتصادی، کم توان و ناکارآمد)

رهبر انقلاب در اسفند 79 انقلابیون را به دو بخش انقلابی مثبت و منفی تقسیم کردند. انقلابی مثبت کسی است که حاضر است آبرویش را نیز خرج کند و حتی اگر هیچ کاره هم باشد خودش را مسئول ترین افراد میداند و وارد میدان میشود.

انقلابی منفی شخصی است انقلابی اما وجاهت طلب و راحت خواه است و اگر یک وقت کاری هم به دستش افتاد مثل آدمهایی که هیچ کاری در دستشان نیست حالت منفی بافی و شکل اپوزیسیون به خودش میگیرد، کانه در هیچ کاری مسئولیت ندارد.

دسته سوم غربگرایان داخلی اند. همانها که از هر فرصتی برای آمریکایی شدن و مذاکره استفاده میکنند و تنها راه حل و امیدشان برای رفع مشکلات به آنسوی مرزهاست و نتیجه عملکردشان باز کردن راه برای ضربه به اصول جمهوری اسلامی است. با نگاهی به وقایع و مواضع سالهای گذشته میتوان این گروه را شناخت.

شاید یکی از بهترین راههای شناسایی این افراد، این باشد که ببینیم غربی‌ها از چه گروهی در ایران حمایت میکنند و آنها را پیاده نظام خود میدانند. جمله پرمعنای رهبر انقلاب مبنی بر ایستادگی در مقابل جریان غیر انقلابی داخل نظام، میتواند مصداق همین افراد باشد.

اما 2 مورد را باید مدنظر داشته باشیم:

اول آنکه با توجه به گریز بیش از پیش مردم از آمریکا و غرب و طرفداران آنها در داخل، احتمال آن میرود که گروه سوم با ژست گروه انقلابیون و دلسوزی انقلاب پا به میدان انتخابات بگذارند. باید فریب اینها را نخورد تا مبادا خسارت های بیشتری به عزت و فرهنگ و اقتصاد و امنیت وارد شود.

دوم آنکه انقلابیون منفی را هم باید شناخت تا مبادا کاری به آنها واگذار شود. شاید وادادگی در بین این گروه باعث بروز و ظهور گروه سوم در مناصب حساس شود.

اکنون باید تلاش کرد تا گروه اول را شناخت و در زمان مناسب به مردم معرفی کرد.
Share/Save/Bookmark