توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 60678
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۹
ظریف: دولت ترامپ با دولت‌ اوباما هیچ فرقی نمی‌کند
ظریف: دولت ترامپ با دولت‌ اوباما هیچ فرقی نمی‌کند
ظریف: دولت ترامپ با دولت‌ اوباما هیچ فرقی نمی‌کند
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم گفت: از نظر ما این دولت آمریکا با دولت قبلی و دولت بعدی هیچ فرقی نمی‌کند. برخی فکر می‌کنند که ما با آقای ترامپ مشکل داریم. این‌گونه نیست. همان‌گونه که گفتم ما با دولت آمریکا مذاکره کردیم، اما آنها تعهداتشان را اجرایی نکردند.

ظریف افزود: در دوران آقای اوباما، دولت آمریکا همه تعهداتش را عملی نکرد، عهدشکنی کردند. در زمان آقای ترامپ هم به صراحت از برجام خارج شدند و پیمان شکنی کردند. این نشان می‌دهد که ما دولتی را در مقابل خودمان نداریم که بتوانیم با او گفت‌وگو کنیم؛ چون گفت‌وگو برای گفت‌وگو که معنی ندارد. ما گفت‌وگو می‌کنیم که به یک توافقی برسیم. توافق هم برای توافق نیست؛ توافق برای اجرای توافق است. الان ما یک توافق 150 صفحه‌ای داریم.

وی در ادامه گفت: همه می‌توانند طرفدار توافق هسته‌ای باشند. البته آمریکا را کنار می‌گذاریم چرا که حتی طرفداری زبانی هم از این توافق نمی‌کند. دولت‌های اروپایی می‌توانند به زبان حامی توافق باشند ما هم می‌توانیم با زبان از توافق حمایت کنیم. آنچه که ایران انجام داده این است که در عمل توافق را اجرا کرده است. من از دولت‌های اروپایی سؤال می‌کنم چند شرکت اروپایی در حال حاضر در ایران فعالیت می‌کنند؟ چند دولت اروپایی الان دارند به ایران اعتبار بانکی می‌دهند؟ چند بانک اروپایی در حال کار با ایران هستند؟ لذا اروپایی‌ها به جای آنکه زبانی بگویند از توافق حمایت می‌کنند، توافق را اجرا کنند و حمایتشان را در عمل نشان دهند.
Share/Save/Bookmark