توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 60765
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۷
تاج: بابت اتفاقات فینال جام حذفی عذر می‌خواهم/ تعلیق برگزاری مسابقات فوتبال ایران بخاطر کمبود امکانات
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از هواداران فوتبال بابت اتفاقاتی که در دیدار نهایی جام حذفی رخ داده است، عذرخواهی کرد.
تاج: بابت اتفاقات فینال جام حذفی عذر می‌خواهم/ تعلیق برگزاری مسابقات فوتبال ایران بخاطر کمبود امکانات
به گزارش خبرنگار ورزشی قدس آنلاین، مهدی تاج در نشست خبری امروز (یکشنبه) خود که در محل هتل آکادمی فوتبال ایران برگزار شد، گفت: در ابتدا می‌خواهم مسئله اهواز، فینال جام حذفی را توضیح دهم. همچنین مسائلی را در مورد فدراسیون فوتبال، تشکیل سازمان اقتصادی فدراسیون و تیم ملی قصد دارم، بیان کنم.

* از هواداران عذرخواهی می‌کنم

وی افزود: از همه‌ هواداران فوتبال باید عذرخواهی کنم و قطعاً تلاش خواهیم کرد دیگر کمتر از این اتفاقات بیفتد. سعی می‌کنیم واقعیت‌هایی که به وجود آمده و شاید در آینده به وجود بیاید، در این جلسه درباره آنها صحبت کنیم. شورای تأمین استان خوزستان و اداره کل نیروی انتظامی و همچنین دیگر دستگاه‌ها موارد خودشان را مطرح کردند. گنجایش ورزشگاه ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که بیست هزار و ۵۰۰ بلیت برای بازی فینال جام حذفی فروخته شد. معنایش این است که دو سوم بلیت ورزشگاه فروخته شده تا یک سوم ورزشگاه خالی باشد. از این ۲۰ هزار بلیت، تعدادی برای سهمیه‌ها اختصاص داده شده است. این گزارش‌هایی است که گرفته شده و من خدمت شما ارائه می‌کنم. ورزشگاه محل برگزاری بازی ۲۸ هزار و ۴۳ صندلی دارد و هزار و ۳۶۳ صندلی VIP. بلیت‌های فروخته شده ۲۰ هزار و ۵۰۰ عدد بوده و باید ۱۰ هزار صندلی خالی می‌مانده است.

* نمی‌توانیم بگوییم این آخرین اتفاق خواهد بود

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برخی‌ها تخمین زده بودند، اما در حوزه فوتبال عملیاتی نیست. تخمین وقتی درست است که ما بلیت‌فروشی الکترونیکی داشته و بتوانیم ورزشگاه را کنترل کنیم. حرف نیروی انتظامی درست است و می‌گویند وقتی با دست افراد را بگردیم، کار عملی نیست و ضریب اشتباهات بالا می‌رود. اعلام کردند اگر پشت درِ هر ورزشگاهی جمعیتی بدون بلیت بیاید، نمی‌توانیم آنها را راه ندهیم. ما در را باز کرده و آنها را راه می‌دهیم. نیروی انتظامی می‌گوید جمعیتی که بدون بلیت به ورزشگاه می‌آیند، نمی‌توانیم به آنها به عنوان اغتشاش‌گر گاز اشک‌آور بزنیم و بگوییم بروند. بعد از مدتی در را باز کرده و راه می‌دهیم. روز گذشته این بحث بود که باید تلاش کرد، اما در واقع تلاشی در کار نیست و نمی‌توانیم به جامعه ورزش بگوییم این آخرین بار خواهد بود و به دفعات چنین اتفاقات می‌افتد.

دولت دست از سر فوتبال بردارد

تا وقتی حق پخش تلویزیونی پرداخت نشود نمی توانیم از باشگاه ها بخواهیم ورزشگاه ها را درست کنند؛ دولت باید دست از سر فوتبال بردارد تا ماخودمان درباره حق پخش تصمیم بگیریم و اگر جلوی صداوسیما ایستادیم، فشار نیاورند حتما باید بازی پخش شود! اگر می خواهند پخش شود، پولش را بدهند.
Share/Save/Bookmark