توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 45254
چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۰
تمدید سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن
ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در اطلاعیه ای اعلام کرد که زمان ثبت نام سرشماری اینترنتی در روزهای سوم و چهارم آذر ماه تمدید می شود.
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، در این اطلاعیه بیان شده با توجه به پایان زمان اجرای سرشماری به شیوه حضوری برخی از خانوارهای کشور در سرشماری اینترنتی شرکت نکرده و در زمان مراجعه مأمور سرشماری نیز در محل سکونت خود حضور نداشته اند.

سامانه سرشماری اینترنتی مجدداً به مدت 2 روز از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه سوم آذر تا ساعت 24 روز پنجشنبه چهارم آذر برای دریافت اطلاعات این خانوار ها در دسترس است.

این ستاد از خانوار های درخواست کرده در تاریخ مذکور با مراجعه به این سامانه به آدرس www.sarshomari95.ir اطلاعات خود را تکمیل و با در یافت کد آماری از انجام سرشماری خود اطمینان حاصل کنند.

مرحله ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 از چهارم با 24 آغاز شد و به علت استقبال مردم در روزهای آخر تا 30 مهر سال جاری تمدید شده بود.

مرحله دوم مراجعه حضوری ماموران سرشماری به منازل نیز از روز 28 مهر آغاز و تا 28 آبان ادامه داشت.

تعداد سئوال های سرشماری 70 مورد در ارتباط با اعضای خانواده ها شامل سن، تاریخ تولد و وضعیت اشتغال و سواد، زناشویی، تعداد فرزندان، دفترچه بیمه درمانی، وضعیت مسکن و مهاجرت است.


نخستین سرشماری ایران در سال 1335 برگزار و از همان سال دوره به صورت 10 ساله و دوره های هفتم 1390 و هشتم 1395 به صورت پنج ساله برنامه ریزی شد و دولت تدبیر و امید به منظور کاربردی کردن این اطلاعات با استانداردهای بین المللی مصوبه اجرای 10 ساله آن را مجددا اجرایی کرد تا نهمین دوره سرشماری به 1405 موکول شود.
Share/Save/Bookmark