توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63587
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶
جهاد کشاورزي استان کرمانشاه جواب بدهد
ماجـراي ايـن 60 هکتـار
ماجـراي ايـن 60 هکتـار
به گزارش گروه سیاسی خط نيوز؛ امر توليد در زمينه كشاورزي خصوصاً خارج از فصل و اهتمام به ايجاد و بسترسازي مناسب براي آن امري پسنديده و قابل درك است. سياست هاي گزينشي اگر اعمال نشود و دار و دسته سازي هاي سياسي و يا قرابت هاي ديگر ملاك باشد آن وقت است كه اين سياست ها آن امر مهم يعني اشتغال زايي هدفمند را براي اشتغال پايدار مختل مي سازد . جهاد كشاورزي و مجموعه خدوم آن را مي ستائيم البته مديران آن بايد از فراز و فرودهاي ارادت سالاري ايام ماضي كه بهايي گزاف و برخورد با مديران متخلف انجاميد درس عبرت گرفته باشد، متأسفانه در برخي از مواقف خصوصاً امتيازاتي كه در اين زمينه براي كشاورزان وجود دارد در ساليان گذشته نوعي برخورد سليقه اي و خارج از معيار را شاهد بوده ايم كه بخش هايي از جهادكشاورزي از آسيب باندسالاري مصون نمانده، در بخش هاي توليدي مكانيزه نموده حرف هاي فراواني از عدم برخورد درست وجود دارد كه در اين مقاله و مقوله نمي گنجد، جا دارد در مجلس آينده به فكر تحقيق و تفحص از منابع سوزي در اين وزارتخانه باشند جهادكشاورزي كه در دل آن نيروهاي ارزشمند، متدين و كارداني وجود دارد در برهه هايي به دليل برخورد با تخلف اين نيروها حذف و به نيروهايي ميدان داده شد كه اين نيروها وابستگي هايشان به جريانات استاني و همخواني و همخوني با رانت خواران و رانت پيشگان بيشتر از تعهد به سازمان متبوع و كشاورزان بوده و نمونه بارز آن را در برخورد قانونمند با مديران متخلف آن در گذشته را بايد مدنظر داشت در محافل خاص و نيمه بحث از امتيار60 هكتار از اراضي براي كشت خارج از فصل در كرمانشاه بوده كه به احدي واگذار شده كه اين واگذاري و امتيار دادن اگر در جهت ايجاد اشتغال باشد امري مقبول است ولي اگر به مانند برخي امتيازات كه هنوز محرز نيست كه به چه عنوان و هدف به اشخاصي صاحب نفوذ واگذار گرديده جاي شك و ترديد و در مواقفي رانت خواري را به ذهن متبادر مي كند، امروز بسياري از مردم استان حتي براي چندصدمتر كشت خارج از فصل در پ
يچ و خم اداري و كفش آهنين پوشيدن بوده ولي جاي تعجب دارد اين 60 هكتار كذايي در شهرستان كرمانشاه براساس كدامين دليل معقول و منطقي به يك شخص واگذار گرديده، كاش سابقه ميدان دام و مواردي ديگر كه کمک ها و اسناد بلاعوض توسط جهاد كشاورزي توسط ابوذر درج شد مسئولين جواب منطقي داشته باشند.
بحث 60 هکتار امتياز دهي که مطالب فراوان کارشناسي در بطن خود دارد اما شيرين تر از آن اين است که اين 60 هکتار مقرر است با دلال بازي به 60 قطعه تبديل و بفروش برسد. و هر قطعه با مبلغي ميلياردي به متقاضيان تحويل شود، اين پرده دوم موضوع و پرده سوم تسهيلات براي اين امر است. به هر حال از مسئولين استان، خصوصاً جهاد کشاورزي، خواستار توضيح در مورد وقوع موضوع بوده و از نهادهاي امنيتي و قضايي درخواست پيگيري جدي اين موضوع را به طور جدي داريم. قرار داده و در صورت اثبات موضوع و حقيقت يابي حتماً با ساز و کار قانوني با موضوع چنان چه رانت خواري، ويژه خواري، ارادت سالاري و ... در اين پروژه وجود دارد به صورت قاطع و قانوني با آن برخورد نمايند. البته جايزه ابوذر هم در خود قوه محترم قضائيه جاي خود را دارد.؟!؟!
بديهي است بدعت مزمن و غيرمقبولي که
سال هاست در جهاد کشاورزي استان ريشه دوانده بايد خشکيده شده يکي از مطالب مبتلا به کشاورزان خانه کشاورز است که بايد در اين مورد هم جهاد کشاورزي پاسخ مناسبي براي آن داشته باشد که اين رانت ها برخي از دل اين موضوع بيرون زده به راستي انتخابات در خانه کشاورز داراي چه سمت و سو و هدفي دارد؟! نکند و خداي آن روز را نياورد که خانه کشاورز، به فرد يا جرياني خاص متعلق باشدسياسي و قيموميت خانه کشاورز در امر کشاورزي استان را نمي پذيريم بديهي است کشاورزان استان صغير نيستند. که قيم و سرپرست و گردن کلفت و زمين دار و کباب دار جلو دارش باشد.
اين مطلب بخشي از مطالب کثيري است که درباره جهاد کشاورزي وجود دارد گرچه در بخش (امور اراضي و برخي پروژه هاي ديگر) گفتني هاي قابل طرحي وجود دارد که بايد جهاد کشاورزي در راست آزمايي 60 هکتار آزموده شود تا پرونده هاي ديگر مفتوح و به استحضار مردم برسد.
امروز مبارزه با فساد در هر سطحي قابل پيگيري است از دادستان محترم استدعايي وجود دارد به عنوان مدعي العموم اين موضوع را بررسي فرمايند تا لايه هاي پنهان و پيدا مشخص شود و چنان چه منجر به فسادي است با آن برخورد قانوني و شرعي صورت پذيرد.
رونوشت .............................................
دادستان محترم عمومي و انقلاب اسلامي جهت استحضار
Share/Save/Bookmark