توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44759
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا مطرح کرد
ضرورت تعامل پلیس و دستگاه قضا برای پیشگیری از فرار مجرمان
جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا گفت: تعامل پلیس و قوه قضاییه می تواند تاثیر بسیاری در پیشگیری از فرار مجرمین و فرار آنها از دست عدالت داشته باشد و امیدواریم برگزاری این نشست ها به افزایش این تعاملات منجر شود.
ضرورت تعامل پلیس و دستگاه قضا برای پیشگیری از فرار مجرمان
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار محسن فتحی زاده در پنجمین نشیت مشترک پلیس بین الملل ناجا با قضات و کارشناسان قضایی با اشاره به همکاری پلیس و قوه قضاییه به عنوان دو رکن پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: امروز حوزه جرایم بین الملل شرایط خاصی یافته که امنیت جامعه ما را هم تحت تاثیر قرار داده و لاجرم ما باید در این حوزه حضور فعال داشته باشیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا قاچاق انسان، قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و میراث فرهنگی را از جمله این موارد دانست و ادامه داد: علاوه بر آن فرار برخی مجرمان اقتصادی به خارج از کشور مردم ما را متضرر کرده است.

وی با اشاره به ارتقای توان پلیس بین الملل کشورمان گفت: ما توانسته‌ایم ظرفیت‌های زیادی را در این بخش ایجاد کنیم و امروز پلیس بین الملل ما سعی دارد از این قابلیت ها به شکل مطلوب برای تامین منافع مردم و نظام استفاده شود.

فتحی‌زاده با اشاره به تعامل دستگاه قضایی با اینترپل ناجا افزود: ما تهدیدات زیادی را از جانب استکبار جهانی و دیگر دشمنان مواجهیم و شناسایی ظرفیت موجود در حوزه پلیس بین الملل ایران و قوه قضاییه می تواند در احقاق حقوق کشور بسیار اثرگذار باشد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا به قراردادهای چندجانبه پلیسی و قضایی ایران و دیگر کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: ما امروز حتی با کشورهایی که سطح تعاملات سیاسی‌مان بسیار پایین است ارتباطات پلیسی خوبی داریم و حتی در دوره ای علی رغم کاهش سطح تعاملات مختلف با برخی کشورهای دنیا، تعاملات پلیسی خوبی داشتیم.

وی اضافه کرد: تعامل پلیس و قوه قضاییه می تواند تاثیر بسیاری در پیشگیری از فرار مجرمین و فرار آنها از دست عدالت داشته باشد و امیدواریم برگزاری این نشست ها به افزایش این تعاملات منجر شود.

فحتی‌زاده تعقیب مجرمین در خارج کشور را از وظایف پلیس و اینترپل دانست و گفت: ما با تعاملات بین المللی خود می توانیم به تمکین کردن کشورهای مقصد مجرمان متواری برای مسترد کردن این مجرمان استفاده کنیم.
Share/Save/Bookmark