توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44794
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۰
براساس مصوبه مجلس صورت گرفت
اعمال محدودیت‌ برای مقابله با منابع آلوده‌کننده هوا در مواقع اضطرار
براساس مصوبه مجلس مقرر شد سازمان محیط زیست در مواقع اضطرار، ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌هایی را برای پیشگیری از اثرات زیانبار و مقابله با منابع آلوده‌کننده هوا برقرار کند.
اعمال محدودیت‌ برای مقابله با منابع آلوده‌کننده هوا در مواقع اضطرار
به گزارش خط نیوز به نقل از تسنیم «پویا»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 9 آبان) پارلمان، لایحه هوای پاک را مورد بررسی قرار دادند و ماده 3 این لایحه را تصویب کردند.

براساس مصوبه مجلس مقرر شد در مواقع اضطرار، سازمان با همکاری وزارت کشور و تصویب هیئت وزیران، ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی را برای پیشگیری از اثرات زیانبار و مقابله با منابع آلوده‌کننده هوا برقرار کرده و بلافاصله مراتب را از طریق رسانه‌های همگانی، به‌اطلاع عموم می‌رساند. با برطرف شدن شرایط اضطراری و کاهش آلودگی هوا، سازمان نسبت به رفع ممنوعیت و محدودیت برقرار شده، اقدام و مراتب را به نحو مقتضی به عموم اطلاع می‌دهد.

وکلای ملت در تبصره یک این ماده مصوب شد میزان و نحوه جریمه نقدی و توقف واحدهای مشمول متمرد از دستور سازمان و دارندگان وسایل نقلیه موتوری که وارد محدوده ممنوعه می‌شوند بنابر پیشنهاد مشترک سازمان و ‌نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به تصویب هیئت ‌وزیران می‌رسد.

بهارستان نشینان در تبصره2 این ماده نیز مقرر شد در این شرایط تمامی دستگاهها و ارگان‌های ذی‌ربط در محدوده ضوابط قانونی موظف به همکاری و رعایت الزامات اعلامی سازمان هستند. مسئولان و مدیران مستنکف از این حکم، مشمول ماده(576) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات) می‌شوند.

نمایندگان در تبصره3 نیز سازمان حفاظت از محیط زیست موظف است آیین‌نامه اجرائی مدیریت شرایط اضطرار و به‌روزرسانی آن را با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ کشور، صنعت، معدن و تجارت و ‌نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه کند و حداکثر شش‌ماه پس از ابلاغ این قانون به‌تصویب هیئت وزیران برساند.
Share/Save/Bookmark