توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63162
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۸
توقف چهار ساله یک پروژه زیست‌محیطی؛
تالاب صد جزیره در انتظار یک تدبیر/ عقبگرد سایت پرنده‌نگری هشیلان!
روند احداث سایت پرنده نگری تالاب صد جزیره هشیلان چهار سال است که متوقف شده است.
تالاب صد جزیره در انتظار یک تدبیر/ عقبگرد سایت پرنده‌نگری هشیلان!
سایت پرنده نگری هشیلان که یکی از مجهزترین و بزرگترین سایت های پرنده نگری غرب کشور به شمار می رود با گذشت 8 سال از شروع ساخت هنوز ناتمام مانده است و طی یکی دو سال اخیر هیچ پشرفتی نداشته و متوقف شده است.

این سایت پرنده نگری که در محوطه تالاب صد جزیره هشیلان قرار گرفته برای دانشجویان از نظر کمک به امر تحقیقات و پژوهش بسیار حائز اهمیت است و همچنین با توجه به تجهیز این سایت به دوربین ها و تلسکوپ های متعدد برای رصد پرندگان تالاب اتفاق خوشایندی برای دوستداران محیط زیست محسوب می شود.

سایت مذکور در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع در دامنه کوه خورین در دست احداث است و با توجه به اهمیت اکولوژیکی می تواند یک منطقه گردشگری برای دیدن پرندگان نادر باشد.

کاظمی مدیرکل سابق محیط زیست کرمانشاه سال 94 پیشرفت فیزیکی 90 درصدی این طرح را اعلام کرد که قرار بود با توجه به پیشرفت کار در دهه فجر همان سال به بهره برداری برسد که نرسید.

حالا بعد از گذشت 4 سال از آن اعلام پیشرفت 90 درصدی ظاهرا کار متوقف شده است و یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه می گوید این سایت پیشرفت 80 تا 85 درصدی دارد!

فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: سایت پرنده نگاری هشیلان حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: برای تکمیل باقیمانده پروژه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر اعتبار دریافت کردیم و اکنون نیز در آستانه تخصیص آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بیان داشت: پس از تخصیص اعتبار مذکور و اعلام در سامانه پیمانکار مشخص و باقیمانده کار انجام خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم این پروژه پس از گذشت زمانی طولانی سال آینده به بهره برداری برسد، گفت: ناکافی بودن منابع اعتباری در نظر گرفته شده در زمان مدیران قبلی، رها کردن پروژه توسط پیمانکاران از جمله عمده ترین علل طولانی شدن تکمیل پروژه مذکور است.

یاوری خاطر نشان کرد: با توجه به رها شدن پروژه توسط پیمانکار فعلی باید تکلیف آن مشخص شود تا پروژه به پیمانکار جدید واگذار شود.
Share/Save/Bookmark