توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44864
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۶
روحانی در جلسه بررسی صلاحیت ۳ وزیر:
هماهنگی خوبی بین دولت و مجلس دهم بوده است
رئیس جمهور با بیان اینکه تردیدی ندارم هماهنگی بیشتر بین دولت و مجلس به نفع مردم و خواست ملت ایران است، گفت: دولت یازدهم در آغاز کار خود با بحران های شدیدی مواجه بود.
هماهنگی خوبی بین دولت و مجلس دهم بوده است
به گزارش خط نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز سه شنبه در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: امروز بنا دارم که خدمت نمایندگان محترم مجلس به تناسب ترمیم کابینه نکاتی را عرض کنم. اگرچه قبلاً دیدارهایی را با شما داشته ام، اما این اولین دیدار در خانه ملت و در حضور شما نمایندگان منتخب ملت ایران است.

وی افزود: به همه شما خسته نباشید عرض می کنم به خاطر حدود ۵ ماهی که در کار و تلاش در مجلس بودید و سپاسگزاری می کنم برای همکاری و هماهنگی بسیار خوبی که در مجلس دهم بین دولت و مجلس در طرح ها و لوایح وجود داشت.

روحانی خاطرنشان کرد: تردیدی ندارم هماهنگی و همفکری بیشتر به نفع مردم و خواست ملت ایران است.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت یازدهم در آغاز کار خود و شروع فعالیتش با مشکلات بزرگی روبرو بود که شاید بتوان نام آنها را بحران ها نامید. هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی در آغاز کارش با تورم بیش از ۲۳ درصد مواجه نبوده است، در حالی که در آغاز دولت یازدهم کشور با تورم ۴۰ درصد روبرو بود.

وی تصریح کرد: هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده است که در آغاز کار خود کشور با رشد منفی روبرو بوده باشد اما دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با ۸ فصل رشد منفی روبرو بود.

روحانی اظهارکرد: هیچ دولتی نبوده که در شروع کارش با عدم اشتغال خالص چند سال مداوم روبرو بوده باشد؛ اشتغال خالصی که در طول چند سال نزدیک صفر بوده است.

رئیس جمهور گفت: هیچ دولتی نبود که در آغاز کار خود پس از انقلاب اسلامی با تحریم های شدید سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت تحت ذیل ۷ مواجه باشد اما دولت یازدهم با این مشکلات مواجه بود.

وی گفت: اگر من بگویم که در آغاز کار دولت در بخش سیاست خارجی و در بخش اقتصاد به ویژه اقتصاد کلان با معضلات شبه بحرانی مواجه بودیم، سخن به اغراق نگفته ام، به همین دلیل دولت ناچار بود در اولین قدم های خود به بحث سیاست خارجی و اقتصاد بیش از بخش های دیگر توجه کند.
Share/Save/Bookmark