توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64707
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶
استاندار کرمانشاه:
سهم صنعت کرمانشاه در بیکاری ناشی از کرونا تنها ۵ درصد بود
استاندار کرمانشاه گفت: تنها ۵ درصد از بیکار شده‌های ناشی از کرونا در استان کرمانشاه متعلق به بخش صنعت بود.
سهم صنعت کرمانشاه در بیکاری ناشی از کرونا تنها ۵ درصد بود
به گزارش مهر، هوشنگ بازوند در نشست با قطعه سازان صنعت خودروسازی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در منطقه بندی که توسط وزارت کشور شکل گرفت استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان، کردستان، کرمانشاه و همدان جزو منطقه ۴ طبقه‌بندی شدند که محوریت این استان‌ها به کرمانشاه سپرده شد.

استاندار کرمانشاه افزود: در این راستا هر استان یک حوزه را محور توسعه خود قرار داد که استان کرمانشاه حوزه صنعت و پتروشیمی را انتخاب کرد.

وی در ادامه به خسارات ناشی از بیماری کرونا به اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: در استان نزدیک به ۱۱ هزار نفر جهت دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد تنها ۵ درصد به حوزه صنعت تعلق داشت و این نشان می‌دهد که صنعت ما حتی یک روز در این بحران تعطیل نشد و در شرایط سخت دست از تلاش برنداشتند که جای تقدیر دارد.

بازوند خاطرنشان کرد: اگر قرار است تاب‌آوری اقتصاد را بالا ببریم و بر اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم ضروری است تولید کنندگان داخلی از جمله قطعه سازان را حمایت و تقویت کنیم.

استاندار کرمانشاه افزود: بدون شک تقویت قطعه‌سازان می‌تواند در توسعه و رونق کشور مؤثر واقع شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ بتوانیم خودروسازی استان را به ظرفیت اسمی برسانیم و گفت: اگر این امر مستلزم سرمایه گذاری بانک‌ها است حاضریم از طریق کنسرسیوم اقدام کنیم.
Share/Save/Bookmark