توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53483
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴
سلطانی: امکان کسب نتیجه‌ای تاریخی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ وجود دارد/ موفقیت تیم ملی حاصل دسترنج خانواده کاراته است
مربی تیم ملی کاراته گفت: در صورت عدم تکرار اتفاقات غیرقابل کنترل، امکان کسب یک نتیجه تاریخی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ برای تیم ملی کاراته وجود دارد.
سلطانی: امکان کسب نتیجه‌ای تاریخی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ وجود دارد/ موفقیت تیم ملی حاصل دسترنج خانواده کاراته است
به گزارش خط نیوز شهاب سلطانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط ملی‌پوشان در آستانه بازی‌های آسیایی اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر شرایط 4 ملی‌پوش اعزامی به جاکارتا بسیار خوب است. بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا در اردن مرحله نهم و ماقبل آخر اردوهای تیم ملی را برگزار کردیم. از نفرات اعزامی به جاکارتا سه ملی‌پوش ما در کومیته تیمی و امیر مهدی‌زاده در کومیته انفرادی مسابقات قهرمانی آسیا در اردن حضور داشتند.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم بازخورد عملکرد آنها را از حضور در اردن دریافت و نقاط ضعف و قوت تک‌تک ملی‌پوشان را بررسی کنیم. طراحی تمرینات بعد از مسابقات قهرمانی آسیا به گونه‌ای است که ملی‌پوشان ما به شرایط تکنیکی و تاکتیکی خوبی دست پیدا کنند و در مرحله آخر نیز با رسیدن به بهترین شرایط به جاکارتا اعزام شوند.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که چقدر می‌توان به تداوم روند موفقیت‌های سالیان اخیر تیم ملی کاراته در بازی‌های آسیایی امیدوار بود، گفت: اگر موفقیتی برای کاراته کسب شده است حاصل دسترنج تمام خانواده کاراته بوده است. همه مربیان، هیئت‌ها، فدراسیون و مربیان سازنده در موفقیت‌های تیم ملی نقش داشتند. در خصوص بازی‌های آسیایی این دوره نیز اعتقاد دارم به دلیل برگزاری مسابقات کاراته وان در سالیان اخیر با دوره‌های گذشته متفاوت خواهد بود.

سلطانی گفت: دیگر مانند سالیان گذشته نیست که بازی‌های آسیایی حکم دیدارهای تدارکاتی را برای برخی بازیکنان داشته باشد و همه کاراته‌کاها به دلیل حضور در مسابقات متعدد کاراته وان با بهترین شرایط در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت. از طرفی بازی‌های آسیایی به دلیل جدول توزیع مدال و مسائل سیاسی شرایط خاص خود را دارد. هر 4 بازیکن ما نه تنها از بهترین‌ها آسیا بلکه در وزن خود از بهترین‌های دنیا هستند و فقط کافی است همین کاری را که در تاتامی های ایران انجام می‌دهند را به تاتامی جاکارتا منتقل کنند تا از سوی هر 4 وزن شاهد نتایج درخشان باشیم.

وی در خصوص اینکه کسب چه نتیجه‌ای باعث رضایت کادرفنی تیم ملی خواهد بود، عنوان کرد: اولین توقع من از بازیکنان ارائه بهترین عملکرد در جاکارتا است. اگر این موضوع را از سوی هر 4 بازیکن ببینم، بدون توجه به نتیجه برای من راضی کننده خواهد بود. اما رضایت من به عنوان عضوی از کادرفنی به شخصه کافی نیست و بحث کسب مدال به خصوص مدال طلا برای کاروان ایران مهم است. از طرفی ورزش کاراته حتی در میان ورزش‌های انفرادی و غیر رکوردی متفاوت است و شرایط برگزاری و داوری آن خاص است.

مربی تیم ملی کاراته خاطرنشان کرد: با توجه به این مسائل دست داورها عمدا یا سهوا برای تغییر نتیجه خیلی باز است و هیچ کاری نیز از نظر قوانین از ما بر نخواهد آمد. اگر این اتفاقات خارج از کنترل برای ما نیفتد، با توجه به ترکیب تیم ملی یک نتیجه تاریخی در جاکارتا رقم خواهد خورد. امکان کسب تکرار نتیجه دوره گذشته و حتی بهتر امکان پذیر است.
Share/Save/Bookmark