توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44923
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶
روحانی در نمایشگاه مطبوعات: هتاکی هنر نیست، نبندیم دهان‌ها را و نشکنیم قلم‌ها را/ چه تعداد دهان و قلم منتقد در دولت روحانی بسته و شکسته شد؟
این صحبت ها در حالی گفته می شود که به اعتقاد کارشناسان رسانه، دولت ایشان امنیتی ترین دولت بعد از انقلاب است و حتی در دوران سازندگی و فضای بسته دولت هاشمی رفسنجانی نیز این مقدار برخورد با منتقدان سابقه نداشته است.
روحانی در نمایشگاه مطبوعات: هتاکی هنر نیست، نبندیم دهان‌ها را و نشکنیم قلم‌ها را/ چه تعداد دهان و قلم منتقد در دولت روحانی بسته و شکسته شد؟
به گزارش خط نیوز به نقل از رجانیوز در حالی بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات در مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد که بسیاری از رسانه های مطرح کشور در آن حضور ندارند. در افتتاحیه این نمایشگاه رییس جمهور به سخنرانی پرداخت که سخنرانی وی در جمع رسانه ای ها واکنش هایی را به دنبال داشته است.

به گزارش رجانیوز دکترروحانی با اشاره به این نکته که رسانه باید امنیت آفرین باشد گفت:« اگر خود اصحاب رسانه امنیت نداشته باشند و دل نگران امنیت خود و راه و شغل و کار و خط و قلم خود باشند چگونه می‌توانند امنیت را بیافرینند، با قلم شکسته و دهان بسته؟ از او کاری ساخته نیست، نشکنیم قلم‌ها را به بهانه واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیر اساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد.»

این سخنان در شرایطی ایراد شد که به اعتقاد کارشناسان رسانه، دولت یازدهم جز سختگیرترین دولت های بعد از انقلاب نسبت به رسانه ها دسته بندی شده و حتی در دوران سازندگی و فضای بسته دولت هاشمی رفسنجانی نیز این مقدار برخورد با منتقدان سابقه نداشته است.

به طور مثال شکایت های پی در پی از مجموعه های رسانه ای منتقد به دلیل انتقاد به دولت، نداشتن سعه صدر دولت را به نمایش گذاشت. این برخورد ها به شکایت از خبرنامه دانشجویان ایران، دادگاهی شدن «دکترسلام»، شکایت از خبرگذاری دانشجو وروزنامه وطن امروز، ناپدید کردن پایگاه خبری تحلیلی جهان نیوز و توقیف های متعدد هفته نامه 9دی هم محدود نشد.

برخوردهای سلطنت مآبانه دولت به گونه ای روند فزاینده و صعودی دارد که منجر به انتقاد مقام معظم رهبری وتوصیه ایشان به رییس جمهور در مورد سعه صدر داشتن و آرامش در قبال انتقادها شد.

فشارها بر منتقدان وضعیت بد اقتصادی و فرهنگی و برجام به عنوان یک راه حل شکست خورده تا جایی ادامه پیدا کرد که با فشار بر دانشگاه ها علاوه بر شکسته شدن قلم منتقدین، دهان آنها نیز بسته شد. این در حالی است که بسیاری از حامیان دولت نیز به ناکارآمدی دولت اعتراف دارند و دستاورد آن را «تقریبا هیچ» میدانند.

از دیگر موارد برخورد دولتی ها با کارشناسان را می توان به جلوگیری از برگزاری مراسم سخنرانی حجت الاسلام نبویان نماینده سابق تهران و استاد سعید زیباکلام استاد برجسته دانشگاه اشاره کرد. لیبرال های مدعی آزادی بیان کار را به جایی رساندند که حتی از سخنرانی دکترفریدون عباسی دانشمند هسته ای کشور، که قبلا توسط عوامل کدخدا در داخل ترور شده بود نیز ممانعت به عمل آوردند.

این برخوردهای تند دولت نشان می دهد که خشم آنها فقط برای داخل مرزها و خنده های ایشان به خارج از مرزها تعلق دارد و برخوردهای نجومی دولت با منتقدان اجازه نمیدهد که ادعای دولت در خصوص امنیت شغلی اصحاب رسانه را باور کنیم.
Share/Save/Bookmark