توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50870
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱
مطهری: دوهفته دیگر طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس مطرح می‌شود
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تا دوهفته دیگر طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
مطهری: دوهفته دیگر طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس مطرح می‌شود
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 22 فروردین) قوه مقننه با استناد به اصل 49 قانون اساسی طی اخطاری گفت: براساس اصل 49 قانون اساسی "دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوءاستفاده از موقوفات، سوءاستفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع‌ را گرفته و به صاحبان حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت‌المال بدهد، این‌ حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به‌وسیله دولت اجرا شود"، اما متأسفانه دولت این اقدام را انجام نداد و نمایندگان براساس این اصل موضوع اعاده اموال نامشروع مسئولان، طرح را تدوین کردند.

وی افزود: با توجه به شرایط دی ماه سال 96 و وضعیت ارز، تعدادی از دلالان و صرافان غیرمجاز به بیت المال زیان زده اما دولت در این رابطه اقدام مؤثری انجام نداد. رئیس مجلس تذکر داد و رئیس کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای را در این ارتباط برگزار کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: دولت، صاحب و امانتدار ملت بوده و از پول کارگران و کشاورزان باید امانتداری کند، چرا خائنان را به قوه قضائیه معرفی نمی‌کند و هر وقت مشکلی پیش می‌آید نیروی انتظامی را وارد کارزار می‌کند.

نماینده مردم ارومیه خطاب به نایب‌رئیس مجلس ادامه داد: درخواست می‌کنم به دولت ابلاغ کنید "در معاملات ارزی چه افرادی صاحب پول‌های مفت شده‌اند؟ و آنها را به دادستان تهران معرفی کنید".

علی مطهری نایب‌رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه را به‌عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: دولت برابر اصل 49 باید اقدامات لازم را انجام دهد و حتی نیاز به قانون عادی هم نیست. البته این امر مراحلی دارد و باید موارد تخلف به‌اثبات برسد تا آبروی افراد در معرض خطر قرار نگیرد.

نایب‌رئیس قوه مقننه در رابطه با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اضافه کرد: براساس تصمیم هیئت رئیسه این طرح حدود دو هفته دیگر مطرح می‌شود.
Share/Save/Bookmark