توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50663
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹
مظاهری: کار بسیار سختی برای کسب مدال در بازی‌‌های آسیایی داریم/ به هیچ عنوان در جاکارتا بازنده نیستیم
مربی تیم ملی بوکس گفت: با وجود حذف اوزان سنگین وزن از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ کار بسیار سختی برای کسب مدال در این مسابقات داریم.
مظاهری: کار بسیار سختی برای کسب مدال در بازی‌‌های آسیایی داریم/ به هیچ عنوان در جاکارتا بازنده نیستیم
به گزارش خط نیوز؛ علی مظاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط و برنامه‌های تیم ملی بوکس اظهار داشت: مرحله سوم تمرینات تیم ملی بوکس بعد از تعطیلات نوروز از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است و در حال حاضر ملی‌پوشان تحت نظر کادرفنی در حال پشت سر گذاشتن تمرینات آماده‌سازی هستند. هدف اصلی ما در سال 97 حضور موفقیت آمیز در بازی‌های آسیایی جاکارتا است و امیدواریم با توجه به حذف 3 وزن پر امید ما از بازی‌های آسیایی در 7 وزن دیگر به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر جوانگرایی تیم ملی بوکس عنوان کرد: رویکرد فدراسیون و کادرفنی تیم ملی جوانگرایی تیم ملی بوکس بوده است تا با دست پر در مسابقات المپیک 2020 حضور داشته باشیم.

مربی تیم ملی بوکس در خصوص برنامه‌های تیم ملی برای بازی‌های آسیایی اندونزی گفت: در راه آماده سازی تیم ملی تا امروز سه تورنمنت برنامه‌ریزی شده است و قرار است 14 اردیبهشت ماه در تورنمنت قزاقستان و بعد از آن در مسابقات جمهوری چک حضور داشته باشیم. اصلی‌ترین گزینه ما برای محک خوردن بازیکنان نیز مسابقات مغولستان در خردادماه است و تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن شرایط تمام بازیکنان در این مسابقات، بهترین‌ها را برای حضور در بازی‌های آسیایی انتخاب کنیم.

مظاهری در پاسخ به این سوال که تیم ملی با چند ورزشکار در بازی‌های آسیایی حضور خواهد داشت، گفت: تا امروز تصمیمی در این خصوص این مسئله گرفته نشده است و هیچ بازیکنی نیز حضورش در تیم ملی قطعی نیست و هیچ ورزشکاری بر دیگری اولویت ندارد. با توجه به بررسی‌ عملکرد بازیکنان در تورنمنت‌ها، تمرینات وهمچنین قدرت یادگیری بازیکنان و نظم و انضباط آنها در خصوص انتخاب تعداد نفرات و ترکیب تیم ملی تصمیم گیری خواهیم کرد. در این راه قطعا کمیته ملی المپیک نیز عملکرد تیم ملی را زیر نظر دارد و در نهایت با توجه به همفکری با فدراسیون بوکس به بهترین نظر خواهند رسید.

وی درخصوص شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی خاطر نشان کرد: کار بسیار سختی برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی داریم و اگر بخواهیم تاریخچه بوکس ایران در این مسابقات را بررسی کنیم به خوبی متوجه خواهیم شد که 95 درصد مدال‌های ما در اوزان 81 به بالا کسب شده است. متاسفانه در حال حاضر اوزان سنگین وزن از حضور در بازی‌های آسیایی حذف شده است اما از روزی که این تصمیم گرفته شده است ما تلاش خود را چند برابر کردیم. به هیچ عنوان حتی در این شرایط نیز بازنده نیستیم و با وجود رقبای قدرتمند در 7 وزن دیگر به دنبال بهترین نتیجه هستیم.

مربی تیم ملی در پایان خاطر نشان کرد: بوکس ایران سال 2004 با جوانگرایی که انجام داد دست به کار بزرگی زد و نفراتی مانند من و سایر قهرمانان را به تیم ملی اضافه کرد تا در سالیان بعد از آن موفق به افتخارآفرینی برای کشورمان باشیم. در حال حاضر نیز نفرات جوان به اردوی تیم ملی دعوت شدند تا در سالیان آینده و حتی در نبود کادرفنی فعلی نفرات خوبی در بوکس ایران حضور داشته باشند. بوکس ایران به اصلاح زیر ساخت‌ها نیاز داشت و تمام تلاش کادرفنی فعلی اصلاح زیر ساخت‌ها بوده است.
Share/Save/Bookmark