توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64956
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸
معاون کمیته امداد کرمانشاه:
امسال ایجاد 6000 "شغل" را هدفگذاری کرده‌ایم
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از هدفگذاری برای ایجاد شش هزار فرصت شغلی برای امسال خبر داد.
امسال ایجاد 6000 "شغل" را هدفگذاری کرده‌ایم
رضا طاهری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت های کمیته امداد در بحث اشتغالزایی گفت: تسهیلات و بسته های تشویقی خوبی از سوی کمیته امداد در این حوزه در نظر گرفته شده تا از این طریق این نهاد انقلابی هم بتواند سهمی در کاهش جمعیت بیکاران کشور داشته باشد.

طاهری از هدفگذاری کمیته امداد برای ایجاد شش هزار شغل در استان خبر داد وافزود: ایجاد این تعداد شغل مستلزم تامین اعتبار 217 میلیارد تومانی است که قرار است از منابع بانکی و از منابع کمیته امداد و نیز منابع توسعه روستایی تامین شود.

وی افزود: برنامه های متعددی برای ایجاد این تعداد شغل در نظر گرفته شده که یکی از آنها استفاده از طرح پرداخت تسهیلات به کارفرمایانی است که مددجویان امداد را بکارگیری کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح به ازای بکارگیری هر مددجو 50 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهاردرصد و یا دو سال از حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

طاهری تصریح کرد: در این طرح همچنین هزینه مهارت آموزی فرد برای اشتغال در حرفه مدنظر هم توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال تاکنون 550 نفر از مددجویان از این طریق جذب بازار کار شده اند و خوشبختانه استقبال کارفرمایان از این طرح خوب است و در این زمینه محدودیتی نداریم.

وی یادآور شد: این طرح سودی دو طرفه برای کارفرما و مددجویان است، چرا که از طرفی مددجویان صاحب شغل می شوند و از طرفی هم کارفرمایان از نیروی کار مطمئن برخوردار می شود، نیرویی که بخشی از هزینه های آنها هم توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

طاهری با بیان اینکه در سال جاری 600 نفر نیز از طریق دریافت تسهیلات صاحب شغل شدند گفت: برای این تعداد شغل 29 میلیارد و 400 میلون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در مجموع امسال تاکنون 1150 فرصت شغلی در استان ایجاد شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به هدفگذاری ایجاد شش هزار شغل برسیم.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark