توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52048
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
معرفی سخت ترین حریف ایران در جام‌جهانی
در یکی از بازی های تدارکاتی اخیر اسپانیا مقابل کاستاریکا، سرمربی کاستاریکا در خصوص اسپانیا گفته است: «آنها توپ را با یک ضرب به حرکت در می آورند و سرعت آن ها شیطانی است.» اسپانیا اگر می خواهد در جام جهانی موفق باشد باید این دو خصوصیت خود را به خوبی حفظ کند.
به گزارش خط نيوز، نمی خواهم در مقابل اسپانیا قرار بگیرم."این جمله ای بود که لیونل مسی پیش از قرعه کشی جام جهانی در مورد احتمال هم گروهی با اسپانیا بیان کرد و احتمالا عقیده بسیاری از ستارگان دیگر حاضر در جام جهانی نیز بوده است.

اسپانیا در پایان دور مقدماتی جام جهانی با قدرت هرچه تمامتر به عنوان تیم اول جواز حضور در روسیه را کسب کرد. آن ها آنقدر خوب بودند که بعد از عملکرد بسیار ضعیف در جام جهانی 2014 و یورو2016، چنین عملکرد قدرتمندانه ای تعجب آور نیز بود. صعود آن ها زمانی قطعی شد که موفق شدند با اقتدار ایتالیا را در سانتیاگو برنابئو شکست دهند و در نهایت با کسب 28امتیاز و به ثمر رساندن 36گل و دریافت تنها 3گل کار خود را به پایان رساندند.

سرمربی
ژولن لوپتگی 51ساله، بعد از یورو2016 به عنوان سرمربی لاروخا انتخاب شد. او پیش از این تجربه هدایت تیم زیر 21ساله های اسپانیا را در کارنامه داشته و از زمان آغاز کار با بزرگسالان تغییرات زیادی را در ترکیب تیم به وجود آورده است. او در خصوص جانشین ها برای بازیکنان قدیمی اسپانیا از گزینه های جالبی استفاده کرد و نه تنها بازیکنان جوان بلکه بازیکنان پر سن و سال جالبی را برای مدت ها به تیم اسپانیا برگرداند. لوپتگی تاکنون در کنترل تیم پرستاره اسپانیا موفق بوده و این تیم معمولا پرحاشیه را از دردسرها دور نگه داشته است.



ستاره
بعد از آنکه ایتالیا را به شدیدترین شکل ممکن تنبیه کرد و ستاره تیمش در بازی آخر مقدماتی در ورزشگاه مالاگا بود، ایسکو به همگان ثابت کرد که دعوت نشدنش به تیم ملی در جام جهانی 2014 و یورو2016 چه اشتباه بزرگی بوده است. او این فصل در پیراهن رئال هر زمان در ترکیب قرار گرفت درخشان ظاهر شد و مسلما قلب تپنده اسپانیا در میانه میدان در جام جهانی 2018 خواهد بود.



مهره کلیدی
داوید سیلوا همیشه در بهترین شرایط خود برای اسپانیا حاضر بوده است؛ حتی اگر هیچگاه به اندازه اینیستا و ژاوی مورد تعریف و تمجید قرار نگرفته باشد. از زمان سرمربی شدن لوپتگی، داوید سیلوا با 11گل زده بهترین گلزن اسپانیا بوده است. جوردی آلبا نیز همچنان در تیم ملی حاضر خواهد بود و در دفاع چپ بارها و بارها در جام جهانی زمین را بالا و پایین خواهد رفت.



ستاره غایب
انتقال دیگو کاستا از چلسی به اتلتیکومادرید در حالی اتفاق افتاد که به خاطر محرومیت نقل و انتقال، این انتقال تا ژانویه به تعویق افتاد. این بدون باشگاه بدون برای مدت حدود شش ماه، باعث افت بدنی دیگو کاستا شده و هنوز نتوانسته آمادگی خود را برای شرکت در جام جهانی در خط حمله اسپانیا ثابت کند.



آیا اسپانیا می تواند فرم کنونی خود را در جام جهانی حفظ کند؟
در یکی از بازی های تدارکاتی اخیر اسپانیا مقابل کاستاریکا، سرمربی کاستاریکا در خصوص اسپانیا گفته است: «آنها توپ را با یک ضرب به حرکت در می آورند و سرعت آن ها شیطانی است.» اسپانیا اگر می خواهد در جام جهانی موفق باشد باید این دو خصوصیت خود را به خوبی حفظ کند. کاری که می تواند بعد از یک فصل سنگین برای بازیکنانشان در لیگ های اروپایی، بسیار سخت باشد.

مهاجم چه کسانی خواهند بود؟
آلوارو موراتا با اینکه فصل خوبی را در چلسی پشت سر نگذاشت اما محتمل ترین گزینه برای پاسخ به این سوال است. فهرست دعوت شدگان به تیم ملی اسپانیا فردا توسط لوپتگی اعلام می شود و مشخص نیست دیگو کاستا دعوت خواهد شد یا نه، اما او نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. رودریگو نیز فصل بسیار خوبی برای والنسیا گذرانده وبرای اسپانیا نیز سابقه گلزنی دارد. البته اسپانیا در مقابل ایتالیا در مقدماتی جام جهانی بدون مهاجم بازی کرد که حتی قربانی این تاکتیک یعنی موراتا نیز آن را ایده خوبی لقب داد.



آیا باید منتظر سورپرایزی در فهرست لوپتگی باشیم؟
لوپتگی بارها نشان داده که از اضافه کردن بازیکنان عجیب و غریب به ترکیب تیمش واهمه ای ندارد و در فهرست فردا نیز شاید دوباره چنین چیزی را ببینیم. حتی اگر داوید ویا نیز در فهرست باشد نباید تعجب کنیم.

یک هافبک دفاعی یا دو؟
در حالی که شاکله اصلی اسپانیا در تمام مسابقات مقدماتی جام جهانی برای اسپانیا تقریبا یکسان بود، اما لوپتگی گاهی تغییرات کوچکی مخصوصا در خط هافبک میانی می داد. او در کنار سرجیو بوسکتس از هافبک های مختلفی استفاده کرده و مشخص نیست کدام را برای جام جهانی انتخاب می کند. بیشتر بازی ها کوکه، بعضی وقت ها سائول و گاهی تیاگو سیلوا زوج بوسکتس در میانه میدان بودند. گاهی نیز او بوسکتس را در میانه میدان تنها می گذاشت و دو بازیکن بال را در دو طرف او به بازی می گرفت. باید منتظر بود و دید اسپانیا در روسیه چه برنامه هایی خواهد داشت.
Share/Save/Bookmark