توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66807
چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵
رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه
ورود ۱۳ هزار خودروی جدید به کرمانشاه/ فقط ۴۳۰ خودرو “اسقاط” شدند!
ورود ۱۳ هزار خودروی جدید به کرمانشاه/ فقط ۴۳۰ خودرو “اسقاط” شدند!
رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از ورود بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ خودروی جدید به چرخه ترافیک استان در سال جاری خبر داد.

محمدرضا خشنودی با اشاره به افزایش سالانه خودروهای جدید در سطح استان گفت: تا پایان سال گذشته طبق آخرین آمار بیش از ۵۳۷ هزار و ۵۰۰ پلاک فعال در استان داشته ایم که این آمار اکنون به بیش از ۵۵۰ هزار و ۸۰۰ پلاک فعال رسیده است.

وی افزود: مقایسه این دو آمار نشان می دهد که امسال بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ خودروی جدید به چرخه ترافیک استان اضافه شده است.

خشنودی گفت: از این تعداد ۹۳۵۰ خودروی نوشماره هستند و مابقی مربوط به خودروهایی است که از استان های دیگر وارد کرمانشاه شده و پلاک کرمانشاه گرفته اند.

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: ورود این حجم خودرو به استان طی این چند ماه در حالیست که طی دو سال گذشته تقریبا آمار خودروهای اسقاطی در استان صفر بوده است.

وی افزود: امسال نیز تنها ۴۳۱ خودرو از چرخه ترافیک استان خارج شده و اسقاط شده اند.

خشنودی گفت: این آمار نگران کننده نشان می دهد که اگر با همین روند ادامه دهیم در سالهای آتی در خیابان ها و شاید کوچه ها هم با ترافیک مواجه شویم.

وی افزود: حجم خیابان ها و کوچه ها سالانه تغییر نمی کند و ثابت است و اگر خودروها مدام اضافه شوند قطعا کشش لازم را برای حجم بالای خودروها نخواهند داشت.

خشنودی گفت: معضل ترافیک در سالهای اخیر در سطح شهرهای استان تشدید شده و نیاز است اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: اولین گام در این زمینه بحث فرهنگ سازی است، اینکه هر خانواده تنها به یک خودرو نیاز دارد و افراد باید فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را یاد بگیرند.

وی افزود: در گام بعدی باید ناوگان حمل و نقل عمومی تقویت شود تا بتواند جایگزین خوبی برای خودروهای شخصی باشد.

خشنودی ضرورت اجراهای طرح‌های اسقاط خودرو را هم راهکار موثر دیگر در این زمینه دانست و افزود: اسقاط خودرو در شرایط فعلی ضروری است، چرا که وجود بسیار خودروهای فرسوده ضمن افزایش ترافیک، موجب آلودگی هوا هم می شود.

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر با توجه به حجم زیاد خودرو اجرای طرح های ترافیک مانند طرح “زوج و فرد” هم مانند گذشته کارساز نیست و باوجود این طرح در ساعات بعدازظهر باز هم شاهد ترافیک در محدوده خیابان های مرکزی شهر کرمانشاه هستیم./ایسنا
Share/Save/Bookmark