توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 54855
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶
وزیر ارتباطات: تلگرام از لحاظ منطقی بسته شده است!
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ سؤال خبرنگار کیهان مبنی بر اینکه چرا با شبکه‌هایی که در فضای مجازی به التهاب آفرینی در بازار می‌پرداختند برخوردی نکردید؟ گفت: تلگرام الان به لحاظ منطقی بسته شده است!
وزیر ارتباطات: تلگرام از لحاظ منطقی بسته شده است!
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز، پس از افت قابل توجه قیمت دلار در روزهای گذشته، محمد جواد آذری جهرمی در یکی از صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد این اتفاق با همدلی مردم در فضای مجازی رخ داده است.

وی در این باره نوشته بود: «آیا در تیتر فردای روزنامه‌ها و طرح دیدگاههای صاحبنظران، به نقش شبکه‌های اجتماعی در همدلی ملی و سقوط دلار پرداخته خواهد شد؟»
بر همین اساس، وزیر ارتباطات در نشست خبری روز گذشته خود، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه واقعا فضای مجازی در کاهش نرخ ارز موثر بوده است؟ اظهار داشت: عده‌ای هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند کار شبکه‌های مجازی بوده و این موضوع در حال حاضر به یک موضوع طنز در جامعه تبدیل شده است، من نگفتم شبکه‌های اجتماعی باعث کاهش نرخ ارز شدند، بلکه گفتم آیا کسانی که مدعی بودند نرخ ارز به‌خاطر شبکه‌های اجتماعی بالا رفته، آیا الان می‌گویند بخاطر همدلی در شبکه‌های اجتماعی نرخ ارز پایین آمده است؟

در ادامه خبرنگار کیهان با طرح این پرسش که اگر رسانه‌ها به نقش همدلی مردم در پایین آمدن ارز نپرداختند، شما چرا هنگام بالا رفتن نرخ ارز در شبکه‌های اجتماعی حرفی نمی‌زدید؟ با این پاسخ مواجه شد که: من مسئول بالا رفتن نرخ ارز نیستم که بگویم نرخ ارز بالا رفته و الان باید برویم اقدامی‌کنیم که این نرخ پایین بیاید، طبیعتا تمام تلاش‌ها برای مداخلات ارزی از سمت دولت انجام شد.

آذری جهرمی ادامه داد: اما به لحاظ رسانه‌ای و فاز همدلی، همدلی با بودن یا نبودن رسانه منتفی نمی‌شود، شما می‌گویید رسانه را حذف کنیم که همدلی به وجود بیاید، اما این اتفاق نخواهد افتاد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر کیهان که چرا در زمان آشفتگی بازار ارز که در برخی شبکه‌های اجتماعی به آن دامن زده شد، برخوردی با این شبکه‌ها نکردید، گفت: به دستور مقام قضایی تلگرام فیلتر شده، تلگرام الان به لحاظ منطقی بسته شده و در نسخه‌های فارسی هم کانال‌هایی که ارزی بودند به دستور مقام قضایی مسدود شده است، دیگر چه اقدامی باید انجام شود؟

به گفته وزیر ارتباطات، نکته‌ای که وجود دارد این است که ما قبول داریم فضای مجازی و رسانه نوین می‌تواند یک مشکل را تشدید و یا حل آن را تسریع کند، بستگی به رویکرد ما با آن مسئله دارد، حرف ما این است که رسانه مشکل نیست، فضای مجازی مشکل نیست، رویکردهای ما با هم و با فضای مجازی ایجاد مشکل می‌کند.

آذری جهرمی اضافه کرد: دشمن ما در فضای مجازی و در هر فضایی علیه ما فعالیت می‌کند، در این شک نکنید، اما شما می‌گویید مثلا آبی که دارد در شهری می‌رود را چون در انتهای شهر استفاده نادرستی از آن می‌شود، از سر منشا ببندیم.

وی افزود: ما اعتقاد داریم چیزی که‌اشکال دارد فرآیند است، قطعا قبول داریم که رسانه می‌تواند جو منفی را تشدید کند، ولی راهکار ایجاد همدلی، همدلی است نه پاک کردن صورت مسئله، تمام حرف اینجاست و ما اختلاف نظری نداریم و نظرات دلسوزانه کسانی که برای نظام دلسوزی می‌کنند را می‌فهمیم.

وزیر ارتباطات در پایان بیان کرد: فقط شیوه حل مسئله ما متفاوت است و گرنه اختلافی در اصل مسئله با هم نداریم.

گفتنی است، چندی پیش عکسی از وزیر ارتباطات منتشر شدکه با فیلتر شکن در حال ورود به تلگرام بود.
Share/Save/Bookmark