توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 72110
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
فراخوان هزاران سرباز صهیونیست در خارج برای جنگ در شمال ناکام ماند
یک روزنامه اقتصادی عبری زبان گزارش داد با تشدید حملات حزب الله و بی جواب ماندن التماس اسرائیل برای بازگشت شرکت‌های هواپیمایی خارجی به آسمان اسرائیل، مقامات این رژیم در فراخوان هزاران سرباز اسرائیلی سفر کرده به خارج با مشکل مواجهند.
فراخوان هزاران سرباز صهیونیست در خارج برای جنگ در شمال ناکام ماند
با تشدید تقابل نیروهای حزب‌الله با رژیم صهیونیستی و لغو کماکان اغلب پروازهای شرکت‌های اروپایی و آمریکایی به تل‌آویو بحران در بخش هواپیمایی این رژیم وخیم‌تر شده است.
به گزارش کالکالیست، هزاران اسرائیلی، از جمله نیروهای ذخیره که دستور فراخوان اضطراری (دستور شماره 8) دریافت کرده‌اند، به دلیل کمبود پروازها و قیمت بالای بلیت در خارج از اسرائیل سرگردان مانده‌اند.
به نوشته این روزنامه عبری، بسیاری از اسرائیلی‌ها نمی‌توانند به اسرائیل بازگردند زیرا درگیری‌ها در شمال اسرائیل تشدید شده و حتی حمل‌ونقل عمومی در داخل اسرائیل هم به دلیل تعطیلات متوقف شده است.
هفته گذشته به دنبال ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله سازمان هوانوردی اروپا با توصیه بی‌سابقه به شرکت‌های هواپیمایی اروپایی از آنها خواست به دلیل نگرانی‌های امنیتی در خصوص اسرائیل تا پایان اکتبر آینده پروازها به اسرائیل را متوقف کنند.
این توصیه باعث شد شرکت‌های ارزان قیمتی مانند ویرجین آتلانتیک نیز ازسرگیری پروازهای خود به اسرائیل را تا مارس 2025 به تعویق بیندازند.
به گزارش کالکالیست، خطوط هوایی اسرائیل مانند العال و ارکیاع اخیرا تعداد پروازها را به فرودگاه‌های جایگزین در آتن در یونان و لارناکا در قبرس افزایش داده‌اند تا به رفت‌وآمد اسرائیلی‌های سرگردان کمک کنند، اما قیمت‌ها همچنان بالا و تعداد هواپیماها اندک است.
شرکت هواپیمایی ال‌عال قیمت بلیط لارناکا را 199 دلار و آتن را 299 دلار تعیین کرده، درحالی‌که آرکیاع به دلیل فروش بلیط با قیمت‌های بین 783 تا 899 دلار در همان خطوط با انتقاد مواجه شده است
این روزنامه می‌گوید کسانی هم که توانسته‌اند به اسرائیل برگردند با چالش دیگری روبرو هستند و آن عدم وجود وسایل حمل‌ونقل عمومی به دلیل تعطیلات و توقف خدمات است و این امر باعث شده تا حتی سربازان برای رسیدن به پایگاه‌های نظامی در شمال با مشکل مواجه باشند.
علی‌رغم اظهارات برخی از مسئولان حمل‌ونقل اسرائیل مبنی بر آمادگی این این ارگان برای مواقع اضطراری، عدم ارائه خدمات در مواقع حساس باعث نارضایتی بسیاری شده است.
به گزارش روزنامه عبری،‌اگرچه وزارت حمل‌ونقل اسرائیل در سال گذشته 14 جلسه اضطراری برگزار کرد، اما به دلیل ناکارآمدی آن در رسیدگی به مسائل مربوط به حمل‌ونقل در طول جنگ مورد انتقاد قرار گرفته است.
شرکت راه آهن رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که برخی ایستگاه‌های راه آهن به دلیل کمبود نیروهای امنیتی و احضار آنها به جنگ تعطیل می‌شوند.
میری رگو، وزیر حمل و نقل اسرائیل به دلیل ناکارآمدی در مدیریت بحران به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است چون علیرغم وعده‌هایش مبنی بر ارائه اتوبوس‌های دریایی و پروازهای نجات با استفاده از هواپیمای «هرکولس» نیروی هوایی اسرائیل، هیچ یک از این طرح‌ها هنوز اجرایی نشده است.
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هم گفته که تأمین حمل و نقل عمومی و سازماندهی پروازهای نجات در حیطه وظایف وزارت حمل و نقل است.
بر اساس گزارش کالکالیست،‌رگو همچنین با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان دیدار کرده بود تا درخواست تغییر توصیه سازمان هوانوردی اروپا در مورد پرواز به اسرائیل را بدهد؛ با این حال، تاکنون هیچ نتیجه ملموسی به دست نیامده است، در حالی که وخامت مداوم وضعیت امنیتی، بسیاری از اسرائیلی‌ها را در خارج از کشور بدون راه‌حل‌های روشن سرگردان می‌کند.
Share/Save/Bookmark