توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67068
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۷
معاون وزیر صمت
حلقه مفقوده یارانه در زنجیره تامین کالا
معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در اقتصاد و تجارت، همیشه یارانه و سوبسید را به حلقه آخر زنجیره تامین کالا می دهند و هیچکس به حلقه اول، یارانه و سوبسید نمی دهد.
علیرضا پیمان پاک در گفت و گو با الف درباره اینکه اگر ارز ۴۲۰۰ حذف شود جلوی فساد گرفته می شود گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف‌کننده نمی‌رسید چرا که فرآیند کار اشتباه بود.این رویه را در دنیا رویه غلطی می دانند.

وی با تاکید بر این که هر جا ارز چند نرخی باشد فساد و رانت به وجود می آورد گفت: وزیر صمت در ابتدای دولت، قبل از این که وزیر شود کار منسجمی را ارایه کرده بود که این یارانه در قالبی بیاید که به نقاط آخر داده شود و طرح آن را هم آماده کرده بود که در دولت با آن طرح موافقت نشد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نظر ما این است که یارانه می تواند در قالب کارت کالا و حمایت از بخش هایی از زنجیره داده شود.

پیمان پاک تصریح کرد: قبل از این که دولت آقای رییسی مستقر شود و ما مسوولیتی داشته باشیم، مطالعاتی جدی را در بحث زنجیره تامین بعضی کالاها انجام دادیم و آقای ساداتی نژاد هم حمایت کردند. به عنوان مثال در بحث زنجیره تامین مرغ مطالعاتی انجام دادیم و اتحادیه زنجیره های تامین مرغ با وزارت جهاد توافق کردند که این یارانه مرغ را به ما بدهید و ما هم مرغ 28 هزارتومانی تحویل می دهیم . یعنی یارانه به کل زنجیره داده شد یعنی به یک واردکننده داده نشد.
Share/Save/Bookmark