توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 45378
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۸
یک وکیل دادگستری:
تکدی‌گری موجب بروز فساد، جرم و جنایت در جامعه می‌شود
ایران اسلامی یک کشور متمدن و با فرهنگ غنی و آداب و رسوم منحصر به فرد در جهان است که همیشه این آداب و رسوم مورد توجه کشورهای دیگر جهان قرار داشته است. فرهنگ اسلامی و عمل به آموزه‌های قرآنی ایران را به یک کشور بارز در منطقه تبدیل کرده است اما اکنون با توجه به شرایط خاص اجتماعی و اقتصادی در کشور این فرهنگ دچار چالش شده به گونه‌ای که می‌توان گفت با ایجاد شغل‌های کاذب و درآمدهای نادرست ناهنجاری‌هایی در اجتماع بوجود آمده است که هم از دید اسلام و قرآن رد شده و هم هیچ مناسبتی با فرهنگ اصیل ایرانی ندارد.
تکدی‌گری موجب بروز فساد، جرم و جنایت در جامعه می‌شود
به گزارش خط نیوز به نقل از ایسنا، تکدی‌گری یکی از این ناهنجاری‌ها در جامعه ایرانی به شمار می‌رود که اجتماع با فرهنگ اصیل و تمدن کهن ایرانی را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

در همین رابطه خبرنگار ایسنا به سراغ وکیل پایه یک داگستری رفت و نظر وی را در این خصوص جویا شد که مهدی عشقی مقدم در این باره گفت: تکدی‌گری یکی از زشت‌ترین مناسبات اجتماعی است که قانونگذار هر کشور بر حسب فرهنگ و آداب و سنن موجود برای آن مجازات تعیین کرده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که تکدی‌گری خود موجب بروز مشکلاتی از قبیل فساد اخلاقی، جرم و جنایت، و دزدی در جامعه می‌شود مردم باید توجه داشته باشند کمک کردن به این گونه افراد کمک به جرم و جنایت در جامعه است.

به گفته عشقی مقدم به هر حال شیوه جدیدی از تکدی‌گری که شاید با آن برخورد داشته باشیم استفاده از دین و مذهب مردم برای گدایی است و شخص با متوسل شدن به ائمه و بزرگان دین طلب پول می‌کند.

وی اظهار کرد: کشور ما نیز به لحاظ شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی خود و به دلیل جوان بودن درصدی از جامعه از این پدیده مستثنی نیست.

عشقی مقدم در ادامه گفت: بزهکاری برخی از نوجوانان و جوانان به دلایل شرایط خاص اقتصادی آنها نیز یکی از علت‌های اصلی تکدی‌گری است.

وی تصریح کرد: نقش والدین در این رابطه مهم است و توجه کردن به فرزندان و نحوه معاشرت آنها با دوستان می‌تواند به نوعی جلوگیری از پدیده فوق باشد.

وی ادامه داد: اما حساسیت‌های عاطفی، مذهبی و ملی مردم ایران پذیرای این وضع رقت‌انگیز نیست و علاوه بر آن،‌ حضور این افراد با ظاهری نابهنجار در ملاء عام در معابر عمومی زندگی در سطح شهرها علاوه بر مغایر بودن با ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی موجب تاثیر سوء بر افکار عمومی نیز شده اشت.

عشقی مقدم در ادامه بیان کرد: دین اسلام برای مقابله با مسئله تکدی‌گری اندیشه و راه‌حل‌هایی را ارائه داده است که در این ارتباط رسیدگی و مراقبت از بیماران، معلولان، آسیب دیدگان و محرومان مورد تاکید قرار گرفته است.

این وکیل پایه یک دادگستری در پایان گفت: امید است همه مردم و مسئولان دست در دست هم دهیم تا جلوی این ناهنجاری‌های اجتماعی را بگیریم تا شاهد عواقب بسیار بدتر و شکل‌گیری ناهنجاری‌های اجتماعی سخت‌تر از تکدی‌گری نباشیم.
Share/Save/Bookmark