توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50796
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
لطفی طلایی شد، کلی‌وند به مدال برنز رسید
روز نخست مسابقات تکواندو نوجوانان جهان با کسب یک مدال طلا و یک برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.
لطفی طلایی شد، کلی‌وند به مدال برنز رسید
به گزارش خط نیوز و به نقل از عمومی فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2018 با حضور 950 هوگوپوش از 118 کشور از ساعت 12:30 (به وقت تهران) روز گذشته (دوشنبه – 20 فروردین‌ماه) در سالن "ساله کوارت" الحمامات آغاز و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.
در روز نخست این رقابت‌ها، حسین لطفی نماینده وزن اول کشورمان توانست با غلبه مقتدرانه و در حالیکه تمامی حریفان خود را با اختلاف بیش از 20 امتیاز شکست داده بود، مدال طلای جهانی را بر گردن بیاویزد.
نماینده شایسته کشورمان در دور نخست با قرعه استراحت رو به رو بود و پس از آن در دیدار با «فرهاد عزیزی» از افغانستان 27 بر یک (پایان مبارزه در راند دوم - به دلیل اختلاف 20 امتیاز) پیروز شد. لطفی در ادامه « سرور بالابن» از ترکیه را 27 بر 7 از پیش رو برداشت؛ سپس توانست در پایان راند دوم و درحالی که بیش از 20 امتیاز با حریف تایلندی خود اختلاف داشت با نتیجه 33 بر 7 به برتری برسد و راهی نیمه نهایی شود.
لطفی در نیمه نهایی قدرت خود را به رخ «جانگ هوئه لی» از کره جنوبی کشید و با نتیجه 50 بر 7 فینالیست شد. وی در فینال نیز به مصاف «امیربک تورائف» ازبک دارنده مدال برنز قهرمانی جهان نونهالان 2017 و نایب قهرمان آسیا نونهالان 2015 رفت و 23 بر 2 (پایان مبارزه در راند دوم - به دلیل اختلاف 20 امتیاز) به برتری رسید و عنوان قهرمانی را کسب کرد.
مبینا کلی‌وند دیگر نماینده کشورمان برای کسب عنوان سومی ابتدا «آنجیه رودریگوئز» از کلمبیا را در پایان راند دوم و با اختلاف 20 امتیاز (23 بر 3) از گردونه رقابت‌ها کنار زد، در دیدار دومش به مصاف «آنجیه رودریگوئز» از هند رفت و مقتدرانه و در پایان راند دوم با نتیجه 40 بر 9 پیروز شد. در ادامه رو در روی نماینده «یوسرا دفا» مراکشی قرار گرفت و 25 بر 6 به برتری رسید.
مبینا پس از آن و در مبارزاتی حساس و دیدنی توانست «آیلادا ویپارسرات» از تایلند را در راند طلایی شکست داده و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف «امینه گوگباکان» از ترکیه قهرمان اروپا 2017 رفت و در نهایت شایستگی نتیجه را 16 بر 12 واگذار کرد و سومی جهان را به نام خود ثبت کرد.
اما مریم حاجی علیزاده دیگر نماینده گروه دختران در وزن 44- کیلوگرم بود که با قبول شکست برابر «ناستانسیا آرتامونوف» روسیه قهرمان اروپا 2017 از دور رقابت‌ها کنار رفت.
محمد رستم‌نژاد دیگر نماینده گروه پسران نیز در وزن 48- کیلوگرم بود که با قبول شکست برابر نماینده افغانستان از کسب مدال بازماند.
Share/Save/Bookmark