توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 49670
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲
سهم پورشه‌سواری وزیر بهداشت در اغتشاشات
فی‌الواقع رژه اشرافیت کسانی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند، سبب‌ساز خشم عمومی می‌شود و این مسئله ربطی به نقش دشمن در اعتراضات هم ندارد.
سهم پورشه‌سواری وزیر بهداشت در اغتشاشات
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز، «محمدامین قانعی‌راد»، استاد جامعه‌شناسی و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان به تازگی در سخنانی طی یک نشست تخصصی که سایت جماران آنها را بازنشر داد، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفته است:

«امروز ما به وضعیتی رسیده ایم که وزیرش با افتخار می گوید که من با ماشین پورشه خود به مجلس رفته ام. این که می گویند رژه اشرافیت معنایش همین است.یعنی دیده می شود و نمایشی شده است. این موضوع این را می ساند که ارزش نابرابری تغییر کرده است و انسان ها نه تنها ترسی از نشان دادن ثروت خود ندارند بلکه آن را به نمایش می گذارند. در حالی که ما قبل از انقلاب هم چنین چیزی نداشتیم. اما در حال حاضر ثروتمندان ما تلاش می کنند تا جایی که می توانند این ثروت خود را به نمایش بگذارند. باید دید که این تمایل فرهنگی از کجا سر درآورده است؟»

او تصریح کرده است: پیامد این موضوع تراکم نفرت اجتماعی است و انرژی پنهانی را ذخیره می کند که در شرایط خاص منفجر می شود.

به گزارش مشرق، اگرچه برخی محافل تحلیلی بنا به پیش‌بینی‌هایی که از سال گذشته در قبال وقوع حتمی «فتنه اقتصادی» داشتند؛ علت اغتشاشات دیماه را نه ناکارآمدی و بحرانی که اصلاح‌طلبان ادعا می‌کنند در کشور وجود دارد! که سیاه‌نمایی همین جماعت از اوضاع کشور می‌دانند اما به هر روی به نظر می‌رسد صحبت‌های قانعی‌راد نیز صحبت‌های درستی است.

فی‌الواقع رژه اشرافیت کسانی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند، سبب‌ساز خشم عمومی می‌شود و این مسئله ربطی به نقش دشمن در اعتراضات هم ندارد.

البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که در آنالیز قانعی‌راد جای پاسخ این سؤال خالیست که چرا دولت و کابینه‌ای با این مختصات، دو دوره متوالی از مردم رأی ستانده است و اصلاح‌طلبان نیز حامیان شماره یک او و رفتارهایش هستند؟!
Share/Save/Bookmark