توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 56654
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
در آخرین جلسه شورای شهر تهران چه گذشت؟
کاسه صبر رئیس لبریز شد/ محسن هاشمی جلسه شورا را با عصبانیت ترک کرد
طی این یک سال و چند ماهی که از آغاز به کار شورای پنجم گذشته، محسن هاشمی همواره از ناپختگی‌ها و تندخویی‌های اعضای یکدست اصلاح‌طلب شورا، با مزاح و شوخی عبور کرده و باعث شده که جلسات کمتر از ریل خارج شوند.
کاسه صبر رئیس لبریز شد/ محسن هاشمی جلسه شورا را با عصبانیت ترک کرد
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز، بر اساس آنچه روزنامه ها امروز نوشته اند، یکصد و دهمین جلسه شورای شهر تهران به حاشیه کشیده شد و کار به آنجا رسید که رئیسِ همیشه‌خندان شورایی‌ها، جلسه علنی را ترک کرد. محسن هاشمی چنان عصبانی شده بود که پادرمیانی علی اعطا، ابراهیم امینی، مجید فراهانی، محمد علیخانی، حسن خلیل‌آبادی و ... اگرچه مسیر او را از در خروج به سمت جایگاهش در هیات‌رئیسه رهسپار کرد، اما درنهایت این وساطت‌ها کارساز نیفتاد و با عصبانیت و تاکید بر اینکه «باید ادب را رعایت کنید!» جلسه را ترک کرد.

ماجرا از این قرار است که روز گذشته اعضای شورا جزئیات طرح ادغام معاونت‌های شهرداری تهران را که در جلسه گذشته کلیات آن را به تصویب رسانده بودند، در دستور کار داشتند. در ادامه جلسه، محمد سالاری نسبت به مطرح نشدن جزئیات یکی از بندهای طرح پیشنهادی با لحنی تند به محسن هاشمی اعتراض کرد و رئیس شورا نیز در پاسخ یادآور شد که جزئیات مورد اعتراض سالاری مطرح شده و وی متوجه نبوده است. حالا دیگر فریادهای سالاری خطاب به هاشمی در صحن طنین‌انداز شده بود: شما هر جلسه شورا را یک جور اداره می‌کنید و این درست نیست. هاشمی تذکر داد که شانتاژ نکند! ولی سالاری گوش شنوایی نداشت و درنهایت آقای رئیس با عصبانیت جلسه را ترک کرد. در همان زمان مشاجره‌ای لفظی میان سالاری و حسن رسولی هم درگرفت. رسولی نسبت به رفتار سالاری اعتراض داشت و تصریح کرد که او « فکر کرده با گردن‌کلفتی می‌شود علیه مردم کار کرد.»

در ادامه، آقای حجت نظری دیگر عضو شورای شهر به شیوه اداره شورا توسط محسن هاشمی گلایه کرد و گفت: نمی‌شود در مواردی که مطابق میل شما نیست، این‌گونه رفتار کنید. وی که همچنان اعتراض می‌کرد به خواسته رییس شورای شهر میکروفونش خاموش شد.

در ادامه این بحث‌ها محسن هاشمی تصمیم گرفت جلسه را ترک کند. در ابتدا برخی از اعضا از جمله علیخانی، امینی و اعطا تلاش کردند تا او را از این اقدام منصرف کنند، ولی موفق نشدند و هاشمی صحن را ترک کرد. به‌دنبال او، حجت نظری و محمود میرلوحی دیگر اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. در این زمان آقای ابراهیم امینی، نایب‌رییس شورای شهر ریاست ادامه جلسه را بر‌عهده گرفت. البته ۲۰‌دقیقه بعد از خروج هاشمی، وی بار دیگر به صحن برگشت و با سالاری روبوسی کرد.

البته دقایقی بعد محسن هاشمی به جلسه بازگشت و درنهایت هم از کوره در رفتنش را به بی‌خوابی شب گذشته‌اش مربوط دانست و بابت ترک جلسه عذرخواهی کرد.

طی این یک سال و چند ماهی که از آغاز به کار شورای پنجم گذشته، محسن هاشمی همواره از ناپختگی‌ها و تندخویی‌های اعضای یکدست اصلاح‌طلب شورا، با مزاح و شوخی عبور کرده و باعث شده که جلسات کمتر از ریل خارج شوند. اگرچه حداقل هر چند جلسه یک‌بار زور ناپختگی اعضا می‌چربد و شاهد مشاجرات لفظی اعضا هستیم؛ اعضایی که حتی به انتخاب سه‌باره شهردار و به قول خودشان معطلی و سرگردانی پایتخت تن دادند، ولی حاضر نشدند محسن هاشمی را بر کرسی بهشت بنشانند. این عدم اقبال به شهرداری رئیس شورا اگرچه در ظاهر با بهانه به‌هم خوردن یکپارچگی شورا مطرح شد، ولی بی‌تردید اصلاح‌طلبان و به‌خصوص اعضای حزب اتحاد ملت، نگاهی به آینده داشتند و کرسی شهرداری را سکویی برای ریاست‌جمهوری می‌دیدند که اینچنین سد راه رئیس کارگزارانی‌شان شدند. چندی پیش محسن هاشمی در سومین کنگره حزب متبوعش یعنی کارگزاران گریزی تلویحی به جریان اصلاحات و سدمعبرهایش زد و گفت کارگزاران به دنبال کارآمدی است، اگرچه گهگاه به دلیل همراهی با سایر احزاب از این مسیر خارج شده است. هاشمی معتقد است آنچه آنها را دچار مشکل کرده، چالش ناکارآمدی است.

لازم به ذکر است که دیروز نیز اخبار استعفای وزیر بهداشت از دولت تدبیر و امید منتشر شد.
پی نوشت:
1)http://sobhe-no.ir/newspaper/624/7/24928
2)http://newspaper.fdn.ir/?nid=2670&pid=3&type=0
Share/Save/Bookmark