توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50488
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵
عسکری: برای خراب کردن ملی‌پوشان قدیمی هدایت تیم ملی را برعهده نگرفتم/ امیدوارم هر کسی بتواند حق خود را داخل زمین بگیرد
سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: ملی‌پوشان قدیمی تیم ملی از سابقه و رنکینگ خوبی برخوردار هستند و برای خراب کردن آنها هدایت تیم ملی را برعهده نگرفتم.
عسکری: برای خراب کردن ملی‌پوشان قدیمی هدایت تیم ملی را برعهده نگرفتم/ امیدوارم هر کسی بتواند حق خود را داخل زمین بگیرد
به گزارش خط نیوز؛ فریبرز عسکری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی ورود به اردوی تیم ملی اظهار داشت: خدا را شکر در این مسابقات بازیکنان جوان‌تر نشان دادند که لیگ تکواندو ثمرات خوبی داشته و پشتوانه‌های خوبی در تکواندو ایران داریم. فکر می‌کنم تقابل بین جوان‌ها وقدیمی‌‌ها ثمره خوبی برای آینده تیم ملی تکواندو در آینده داشته باشد.

وی در خصوص شکست بازیکن ملی‌پوشی مانند عاشورزاده، هادی‌پور، مردانی و یعقوبی در این مسابقات و حضور مجدد آنها در اردوی تیم ملی گفت: تعدادی از این بازیکنان قبل از حضور در مسابقات انتخابی با من تماس گرفتند و در خصوص مشکلات آسیب دیدگی و عدم آمادگی خود صحبت کردند اما درخواست من حضور همه بازیکنان در انتخابی تیم ملی بود که این عزیزان نیز تمکین کردند و حضور پیدا کردند.

سرمربی تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: به هر حال برخی از این بازیکنان در انتخابی با اختلاف زیاد شکست خوردند و برخی دیگر نیز با نتایج نزدیک دیدارهای خود را واگذار کردند که می‌شود آن‌ را به حساب بدشانسی نیز گذاشت. در نهایت ملاک ما برای عضویت در تیم ملی شایسته سالاری است و قرار است در انتخابی بعدی هر بازیکنی از 3 مسابقه به 2 پیروزی دست پیدا کرد به عضویت تیم ملی در بیاید.

عسکری تاکید کرد: این بازیکنان نیز از سابقه و رنکینگ خوبی برخوردار هستند و ما نیز برای خراب کردن آنها هدایت تیم ملی را برعهده نگرفتم. تلاش خواهیم کرد که این بازیکنان را به شرایط و آمادگی قبلی بازگردانیم و در کنار آن شرایط رشد جوان را نیز فراهم کنیم. در ادامه مسیر و در مراحل آخر نیز دیگر اسم و رسم ملاک نیست و هر کسی که آ‌ماده‌تر باشد و بتواند در مسابقات نتیجه خوبی بگیرد به عضویت تیم ملی در خواهد آمد.

وی در خصوص زمان برگزاری مسابقات انتخابی برای مشخص شدن ترکیب تیم ملی عنوان کرد: متاسفانه هنوز تاریخ نهایی ثبت‌نام تیم‌ها را اتحادیه آسیایی تکواندو اعلام نکرده است و من منتظر هستم ابتدا تاریخ مشخص و سپس مسابقات انتخابی را برگزار کنیم. ما تا مشخص نشدن این موضوع برای برگزاری مسابقات انتخابی عجله نخواهیم کرد و سعی خواهیم کرد با رسیدن بازیکنان به آمادگی مطلوب‌تر با شرایط بهتری در انتخابی تیم ملی شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص سرنوشت بازیکنان که مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کردند، گفت: یکی از مشکلات ما در زمان برگزاری انتخابی تیم ملی همین نفرات بودند. از اتحادیه آسیا اعلام شده است که این نفرات با توجه به کسب مدال باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند اما با این وجود من از همه آنها خواستم در انتخابی شرکت کنند.

عسگری افزود: یکی از این بازیکنان به دلیل آسیب دیدگی از دور رقابت‌های انتخابی کنار رفت و دو نفر این نفرات نیز توانستند مقام اول و دوم انتخابی را کسب کرده و با وجود داشتن سهمیه مجدد به مقام نیز دست پیدا کنند. بقیه این نفرات نیز باختند اما چون سهمیه کسب کرده بودند به آنها گفتم در صورت رسیدن به آمادگی لازم به مسابقات اعزام خواهند شد و در غیر این صورت اجباری برای اعزام آنها نداریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قرار نیست هیجان زده تصمیم بگیرم و با یک باخت بازیکنان قدیمی را از تیم ملی کنار و بازیکنان جوان را با یک برد به عضویت تیم ملی در بیاورم. مسیر برای جوانان باز است تا در صورت استمرار پیروزی‌های خود به عضویت تیم ملی در بیایند و شایسه سالاری ملاک اول ما برای انتخاب نفرات تیم ملی است. شرایط برای همه بازیکنان یکسان است و من نه کسی را انتخاب و نه کسی را از تیم ملی خط می‌زنم و امیدوارم هر کسی بتواند حق خود را داخل زمین بگیرد.
Share/Save/Bookmark