توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 49470
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۳
اگرانديسمان،سناريو سارينا؟!
اگرانديسمان،سناريو سارينا؟!
به گزارش گروه سیاسی خط نیوز؛ زلزله با کاستي هاي فراوان و ناتوانايي و مشکلات دولت فخيمه و توانمندي ويژه نيروهاي مسلح کارنامه درخشاني از تلاش ولايتي را به عرصه بروز و ظهور نهاد و انصافاً نيز مردم لحظه اي از کمک فروگذار نبودند، گاهي در اين حوادث، حوادث خاصي ديگر اتفاق مي افتد که حادثه اصلي را در حاشيه قرار داده يا کم رنگ مي کند. سناريو مرگ کودک معصوم (سارينا) از آن دست اخباري بود که مردم را به شدت متاسف ساخت گرچه زلزله امري طبيعي است و ممکن است در هر جاي دنيا اتفاق بيفتد و حامل تلفاتي باشد، اين مهم نبايد و شايستهنيست کل خدمات نظام و دولت و انقلاب را به ثمن بخس به حراج بگذارند، در ناتواني دولت در بخش هاي مختلف هيچ جاي بحث نيست اما در حوزه بهداشت و درمان پزشکان و مجموعه علوم پزشکي استان کرمانشاه ساير تيم هاي جهادي اعزامي به خوبي عمل کرده و از پس وظايف محوله برآمدند و خدماتشان قابل تحسين است در بحث بهداشت و درمان در استان از زحمات علوم پزشکي استان و مديريت آن بايد قدرداني نمود، حادثه و مرگ اين کودک معصوم که نه به دليل عدم تلاش پزشکان بلکه به دليل تعلل در رساندن به مراکز درماني بوده، گرچه نمره منفي دولت است اما حقيقت مطلب اين نيست، عدل و انصاف رسانه اي و بي طرفي در تحليل اخبار به ما مي گويد براي رسيدن به حقيقت يک موضوع بايد از مطالب دست ساز و تخيلي و فشارها کاست و براي حقيقت پردازي ، تحليل بيطرفانه داشت، ممکن و به يقين اين موضوع وجود دارد که (ساريناهاي) زيادي وجود داشته باشد که به دلايل مختلف دچار اين حادثه شوند، گفته پدر سارينا را نمي توان ملاک حق و باطل دانست، روزانه ميليون ها کودک به سرماخوردگي و آنفلوآنزا دچار مي شوند و اگر در درمان آن ها تعلل صورت پذيرد دچار ضايعات و حتي مرگ مي شوند.
اگرانديسمان سناريو سارينا، بخشي به فعاليت رسانه هاي مجازي و شبکه هاي استبکاري و بخشي به عقده گشايي از نظام بر مي گردد.
جا دارد در اين موارد »عقل رسانه اي« به کارگرفته شود، و با واکاوي حقيقي دلايل مشخص شود متاسفانه جاي (رسانه ملي) در اين موارد خالي است. مدير رسانه در استان که از نيروهاي مسبوق به سابقه است بايد مدبرانه و شجاعانه وارد ميدان شده و حقايق را از دل
(توده هاي ) غبارگرفته بيرون آورد.
نمايندگان مردم هم در اين مواقف بايد با دقت و در اجراي احقاق حقوق نظام و مردم از گرفتن ژست هاي اپوزيسيوني خودداري نمايند و به فکر جمع آوري (آرا ) نباشند.
مسئولين مربوطه هم قبول کنند که بر برخي نارسايي ها اين موارد سوار مي شوند و ترکتازي مي کنند. رسانه هاي مجازي هم بايد در کشور اصل را بر حقايق نگاري قرار داده و دستخوش احساسات و بازي هاي سياسي نشوند.
از آقاي استاندار مي خواهيم در اين موارد دستور بدهند به درستي اطلاع رساني انجام شود تا زمينه هر گونه سوء استفاده را بخشکاند.
در پايان سناريو سارينا و اگرانديسمان آن اين حقيقت را مشخص مي کند که رسانه هاي مجازي بايد عاقلتر و دقيق تر وارد ميدان خبر رساني شوند و خوراک بوق هاي استکباري را فراهم ننموده، بدون ترديد در کشوري مثل آمريکا که پليس آن در روز روشن بدون دليل انسان هاي غير مسلح را با قساوت تمام به قتل مي رساند. و آن را هم توسط رسانه هاي خود (حق جلوه)
مي دهد سزاوار نيست ما با مرگ کودکي به امهات نظام و انقلاب صدمه زده و آسيب وارد کنيم، اين يعني بازي در زمين دشمن، گرچه به زلزله زدگان هم بايد با تمام توان رسيدگي کرد. اما نه تبليغاتي ، نه مجلسي، نه دولتي، بلکه مردمي و نجيبانه.
Share/Save/Bookmark