توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 54834
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱
مروت سياسي
محمدكاظم انبارلويي
24حزب و تشکل اسلامي اصولگرا با انتشار بيانيه‌اي اعلام آمادگي کردند به کمک قوا مي‌شتابند و در حل مشکلات معيشتي مردم مشارکت مي‌کنند. اين تشکل‌ها تصريح کردند؛ حاضرند بدون هيچ توقعي ديدگاه‌ها، نظرات و تجربيات مديريتي خود را براي برون‌رفت از مشکلات کنوني در اختيار دولت بگذارند.
اين اولين بار است که تشکل‌هاي اصولگرا زير يک سقف جمع مي‌شوند تا براي آنچه به عنوان مشکلات و گرفتاري‌هاي مردم مطرح است، با همگرايي و هم‌افزايي، هم چاره‌جويي کنند و هم ظرفيت‌هاي خود را در اختيار دولت بگذارند.
معمول بر اين است که در هر رقابت سياسي وقتي رقيب، حريف خود را در مخمصه مي‌بيند، زبان به طعنه و کنايه مي‌گشايد و شروع مي‌کند به نمک‌پاشي روي زخم ناکارآمدي، ناکاربلدي و اشتباهات عمدي و غيرعمدي طرف خود، تا در انتخابات بعدي موقعيتي براي خود دست و پا کند، اما در اين موقعيت حساس که نظام و انقلاب و اسلام از سوي دشمني ديرين و کينه ‌توز مورد هجوم
همه ‌جانبه است، جايي براي بي ‌مروتي سياسي و بداخلاقي باقي نمي‌گذارد. بيانيه تشکل‌هاي همسوي اصولگرايي نشان مي‌دهد آنها به مصالح و منافع ملي فکر مي‌کنند و از دشمني خبيث مثل آمريکا غافل نيستند. پيش از اين نيزجمعي از اقتصاددانان کشور فارغ از گرايش‌هاي سياسي خود با پيشنهادهاي مشخص و کارگشا دولت را دعوت به اهتمام براي حل مشکلات معيشتي مردم کردند و از رئيس‌جمهور خواستند از رهاشدگي کارها جلوگيري کند و از مسئوليت‌هاي کليدي و قانوني خود شانه خالي نکند.
آنها راه‌حل‌هاي مشخص و شفاف خود را براي برون‌رفت از "اغتشاش در قيمت‌ها"، "به‌هم‌ريختگي بازار" و "بي‌‌انضباطي در مديريت اقتصادي کشور" مطرح کردند، اما هيچ علامتي از دولت براي شنيدن صداي آنها و پذيرش راه‌حل‌هاي آنان ديده نشد. تشکل‌هاي اصولگرا به دولت اعلام مي‌کنند حاضرند هر کمکي از دستشان ساخته است در حل مشکلات مردم دريغ نکنند، اما احزاب و گروه‌هاي ائتلافي که اين دولت را پديد آورده‌اند، شروع کردند به چنگ انداختن به صورت هم و زبان به طعن و لعن هم گشوده‌اند.
حزب کارگزاران که بيشتر کادرهاي آنان در دولت و بدنه دولت حضور دارند، رسما رئيس دولت را "سرگشته و فاقد کفايت" و "دولت بزم" معرفي مي‌کند.
اصلاح‌طلبان يک ضلع ديگر ائتلاف با دولت در نقد عملکرد اقتصادي آنچنان پيش رفته‌اند که منتقدان واقعي به گرد آنها هم نمي‌رسند. اين دو جماعت در حالي دولت را زير حملات خود گرفته‌اند، که با آنکه مسئوليت‌هاي کليدي در ارکان دولت دارند، کاري براي حل مشکلات مردم نمي‌کنند. با آنکه هزار راه نرفته دارند، با آن که سياست‌هاي کلي رهبري در حوزه‌هاي اقتصادي روشن و شفاف است، اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي نسخه‌اي شفابخش است، رهنمودهاي رهبري در ديدارهاي متعدد با هيئت دولت و نيز ملاقات‌هاي جداگانه با وزرا امر پنهاني نيست،‌ اما عملا تحرکي براي نبرد با "جنگ هوشمند" آمريکا در حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي ديده نمي‌شود.
تلگرام و ديگر رسانه‌هاي مرتبط با دشمن، مرتب براي يک جنگ تمام‌عيار رواني توليد محتوا مي‌کنند. آنها در دي‌ماه سال گذشته و نيز مردادماه همين سال يک حرکت کور شورشي در خيابان‌ها را کليد زدند، مردم آنها را تنها گذاشتند و نيروهاي امنيتي و قضائي هم تحرک منافقين و ضدانقلاب و سربازان نتانياهو در تهران را با سه سوت جمع کردند،‌ اما سرشاخه‌هاي فتنه، در فضاي مجازي آزادانه دولت را به بازي مي‌گيرند. قيمت طلا و ارز را تعيين مي‌کنند و براي هر کالايي که اراده کنند، قيمت‌سازي مي‌کنند.
آنها احتکار دولتي، بخش خصوصي و خانگي را تشويق و تحريص مي‌کنند،‌ اما از آن طرف دولت هيچ اقدامي براي برخورد با اين جريان پليد رسانه‌اي نمي‌کند.
رئيس قوه قضائيه در مواضع هفتگي خود در دوشنبه گذشته با اولتيماتوم به آنها اعلام کرد گردانندگان سايت‌هاي قيمت‌ساز ارز، مفسد اقتصادي هستند و با آنها برخورد مي‌شود. اين موضع را از سوي قوه قضائيه به فال نيک مي‌گيريم، اما دولت هم بايد در اين مورد به قوه قضائيه کمک کند.
هنوز عده‌اي براي حل مشکلات اقتصادي دنبال راه‌حل‌هاي سياسي هستند. سقوط قيمت دلار و طلا نشان داد راه‌هاي اقتصادي زيادي وجود دارد که مي‌توانيم شرارت دشمن را مهار کنيم.
کج ‌فهمي، غرور و نپذيرفتن خطا و بي‌عملي دولت، خسارات وارده به اقتصاد کشور به‌ ويژه کاهش ارزش پولي ملي را افزايش داده است. خط نفوذ نمي‌گذارد تصميم‌ گيري‌ها و تصميم‌سازي‌ها به سمت حل مشکلات مردم برود. دشمن همه چيز را در فضاي مجازي به بازي گرفته و کنترل مي‌کند. دولت بايد جنگ هوشمند اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي دشمن را جدي بگيرد.
فردا گردهمايي 100 هزار نفري بسيجيان براي مقابله با جنگ اقتصادي دشمن در استاديوم آزادي برگزار مي‌شود. عنوان اين گردهمايي، "مانور خدمت" است. آيا دولت دست دراز شده ميليون‌ها بسيجي براي برون‌ رفت از مشکلات را مي ‌فشارد؟
دولت بايد فکري براي پاسخگويي به دست‌هايي که از روي مروت، جوانمردي و فتوت سياسي به او مي ‌خواهند کمک کنند، بنمايد.
Share/Save/Bookmark