توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66804
چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۰
اُمیکرون در کرمانشاه «هنوز دیده نشده»، اما «به‌زودی» می‌آید
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این سویه جدید فعلا در کرمانشاه تاییده نشده است،اما این سویه جدید طی دوتاسه هفته آینده در سراسر کشور غالب خواهد شد.
اُمیکرون در کرمانشاه «هنوز دیده نشده»، اما «به‌زودی» می‌آید
مهدی محمدی امروز در جمع اصحاب رسانه در توضیح سویه جدید اُمیکرون، اظهار داشت: گلودرد، خستگی، سردرد، عطسه و آبریزش بینی از جمله نشانه‌های شاخص کرونا از سویه اُمیکرون است.

وی در توضیح تفاوت این سویه جدید با دیگر سویه‌ها، افزود: سرعت تکثیر این ویروس در راه‌های هوایی بدن انسان ۷۰ برابر بیشتر از سویه قبلی(دلتا) است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این سویه جدید فعلا در کرمانشاه تاییده نشده است، البته باید کیت تشخیص این سویه به استان ارسال شود، طبیعتا سویه جدید وارد کرمانشاه نیز خواهد شد و این سویه طی دوتاسه هفته آینده در سراسر کشور غالب خواهد شد.

وی ادامه داد: خطر مبتلا شده به اُمیکرون برای کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شدند ۵.۴ برابر بیشتر از گونه دلتا است و ۱.۵ تا سه روز طول می‌کشد که تعداد مبتلایان به کرونا در یک منطقه ۲ برابر شود درحالی که این عدد برای دلتا ۱۰ تا ۱۴ روز بود.

محمدی در خصوص اعمال محدودیت‌ها، گفت: تصمیم اعمال محدودیت‌ها با ستاد ملی کرونا است که شنبه‌ها ساعت ۸ صبح این جلسه با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.
Share/Save/Bookmark