توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 56409
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳
دادکان بیشتر دوست دارد بیرون گود باشد و انتقاد کند
دادکان مدیر توانمندی است که می تواند با بازگشتش به فوتبال، زمینه حذف بسیاری از افراد نالایق را فراهم کند.
دادکان بیشتر دوست دارد بیرون گود باشد و انتقاد کند
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: روزنامه «قانون» به بهانه اظهارات اخیر دادکان درباره خصوصی سازی سرخآبی ها نسبت به رفتارهای اپیدمی شده وی واکنش نشان داده و به دلیل سابقه او در مدیریت ورزشی که از دیدگاه «قانون» خوب تلقی شده، از دادکان خواسته تا ژست انتقادی را کنار بگذارد و وارد گود شود.

در بخش هایی از این گزارش آمده است:

«ژست اپوزيسیون»، این برازنده ترین لقبی است که می‌توان به محمد دادکان و امثال او داد. رییس پیشین سازمان تربیت بدنی که در هر شرایطی انتقاد را سرلوحه کار خود قرار داده و ترجیح می دهد ایراد بگیرد. بزرگ‌ترین مشکل او به احتمال زیاد همین است؛ انتقاد کردن و ایراد گرفتن برای او در اولویت است و خود وارد کارزار نمی شود. البته دادکان برخلاف برخی از مدیران منتقد، عملکرد قابل قبولی در زمان تصدی گری خود داشته اما اینکه چرا خود هرگز وارد میدان نمی شود، سوالی است که هیچ‌کس پاسخی برای آن ندارد.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی در حالی منفعت شخصی اش را به منافع عمومی ترجیح داده که ممکن است با بازگشتش، اتفاقی نو را رقم بزند. پس از استعفای دادکان و کناره گیری از سازمان تربیت بدنی او قید فعالیت ورزشی را نیز زد و این روزها در قالب نقش منتقدانه خود فرو رفته است. دادکان از هر دری می گوید و هیچ‌کس از انتقاداتش در امان نیست، او روز گذشته وزیر ورزش و جوانان و علی پروین را از دم تیغ گذراند و گفت: « پروین برای همه ما قابل احترام است ولی شما هرجور یک طرف قضیه بروید، آقای پروین هست. او می‌گوید ما می‌خواهیم بخریم. «ما» چه کسانی هستند؟ «ما» همان‌هایی هستند که یک زمان در پرسپولیس مدیر بودند و نمی‌توانستند باشگاه را بچرخانند. مدیرانی بودند که الان با هم جمع شدند و می‌گویند ما می‌خواهیم باشگاه را بخریم. آن‌ها می‌خواهند جنجال و سروصدا در جامعه درست کنند. شما آقای پروین را روی خط بیاورید و بپرسید آن‌هایی که می‌خواهند پرسپولیس را بخرند، چه کسانی هستند. آن‌ها همان مدیران قبلی هستند که در باشگاه بودند و باشگاه را به حال و روز بدی انداختند و حالا هم می‌خواهند باشگاه را بخرند. سوال بزرگ در این مساله این است که باید از مسئولان وزارت ورزش و جوانان پرسید. زمانی که این دو باشگاه فروخته شد، تضمینش چیست که این پرسپولیس و استقلال کوچک نشود و مشکلات‌شان اضافه نشود؟». او عادل فردوسی پور را نیز بی نصیب نگذاشت و گفت: « برنامه نود بلندگوی خوبی است. البته الان کمی ضعیف شده است. دلیل این موضوع این است که مجریان این برنامه در اختیار هستند. هرکس از آنجا رد می‌شود به او می‌گویند بیا و در برنامه حرف بزن اما من یک بار به این برنامه دعوت شدم تا صحبت کنم. کسی که بتواند حرف تاثیرگذار بزند، به این برنامه دعوت نمی‌شود.

«گر تو بهتر می زنی، بستان بزن»، دادکان هر روز باید این ضرب المثل را تکرار کند و سرلوحه خود قرار بدهد. او مدیر توانمندی است که می تواند با بازگشتش به فوتبال، زمینه حذف بسیاری از افراد نالایق را فراهم کند اما او تصمیمی برای بازگشت ندارد. گویی از ژست اپوزيسیون خود راضی است و ترجیح می دهد در همین نقش به فعالیت خود ادامه بدهد. او در حال حاضر در دانشگاه شهید بهشتی به فعالیت خود ادامه می دهد و گاه با گفت و گوهایش به اتفاقات روز ورزش ایران واکنش نشان می دهد.
Share/Save/Bookmark