توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51664
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳
تردد زوار اربعین از مرز خسروی قطعی نشده است
استاندار ایلام گفت: تردد زوار اربعین از مرز خسروی و چیلات قطعی نشده است و رایزنی برای بازگشایی مرز چیلات ادامه دارد.
تردد زوار اربعین از مرز خسروی قطعی نشده است
به گزارش خط نیوز؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: مدیران ستادی از هم‌اکنون در فکر تامین اعتبارات اربعین باشند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: جلسه ستاد هماهنگی اربعین با حضور اعضای آن و مدیران ارشد استان ایلام برپا شد و در خصوص زیرساخت‌های اربعین از جمله استفاده از ظرفیت مرز چیلات دهلران بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: این جلسه که با محوریت توسعه زیرساخت‌ها تشکیل شده بود و البته از محورهای دیگر از جمله استفاده از مرز چیلات دهلران برای تردد زائران در اربعین غفلت نشد.

این مسؤول اضافه کرد: در این راستا مدیران حوزه ستادی باید از هم‌اکنون به فکر پیگیری و تامین اعتبارات اربعین حسینی از وزارتخانه‌های مربوطه باشند.

سلیمانی تصریح کرد: اعتبارات اربعین به 20 میلیارد تومان افزایش رسیده بوده که 10 میلیارد تومان آن برای هزینه‌های جاری و مابقی هم برای عمرانی در نظر گرفته شده بود که با پیگیری‌های لازم این موضوع به طور کامل به عنوان ردیف اربعین مهران لحاظ شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: آن دو 10 میلیارد را به 18 میلیارد افزایش داده و این اعتبار از محل تملک دارایی و جاری تامین شد.

وی ادامه داد: در صورتجلسه نیز مشخص کردیم که به مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استان ایلام ابلاغ شود و با دکتر نوبخت در این زمینه مکاتبه شود تا اعتبارات اربعین تخصیص یابد.

این مسؤول از تلاش دستگاه‌های خدمات رسان و رسانه‌های استان ایلام در پوشش رسانه‌های اربعین قدردانی کرد و افزود: آنچه برای ما مهم است تردد آسان و بی دغدغه زائران در مرز مهران در ایام اربعین است.

سلیمانی تصریح کرد: در مورد تردد در سایر مرزها از جمله خسروی و چیلات قطعی نشده و مرز خسروی تا روز آخر و روز اربعین امیدوار بودند که باز شود و این امر محقق نشد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: در مرز چیلات در شهرستان دهلران نیز به وزیر کشور قول دادیم که زیرساخت‌ها را آماده می‌کنیم و استان همسایه در کشور عراق را آماده می‌کنیم و مابقی کار با شما و در حال حاضر نیز رایزنی برای بازگشایی مرز چیلات ادامه دارد.
Share/Save/Bookmark