توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50601
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۸
کمرانی: به دنبال کسب سکو در مسابقات قهرمانی آسیا هستیم/ قول اتفاقات خیلی خوب را در بازی‌های آسیایی می‌دهم
سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: برای مسابقات قهرمانی آسیا زمان کمی برای آماده سازی داریم اما با این تفاسیر نیز برای کسب سکو تلاش خواهیم کرد.
کمرانی: به دنبال کسب سکو در مسابقات قهرمانی آسیا هستیم/ قول اتفاقات خیلی خوب را در بازی‌های آسیایی می‌دهم
به گزارش خط نیوز؛ مهرو کمرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط تیم ملی تکواندو بانوان اظهار داشت: روز گذشته(جمعه) مرحله دوم انتخابی تیم ملی تکواندو را برگزار کردیم و در نهایت با حذف 6 تکواندوکار، 17 بازیکن را در اردوی تیم ملی نگه داشتیم. در راستای آماده‌سازی تیم ملی تکواندو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا نیز قرار است در اوایل اردیبهشت ماه با 12 بازیکن در تورنمنت یونان شرکت کنیم و روز گذشته نیز اسامی این بازیکن را اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: برای حضور در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا از 10 سهمیه برخوردار هستیم. 4 سهمیه را از مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در ازبکستان کسب کردیم و از 8 وزن این مسابقات نیز هر کشوری به صورت قانونی مجاز به حضور در 6 وزن است. در حال حاضر متاسفانه زهرا شجاعی که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی موفق به کسب سهمیه شد به دلیل پارگی ACL زانو مصدوم است و به این رقابت‌ها نمی‌رسد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در پاسخ به این سوال که امکان جا به‌ جایی در نفراتی که موفق به کسب سهمیه شدند وجود دارد، گفت: ما در تلاش هستیم تا یک بازیکن دیگر را جایگزین شجاعی مصدوم کنیم اما باید ببینیم قوانین برگزاری مسابقات چنین امکانی را به ما خواهد داد. اگر با این درخواست موافقت شود حتما یک بازیکن را جایگزین شجاعی خواهیم کرد و در غیر این صورت با 9 سهمیه در مسابقات قهرمانی آسیا حضور خواهیم داشت.

کمرانی با تاکید بر امکان عدم اعزام نفراتی که موفق به کسب سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا شدند، گفت: مطمئن باشید نفراتی را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهیم کرد که در شرایط خوبی قرار داشته باشند و اگر احساس کنیم هر کدام از 3 بازیکن دیگری که موفق به کسب سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا شدند در شرایط خوبی قرار ندارند آنها را اعزام نخواهیم کرد تا خرج اضافه‌ای روی دست فدراسیون نگذاریم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت در وزن یک مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: ما در وزن یک موفق به کسب دو سهمیه شده‌ایم و مطمئنا یک نفر دیگر در این وزن اعزام خواهیم کرد تا این نفرات پله هم برای کسب مدال شوند. دیگر سهمیه ما در وزن دوم سودابه پورصادقی است و متاسفانه همانطور که گفتم سهمیه آخر ما نیز شجاعی است که به دلیل مصدومیت امکان همراهی تیم ملی را ندارد. مصدومیت شجاعی در همان مسابقات ازبکستان اتفاق افتاد و اگر قوانین با درخواست ما برای جایگزین بازیکن موافقت کند یک تکواندوکار را به وزن پنجم اضافه خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص شرایط آمادگی بازیکنان گفت: در حال حاضر در دوران استقامت هستیم و به همین دلیل بازیکنان در شرایط افت قرار دارند. همین مسئله باعث شده است در مسابقات یونان به دنبال کسب مدال نباشم. تورنمنت یونان مسابقات بزرگی است و برای خودش یک مسابقه جهانی است. در هر وزن این مسابقات حدود 70 تکواندوکار حضور دارند و این موضوع نشان از سطح بالای این مسابقات دارد. حضور در این تورنمنت برای بالا بردن آمادگی بازیکنان برای مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی است.

کمرانی در خصوص شرایط کیمیا علیزاده خاطر نشان کرد: کیمیا به دلیل خالی بودن وزن پنجم روز گذشته در مسابقات انتخابی شرکت نکرد. آسیب دیدگی زانوی کیمیا نیز که از جهانی با او بود به دلیل مشکلات مادر زادی همچنان همراه او است. همین مسئله روی مچ پای او نیز تاثیر گذاشته بود که باعث مصدومیت کیمیا از ناحیه مچ پا شد. با توجه به این شرایط، خالی بودن وزن پنجم و برتری کیمیا در مرحله اول انتخابی تیم ملی تصمیم گرفتیم او در انتخابی شرکت نکند اما حتما به مسابقات یونان اعزام خواهد شد.

وی در خصوص اهداف تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی گفت: زمان ما برای مسابقات قهرمانی آسیا کم بود و حدود دو ماه زمان برای آماده‌سازی داریم اما برای بازی‌های آسیایی قول اتفاقات خیلی خوب را می‌دهم که شاید انتظار آن را نداشته باشیم. با تمام این تفاسیر در مسابقات قهرمانی آسیا نیز برای کسب سکو تلاش خواهیم کرد. در رده دختران تکواندو در آسیا صاحب سبک است و بهترین‌ها در این قاره حضور دارند.کره‌جنوبی قهرمان جهان است، چین بازیکنان زیادی دارد و کشورهای تایلند، فیلیپین، ویتنام و چین تایپه نیز از تک بازیکنان خوبی برخوردار هستند اما تلاش می‌کنیم موفق به کسب سکو شویم. امیدوارم با انتخاب یک ترکیب خوب به این مهم نیز دست پیدا کنیم.
Share/Save/Bookmark