توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 48946
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
خاتمی چند روز قبل با قاطعیت از دولت روحانی حمایت کرده بود
برخورد سرد و گذرای خاتمی با تجمعات اعتراضی
خاتمی: خواست همهٔ ما توان و اقتدار ملت و سربلندی جمهوری اسلامی و تأمین نیازهای معنوی و مادی مردم و نگاه داشت کشور از گزند توطئه‌های فراوان علیه انقلاب و ملت و حرکت صحیح در جهت توسعهٔ پایدار و عدالت بنیاد است.
برخورد سرد و گذرای خاتمی با تجمعات اعتراضی
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: رئیس دولت اصلاحات که چند روز قبل از روحانی حمایت قاطعی کرده بود و پشیمان شده ها از دولت روحانی را دسیسه گر نامیده بود، درباره تجمعات اعتراض آمیز در برخی از نقاط کشور در اولین فرصت پیش آمده برای اظهار نظر، نکته خاصی را مطرح نکرد و با برخی کلمات کلی از کنار این رویداد گذشت.

به گزارش جهان نيوز، سیدمحمد خاتمى در پیامی به بيست و پنجمين مجمع عمومى انجمن اسلامى جامعه پزشكى که امروز در محل مجمع سالن جانبى اجلاس سران برگزار شد با تاکید بر ضرورت اصلى و فرعى كردن مطالبات مردمى از مسئولان، نوشت: "جامعهٔ پویای ما نیازمند حضور و فعالیت تشکل های مدنی و احزاب است. و جامعهٔ رو به آینده نیز باید با استقبال از این تشکل‌ها عزم خود را بر استقرار و استحکام پایه‌های سامان و نظام مردمی نشان دهد و عزم و ارادهٔ خود را از جمله از طریق این نهادها اظهار و اعمال کند. از سوی دیگر نهادهای مدنی نیز باید پایه‌های مردمی خود را مستحکم کنند. یعنی در راهبرد و راهکارهای خود باید این امر خطیر را در نظر داشته باشند که از بخش‌‌هایی از جامعه و به یک معنی همهٔ جامعه، نمایندگی می‌کنند و بازتاب دهندهٔ آرمان‌ها و مطالبات ملتند لاجرم در مرامنامه و اساسنامه خود بر اهداف بلندی که ملت داشته و دارد و نیز بر مبانی انقلاب و حرکت ملت تأکید کنند و مطالبات مردم و حقوق شهروندان و مصلحت کشور و جامعه را بطور کلی (و به تناسب هویتی که هر نهاد خاص دارد مطالبات و حقوق ومصلحت بخش خاصی که از آن نمایندگی می‌کند) مد نظر داشته باشند و برای تأمین آن برنامه‌ریزی کنند."

وی تصریح می کند: "تردیدی نیست که در جامعه کمبودها و نارسايی‌هایی وجود دارد که احیاناً مردم از آنها ناراحتند و بخصوص بخش های محروم‌تر جامعه دچار مشکلات بزرگی هستند و نخبگان هم به نحوی از مسائلی رنج می‌برند. البته بخشی از آنها خارج از ارادهٔ نهادهای مسئول و دارای علل و عوامل تاریخی و بین‌المللی متناسب با شرایطی است که کشور در آن بسر می‌برد. ولی بخش‌های دیگری به ضعف‌های ساختاری کشور و نیز برنامه‌ها و مدیریت‌ها و رفتار مسئولان و مسئولیت‌ها برمی‌گردد که در این موارد انتقاد صحیح و حتی الامکان با ارائهٔ راه حل‌های کارشناسانه اعتمادساز است.آنچه باید مد نظر همهٔ ما بخصوص نهادهای مدنی باشد حقوق مسلم مردمی است که صاحب اصلی انقلاب و کشورند و مطالباتی که دارند.تلاش برای شناخت مطالبات مردم و درخواست از مسئولانی که برآمده از ارادهٔ مردمند به پاسخگویی به آنها در عین حال تلاش برای روشن و آگاه کردن هر چه بیشتر مردم، تا اولاً میان نیازها و مطالبات اصلی و مطالبات فرعی تفکیک قائل شوند ثانیاً توقع از حکومت در حد امکانات و شرایطی باشد که هست و کشور و جامعه در آن بسر می‌برد."

وی در پایان نیز خاطر نشان کرده است: "خواست همهٔ ما توان و اقتدار ملت و سربلندی جمهوری اسلامی و تأمین نیازهای معنوی و مادی مردم و نگاه داشت کشور از گزند توطئه‌های فراوان علیه انقلاب و ملت و حرکت صحیح در جهت توسعهٔ پایدار و عدالت بنیاد است. اعتماد متقابل ملت و دولت (بطور عام) عامل اصلی رسیدن به این خواست مهم است."
Share/Save/Bookmark