توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66586
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۰
معاون استاندار کرمانشاه:
تقاضای مجوز احداث سوپرمارکت‌های کوچک در کرمانشاه توجیه اقتصادی ندارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تقاضای مجوز کاربری تجاری برای احداث مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های کوچک حدود ۹۰ درصد پرونده‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ را تشکیل می‌دهد که در کلانشهرها ایجاد این صنف دیگر توجیه اقتصادی ندارد.
تقاضای مجوز احداث سوپرمارکت‌های کوچک در کرمانشاه توجیه اقتصادی ندارد
به گزارش ایرنا؛ «منوچهر فخری» دوشنبه شب در نشست کمیسیون ماده ۵ که با حضور مدیران دستگاه‌ های مختلف برگزار شد؛ از حجم بالای تقاضا برای دریافت مجوزهای تجاری در کلانشهر کرمانشاه، انتقاد کرد و افزود: این حجم زیاد از بافت تجاری توجیه اقتصادی ندارد و موجب شکل‌گیری مشاغل مزاحم و ترافیک در محلات می‌شود.

وی ادامه داد: در کلانشهرها سال‌هاست ایجاد سوپرمارکت های کوچک منسوخ شده و در هر شهرک و یا محله یک مجموعه تجاری، تفریحی و خدماتی دایر می‌شود که شهروندان علاوه بر خرید کالاهای مورد نیاز، می‌توانند از امکانات تفریحی و خدماتی متنوع و گسترده‌ای هم استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر این حجم بسیاری از نیازهای خانواده‌ها امروز از طریق خرید آنلاین و اینترنتی تهیه می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ادامه سخنانش بر ضرورت حضور مدیران ادارات در نشست‌های کمیسیون ماده ۵ تاکید کرد و گفت: این کمیسیون برای مسائل مهم حوزه شهری تصمیم گیری می کند و حضور مدیر ادارات و سازمان‌های عضو کاملا ضروری است.

در این نشست درخواست‌ها و مواردی از سوی شهرداری شهرستان‌های روانسر، سرپل ذهاب، هرسین، سنقر و کرمانشاه در حوزه ساخت و ساز مطرح و تصمیم‌گیری شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴شهر و ۲هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

کلانشهر کرمانشاه مرکز استان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان آن خدمات ارائه می‌کند.

Share/Save/Bookmark