توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70229
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۴
«آیت الله علما » را به بزرگی، حسن تدبیر، تواضع و بصیرت می‌شناسیم.
مردی از سلاسل قیام
مردی از سلاسل قیام
به گزارش خط نیوز؛ مردی از سلاسل قیام و عشق و دلدادگی به نظام و جان و دل سپرده به امر ولی که در طول حیتت پربرکت خویش هیچگاه متاثر از هواخواهی‌های نفسانی نبود. همان هواخواهی‌هایی که برخی از بزرگان را تا بندگی شیاطین کشاند. باید به این زیست پاک آن هم در فضای پر چالش حاکمیتی درود فرستاد و بشارت پروردگار را برای ایشان و هم‌مسلکانشان بازخوانی کرد که:
«طوبی لهم و حسن مآب»؛
کم بوده‌اند و کم هستند آنها که از ابتدای زندگی تا رسیدن به زمان شیخوخیت بر منهاج طهارت سیر کرده باشند و چه بسیار پاکانی که بعد از اندک عمری در دام هزار رنگ ابلیس گرفتار و آلوده شده اند:
در راه عشق وسوسه‌ی اهرمن بسی است
“هُش دار و گوش دل به پیام سروش کن؛”
در مدتی که ایشان در این خاک خسروانی و اهورایی مبلّغ دین و اخلاق و ادب و سیاست بودند به ما آموختند که در ساحت زندگی شخصی و سلوک اجتماعی چه سان باید بود. خط شناسی بصیرت‌مندانه و در عین حال رفتار پدر گونه‌ی ایشان که سالها با شهید سلیمانی همنشینی داشت و شاید غلط نباشد که بگوییم از سلوک این پیر فرزانه، شهید عزیز ما بهره برده باشد که همگونی معرفتی، اخلاقی و سیاسی هر دوی این بزرگواران، شباهت قابل توجهی داشت و دارد؛ همه و همه از عوامل محبوبیت ایشان در بین اقشار مختلف مردم بود و هست:
“من کان لله، کان الله له”
روزهای جمعه بانگ نماز جمعه و ماذنه موزون عشق از مسجد جامع کرمانشاه، دلی را به ناحق نلرزاند و در تایید و تکذیبها با آبروی هیچ مسلمانی بازی نشد.
ایشان، همه‌ی جریان‌ها را پدرانه و بزرگوارانه پذیرفت و دلهای پر درد مردمان را التیامی کیمیاگون بود.
آیت الله علما؛ آیتی از آیات فرح‌بخش حق و آفتابی روشنایی بخش به محفل پیر و جوان و خرد و کلان بودند و هستند و امید داریم که در راه پاسداری از حریم ولایت و در برهه‌ای که به گفته‌ی سردار عزیزمان، ولایت تنهاست، همچون همیشه همراهی صدیق و پاکباخته برای آقایمان باشند.
مردان حق به وعده‌ی خود پا نمی زنند
جان می‌دهند و روز وفا جا نمی‌زنند
در باغ معصیت که پر از خاربوته است
هرگز قدم ز بهر تماشا نمی‌زنند
Share/Save/Bookmark