توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71005
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۸
نشست شورای هم‌اندیشی مدیران هسته‌های گزینش استان کرمانشاه برگزار شد
نشست شورای هم‌اندیشی مدیران هسته‌های گزینش استان کرمانشاه برگزار شد
به گزارش خط نیوز؛ نشست شورای هم‌اندیشی مدیران هسته‌های گزینش استان کرمانشاه در روز یکشنبه مورخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استانداری برگزار شد.
در این نشست که ده نفر از مدیران هسته‌های گزینش استان حضور داشتند مهمترین مسائل گزینش‌ها، دغدغه‌های مدیران هسته‌ها، راه‌های ارتقای کیفیت فرایند گزینش، چگونگی حل مشکلات نیروی انسانی و تجهیزات هسته‌ها، ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین هسته‌ها و برگزاری نشست‌های مورد نیاز برای اعضای هسته‌ها و رابطین گزینش در استان که مهمترین وظایف شورای هم‌اندیشی می‌باشند، مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر جهانبخش زنگنه تبار مدیرهسته گزینش استانداری ضمن بیان اهمیت و جایگاه شورای هم‌اندیشی مدیران هسته‌های گزینش در استان گفت: رهنمودهای امامین انقلاب باید ملاک عمل گزینشگران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از گزینش‌ها باشد. وی گفت: همه باید برای تحقق بند ۳ سیاست‌های کلی نظام اداری کشور ابلاغی مقام معظم رهبری دراردیبهشت سال۱۳۸۹درخصوص گزینش نیرو وبهبود روشهای گزینش تلاش کنیم.
وی با اشاره به رهنمود امام خامنه ای (مدظله العالی)خطاب به مدیران که فرمودند:"مدیران به گزینشگران به چشم رقیب ومانع نگاه نکنند،به چشم بازو،وسیله کار، چشم بیننده وگوش شونده در پیدا کردن آدمهای کارآمد نگاه کنند......مدیران وجود گزینش ها را فوض عظیم بدانند" گفت: انتظار میرود مدیران محترم این رهنمودهای حکیمانه معظم له را نصب العین قراردهند.
زنگنه تبار گفت: این شورا بر اساس دستورالعمل هر دو ماه یکبار باید تشکیل شود اما متاسفانه در استان کرمانشاه بیش از شش سال است که تشکیل نشده است.
وی ضمن اشاره به تلاش‌هایی که برای حل مشکلات هسته‌ گزینش استانداری شده است گفت:در آینده نزدیک تمام مدیران و اعضای هسته‌ها ‌ورابطین گزینش دراستان با استاندار محترم و نماینده محترم ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار خواهند کرد و از نظرات ایشان برای تقویت هسته‌های گزینش و موفقیت آنها در انجام وظایف ذاتی استفاده خواهیم کرد.
زنگنه تبار با توجه به ضعف آموزش مباحث مربوط به گزینش برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی گفت: در هفته آینده جلسه‌ای برای کارکنان استانداری و بعد شهرداری کرمانشاه خواهیم داشت و برای فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان به صورت منطقه‌ای دوره‌های آموزشی را برگزار خواهیم کرد،انتظار می رود مدیران محترم هسته ها در دردستگاههای خود این کاررا انجام دهند.
وی با اشاره به به گله‌مندی بعضی از مدیران هسته‌ها از عدم همکاری و در مواردی کارشکنی مدیران دستگاه‌های اجرایی با هسته‌های گزینش گفت: موضوع را به استاندار محترم منعکس و در شورای اداری استان برای اعضای شورا در مورد تعامل بیشتر مدیران با هسته های گزینش پیگیری ومطرح خواهیم کرد.
جهانبخش زنگنه تبار در پایان گفت: به دلیل کم توجهی به قانون گزینش در امر انتصاب مدیران به خصوص در شهرداری کلانشهر کرمانشاه، با حمایت استاندار محترم وهمه دستگاه‌های مسئول، پیگیر اصلاح روند انتصابات در چهارچوب قانون گزینش و آیین نامه اجرایی آن هستیم.
در ادامه اعضای محترم جلسه نظرات، پیشنهادات و موانع کاری خود را مطرح و تصمیماتی اتخاذ گردید که در دستور کار شورای هم‌اندیشی و مدیران دستگاه های اجرایی برای کمک و هسته‌های گزینش قرار خواهد گرفت و براساس دستوالعمل، صورت جلسه این نشست، به هیئت مرکزی گزینش وزارت کشور و از آنجا به هیئت عالی گزینش ریاست جمهوری منعکس خواهد شد.
Share/Save/Bookmark