توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 56351
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۸
اصل دعوا در متن نامه کجاست و چیست؟
درباره یک نامه جنجالی منتشر شده از استاد حجت الاسلام خسروپناه/ اتقوا من مواضع التهم!
از نقص در نگارش متن دوپهلو که بگذریم، نفس نامه مستقل زدن در سربرگ موسسه حکمت و فلسفه خالی از اشکال نیست. گرچه این درخواست امر عجیبی نیست و صرفا انتقال یک خانم به علت تغییر محل زندگی است اما وقتی نسبت به یک فرد به دلیل جایگاه مسوولیتی و نسبتش با انقلاب، چنین حساسیتی وجود دارد قطعا خطا صورت گرفته است. چه بهتر بود که همشیره ایشان خودش یک نامه شخصی به آن اداره می نوشت و نهایتا جناب خسروپناه جهت جلب اطمینان مدیرکل محترم، در هامش نامه درخواست خواهر خود را تایید میکرد و حتی تاکید میکرد این انتقال مشروط به رعایت قانون و عدم درخواست مشابه سایر افراد انجام شود.
درباره یک نامه جنجالی منتشر شده از استاد حجت الاسلام خسروپناه/ اتقوا من مواضع التهم!
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز، دکتر مالک شریعتی: از مجموع مباحث رد و بدل شده میان حجت الاسلام خسروپناه، دوستان ایشان، منتقدین منصف و غیرمنصف و مخالفین و بهانه جویان درباره نامه اخیرا منتشر شده چند نکته را صرفا برای رضای خدا می نویسم:

۱. نامه گرچه قدیمی است اما ظاهرا اصالت دارد و جعلی نیست، چراکه خود ایشان هم از آن به عنوان نامه سرقت شده یاد کرده اند. اما در دنیای سریع انتشار اطلاعات و عصر فضای مجازی، اطلاق واژه سرقتی بودن به نامه و رها کردن موضوع اصلا پذیرفتنی نیست و چیزی از ضرورت شفاف سازی و اقناع مخاطب کم نمیکند.

۲. اصل دعوا در متن نامه بر سر یک عبارت است: "یکی از پستهای مدیریت جنابعالی"؛ چراکه منتقدین آن را "پست مدیریتی" تعبیر کرده اند و انگار آقای خسروپناه در یک نامه رسمی از مدیرکل آموزش و پرورش قم درخواست پست مدیریتی و ارتقاء مقام و رتبه برای خواهر خود کرده است. به نظر میرسد این تعبیر نادرست است و متن کژتابی دارد، "پستهای مدیریت جنابعالی" یعنی یکی از جایگاههای ذیل مدیریت و محل خدمت جنابعالی و البته بهتر بود مثلا نوشته میشد: "یکی از پستهای آن اداره"

۳. از نقص در نگارش متن دوپهلو که بگذریم، نفس نامه مستقل زدن در سربرگ موسسه حکمت و فلسفه خالی از اشکال نیست. گرچه این درخواست امر عجیبی نیست و صرفا انتقال یک خانم به علت تغییر محل زندگی است اما وقتی نسبت به یک فرد به دلیل جایگاه مسوولیتی و نسبتش با انقلاب، چنین حساسیتی وجود دارد قطعا خطا صورت گرفته است. چه بهتر بود که همشیره ایشان خودش یک نامه شخصی به آن اداره می نوشت و نهایتا جناب خسروپناه جهت جلب اطمینان مدیرکل محترم، در هامش نامه درخواست خواهر خود را تایید میکرد و حتی تاکید میکرد این انتقال مشروط به رعایت قانون و عدم درخواست مشابه سایر افراد انجام شود.

۴. بنده تا به حال آقای خسروپناه را جز در یکی دو محفل عمومی سخنرانی از نزدیک ندیده ام، فامیل و هم رشته نیستیم، کار خودم و بستگانم را راه نینداخته و گمان هم نمی کنم چنین اتفاقی در آینده محتمل باشد، اما بنابر وظیفه دفاع از حقیقت باید بگویم راه اندازی دوباره این ماجرا جنبه انتقام گیری دارد ولاغیر و برخی خودیها نیز در پازل طراحی شده برای حذف این چهره انقلابی از آن موسسه گام برمیدارند.

۵. نکته آخر آنکه وظیفه پاسخ دادن به افکارعمومی با حواله دادن به آخرت و محکمه الهی صورت نمی گیرد. چه بسا در آنجا جناب خسروپناه با این سوال مواجه شوند که چرا روشنگری و ابهام زدایی نکرده اند و اینچنین گزک به دست مخالفان نظام داده اند؟! اتقوا من مواضع التهم، آشیخ تو هم!
Share/Save/Bookmark