توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36678
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
بازگرداندن نوعروس ایرانی از خاک افغانستان
پلیس اینترپل تهران و کابل آدم‌ربایان را بازداشت کردند
نوعروس 15 ساله ایرانی که ربوده شده و به خاک افغانستان قاچاق شده بود، در عملیات مشترک اینترپل تهران و کابل نجات یافت. این زن در حالی که ربایندگانش روانه زندان کابل شده بودند، به ایران بازگشت تا به خانواده‌اش در رفسنجان تحویل داده شود.
به گزارش خط نیوز به نقل از شوک ؛ ابتدای سال‌جاری بود که «فاطمه» وقتی در خانه‌شان بود به طرز مرموزی گم شد و در حالی که همه جست‌و‌جوهای شوهر و خانواده‌اش به بن‌بست خورده بود، یک مرد آشنا با آنها تماس گرفت و ادعا کرد برای کینه‌جویی و گرفتن انتقام از شوهر این نوعروس، وی را ربوده است.
برخلاف همه گروگانگیری‌ها این‌بار جوان افغان هیچ پولی نخواست و ادعا کرد که هیچ‌گاه فاطمه را بازنمی‌گرداند.
ماجرای این آدم‌ربایی خیلی زود به پلیس مخابره شد. مأموران در تحقیقات خود پی بردند که رباینده یک جوان افغان به نام «نوید» است که سر ساختمان با شوهر فاطمه همکار بوده است.
«آرمان» که باور نداشت همسرش ربوده شده باشد، در تحقیقات پلیسی گفت که مدتی پیش با نوید در محل کار دعوای سختی داشته است.
بدین‌ترتیب مأموران با یک آدم‌ربایی کینه‌جویانه مواجه شدند و با دو فرضیه مبنی بر پنهان شدن نوید و اسارت فاطمه در داخل ایران یا انتقال این نوعروس ایرانی به افغانستان مواجه شدند اما هیچ ردی از گروگانگیران در دست نبود.
سه ماهی نگذشته بود که تماسی با خانواده فاطمه گرفته شد و آنها صدای لرزان و وحشت‌زده نوعروس ایرانی را شنیدند. او ادعا کرد که مخفیانه تماس می‌گیرد و گفت که در یک روستا نزدیکی کابل نگهداری می‌شود.
با این تماس بود که ماجرای سرنوشت نوعروس ایرانی در دستور کار اینترپل تهران قرار گرفت و پس از اقدامات قضایی برون‌مرزی و دیپلماتیک پلیس کابل مأموریت یافت تا فاطمه را از اسارتگاه نجات داده و آدم‌ربایان را دستگیر کند.
اواخر هفته گذشته پلیس کابل ابتدا دایی نوید و سپس خود این جوان کینه‌جو را بازداشت کرد و با نجات دختر نوجوان، وی را به خاک ایران بازگرداند. فاطمه ۱۵ ساله است و تا ابتدایی درس خوانده است.
فاطمه در بازجویی‌ها گفت: فرزند پنجم خانواده هستم و یک سال قبل با پسر یکی از اقوام دور ازدواج کردم. من و آرمان دوران عقد را سپری می‌کردیم و هیچ مشکلی با هم نداشتیم. تا اینکه مدتی پیش متوجه شدم نامزدم سرکار بنایی با دوست صمیمی‌اش درگیر شده است. آرمان همیشه از دوستش نوید که افغانی بود تعریف می‌کرد. اما این بار خیلی ناراحت بود. من نفهمیدم علت این درگیری چه بوده که این قدر باعث ناراحتی‌اش شده است.
چند روزی از این ماجرا گذشت. در خانه بودم که زنگ خانه به صدا درآمدم. در را باز کردم. مردی با دو زن ناشناس پشت در بودند. فکر کردم آدرس می‌خواهند. آنها با توسل به زور مرا به داخل خودرویشان انداختند و به جای نامعلومی بردند.
بعداً فهمیدم این مرد جوان همان نوید، دوست شوهرم است. آنها مرا بیهوش کردند. چشم که باز کردم در روستایی ناشناخته بودم. همه افغان بودند روستایی در اطراف کابل، نوید می‌گفت می‌خواهد از آرمان انتقام بگیرد.
او مرا در خانه دایی‌اش زندانی کرد. سه ماه در آنجا بودم. زندانی شده بودم. نوید با خانواده‌ام نیز تماس گرفته بود تا بدانند به خاطر انتقام‌گیری از شوهرم مرا ربوده است.
اما هیچ کس نمی‌دانست کجا هستم. با دختردایی نوید بارها درد دل کرده بودم. یک روز در خانه باز ماند. از آنجا که دل دختردایی نوید برایم می‌سوخت، توانستم با خانواده‌ام تماس بگیرم. چند روزی نگذشته بود که پلیس اینتر پل دایی نوید را دستگیر کرد. نوید هم بازداشت شد و در کابل به زندان افتاد. من هم به پلیس ایران تحویل داده شدم و اینجا هستم. سرتیپ دوم پاسدار «بهمن امیری مقدم» فرمانده پلیس خراسان رضوی در این باره به شوک گفت: در پی اظهارات نوعروس ۱۵ ساله مبنی بر نحوه آدم ربایی و انگیزه آدم ربایان از ارتکاب چنین اقدام مجرمانه‌ای، تحقیقات گسترده کارآگاهان برای روشن شدن ابعاد تردید‌آمیز این پرونده آغاز شده است.
Share/Save/Bookmark