توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69546
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
نشست مطبوعاتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نشست مطبوعاتی محمد مرادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.
نشست مطبوعاتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان  با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد
به گزارش خط نیوز؛ محمد مرادی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بر نقش اصحاب رسانه در مدیریت مصرف برق تاکید کرد و گفت: آگاهی شهروندان در حوزه مصرف بهینه و مدیریت در امر آن، بدون شک با انجام رسالت جامعه خبری شکل می گیرد و در این راه خبرنگاران در صف مقدم اطلاع رسانی قرار دارند.
وی افزود: امروزه انرژی تقریبا به اندازه هوایی که تنفس می‌کنیم و آبی که می‌نوشیم؛ اهمیت دارد و برق يكي از انواع انرژي است كه به دليل مشخصه هاي خاص خود، بيشتر از ساير انواع انرژي ها مورد توجه مي باشد. صنعت برق یکی از مهمترین شریان های حیاتی زندگی اجتماعی است که همه مولفه‌های تشکیل‌دهنده جامعه شامل اقتصاد، بهداشت و درمان، صنعت، حمل‌ونقل، تجارت و کسب‌وکار، کشاورزی و... در مقیاس متفاوت، تحت تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم این صنعت می باشند.
مرادی فرآیند تولید و مصرف انرژی الکتریکی را شامل سه قسمت اصلی تولید، انتقال و توزیع بیان کرد که وظیفه شرکت توزیع برق در این راستا تامین برق مطئمن و پایدار است و در رابطه با مشترکین برق استان گفت: درکل استان 99/97درصد مشترکین 100درصدی برق در بخش شهری، 99 درصد از روستاهاي داراي سکنه و 100 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار در استان از نعمت برق برخوردار می باشند.
مرادی افزود: در مجموع 820 هزار مشترک در استان کرمانشاه وجود دارد که 83درصد خانگی 5/درصد صنعتی ،2 درصد کشاورزی و مابقی سایر مصارف است که از نظر مصرف انرژی به ترتیب 40درصد،13درصد و 18 درصد مصرف برق را شامل می شوند.
در سال گذشته با توجه به همکاری خوب مشترکین شرکت توزیع در کلیه بخش ها اعم از خانگی ،صنعتی و کشاورزی در مجموع به 455هزار مشترک 23 میلیارد پاداش در قبوض برق پرداخت کرده است که این رقم با توجه به به طرح پاداش 20 برابری در امسال و همکاری خوب مشترکین بیشتر خواهد شد.
مرادی گفت: در سالجاری هیچ گونه خاموشی با برنامه ریزی نداریم و کلیه تلاش صنعت برق این است که این تابستان را با همکاری مردم بدون خاموشی سپری کند و در ادامه افزود :آمارها نشان می دهد سرانه مصرف برق کشور چند برابرمیانگین جهانی است و تنها راهکار مدیریت مصرف بهینه برق است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ادامه داد: پیک بار در سال گذشته 843 مگاوات بوده است که امسال این مقدار تا حدودی افزایش یافته است و پیش بینی می شود این مقدار در سال جاری به 900 مگاوات برسد.به همین منظور جهت مدیریت مصرف برق در استان کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق به ریاست استاندار و با حضور کلیه دستگاه های اجرایی ذی ربط تشکیل شده است و گزارش عملکرد به صورت هفتگی به وزارت نیرو ارسال می گردد.
مرادی بیان کرد: بر اساس جلسات برگزار شده با صنایع قرار شده است که صنایع به طور متوسط در هفته نصف روز مصرف برق خود را تعدیل کنند و در رابطه با کشاورزان افزود: در این بخش طبق توافق انجام شده با کشاورزان مقرر گردیده است تا این قشر 5 ساعت با شرکت توزیع همکاری داشته باشند که در این راستا کشاورزان به دو گروه تقسیم شده اند که گروه اول از ساعت 11 تا ساعت 16 وگروه دوم از ساعت 13 تا ساعت 18 چاه های برقی خود را خاموش نمایند به طوری که در ازای این پنج ساعت همکاری 19 ساعت برق رایگان دریافت نمایند.
مرادی به کشاورزان توصیه کرد: بهترین زمان برای آبیاری محصول
در فصل تابستان ساعات بین 4 تا 10 صبح و قبل از شروع گرمای هوا است و افزود :آبیاری در این بازه زمانی باعث جذب بیشتر خاک شده و سبب می‌شود تا میزان بیشتری از رطوبت در دسترس ریشه گیاه قرار
گیرد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در ادامه گفت: به ازای گرم تر شدن هوا و افزایش یک درجه حرارت حدود 30 مگاوات به مصرف برق اضافه می شود به طوری که طبق مقایسه امروز نسبت به روز قبل 50 مگاوات مصرف برق افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: در صنعت برق برای رسیدن به محصول نهایی منابع مختلفی مانند آب و سوخت های فسیلی مصرف می شود که باعث کاهش منابع آب شیرین و افزایش آلاینده های محیط زیستی می شود ومی توانیم با مصرف بهینه برق به حفظ محیط زیست کمک کنیم. به ازای تولید هر یک کیلو وات ساعت برق با سوخت فسیلی،550 گرم گازهای آلاینده وارد محیط زیست می شود و با کاهش 10 درصد مصرف برق خانگی حدود 10 میلیارد کیلووات ساعت مصرف برق کاهش می یابد.
استاندار کرمانشاه:
ادارات، صنایع، کشاورزان و مشترکان خانگی با همکاری صنعت برق از پاداش تشویقی بهره مند شوند
استاندار کرمانشاه در بازدید از شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: ادارات،صنایع،کشاورزان و مشترکان خانگی با همکاری صنعت برق از پاداش تشویقی وزارت نیرو بهره‌مند شوند.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ استاندار کرمانشاه به همراه معاون سیاسی وامنیتی ،مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه از واحد ۲۴ ساعته دیسپاچینگ توزیع برق ، سامانه پاسخگویی ۱۲۱ و مرکز پایش شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه بازدید بعمل آوردند.
استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید و دیدار با مدیران و پرسنل شیفت شب شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: زمانی که همشهریان و هم استانی های ما در آرامش و امنیت در کنار خانواده هستند زحمت کشان صنعت برق بصورت شبانه روزی انرژی پایدار را برای بخش‌های مختلف فراهم می کنند.
وی با اشاره به لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی برق توسط هم استانی ها گفت: باید برق را به میزان ضرورت و در زمان‌های موردنیاز استفاده کنیم بطوری که در مواقعی که میزان بار شبکه برق بیشتر از میزان تولید می شود مشترکین بدون مشکل، برق مورد نیاز خود را دریافت کرده و به معشیت، در آمد و آسایش مردم کوچکترین خدشه‌ای وارد نشود.
صحرایی با تاکید بر اینکه ابتدا باید از فضاهای اداری و سازمان‌های دولتی مصرف بهینه را شروع کنیم تصریح کرد: صنایع، کشاورزان و مشترکین خانگی می توانند با همکاری صنعت برق و تعامل با این بخش انرژی پایداری داشته باشند و همچنین از طرح‌های تشویقی و پاداش های وزارت نیرو بهره ببرند.
در ادامه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به این موضوع که برق به عنوان بزرگترین زیرساخت در تمام فعالیت‌های امروز بشر نقش دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ضریب نفوذ برق در شهرهای استان ۱۰۰ درصد و در روستاها نیز بیش از ۹۹.۸ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۳۷پست فوق توزیع در سطح استان فعال می‌باشد گفت: ۳۱۴ فیدر ۲۰ کیلووات انرژی را از پست‌ها می‌گیرند و معبرهای‌ اصلی توسط ۱۹هزار و۵۰۰ ترانسفورماتوری که وظیفه تغییر ولتاژ را دارند به دست مصرف کننده می‌رسانند و همچنین ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط ۷هزار و۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف انرژی برق را به ۸۲۰ هزار مشترک در سطح استان می‌رساند.
مهندس مرادی در ادامه بیان داشت: طبق مصوبه هیئت وزیران ادارات ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰درصد در ساعات غیر اداری نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ باید در مصرف برق صرفه جویی کنند و همچنین بر اساس مصوبه هیات وزیران و توافق بین وزارت نیرو و صنعت، صنایع باید در هفته بمدت ۱۲ ساعت ، از ساعت ۱۱تا۲۳ در یکی از. روزهای هفته به جز جمعه با شرکت توزیع برق برای کاهش بار در مصرف برق همکاری داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه برق صنایع به هیچ عنوان محدود نمی‌شود گفت: جابجایی روز تعطیل از روز جمعه به یکی از روزهای هفته یکی دیگر از برنامه‌های ما در راستای مدیریت مصرف برق در صنایع می‌باشد که با توجه به مدیریت بار امسال برق بیشتری به صنایع اختصاص داده‌ایم.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه طبق توافق انجام شده با کشاورزان، آنها ۶روز در هفته بمدت ۵ ساعت از ساعت ۱۱ تا ۱۸ با شرکت توزیع برق همکاری می‌کنند و به ازای این همکاری ۱۹ ساعت باقیمانده را برق رایگان دریافت خواهند نمود.
وی درخصوص روشنایی پارک و خیابان‌ها نیز اظهار داشت: طبق دستورالعمل بایستی روشنایی عمومی را نیز ۵۰ درصد تعدیل کنیم که این موضوع بخاطر اولویت داشتن تامین برق بخش خانگی است.
Share/Save/Bookmark