توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71615
شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
خواص در وقوع مصیبت عظمای عاشورا نقش اساسی داشتند
خواص در وقوع مصیبت عظمای عاشورا نقش اساسی داشتند
دکتر جهانبخش زنگنه تبار در شام غریبان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دریک برنامه وبیناری با اقشار مختلف بسیجیان شهرستان دالاهو، دررابطه با فرهنگ عاشورا،اهداف قیام امام حسین(ع)،درس ها و عبرت های عاشورا سخنرانی کرد.
وی گفت :بیان تاریخ دقیق مصیبت بزرگ عاشورا بسیارمهم است، اما باید امروز حسین (ع)زمانه،پرچمدار اسلام ناب محمدی ازطرفی و یزید زمانه را از طرفی بشناسیم.
رژیم صهیونیستی بعنوان نمونه حکومت یزید از مهرماه سال گذشته تا امروز بیش از۵۰۰ برابر شهدای کربلا از زنان،کودکان وغیر نظامیان بی گناه را به شهادت رسانده است.
وی گفت:همان دستگاه تبلیغی دشمنان اسلام که اهل بیت پیامبر را خارجی معرفی کرد الان کاری کرده که عده ی قلیلی از فریب خوردگان جامعه اسلامی ما،درفتنه ها علیه نائب امام زمان شعار می‌دهند.رسانه های بیگانه خراش گوش ترامپ را از شهادت بیش از ۳۸ هزار شهید غزه،مهمتر معرفی میکنند.
زنگنه تبار گفت: جهادتبیین که توسط امام خامنه ای(مدظله العالی) بر همه ما واجب شده است،مهمترین عاملی است که می تواند حقایق و واقعیات را برای مردم تبیین می کندومانع از این می شود که دشمن هرطور که خود بخواهد واقعیا ت را برای ماتبیین کند.
زنگنه تبارگفت:همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند،خواص درتمام حوادث اینچنینی نقش اساسی دارند،در بوجود آمدن مصیبت عظمای عاشورا هم،خواص نقش بارزی ایفا کردند.
وی در پایان برخی از درسها وعبرتهای عاشورا را برشمردوگفت: پاسخ گفتن به این سوال که چه شد که از سال دهم هجری تا سال۶۱ حکومت از پیامبراکرم (ص)،به فرد فاسدی مانند یزید رسید؟
می تواند در انسجام کامل ملت ما و پروانه وار گشتن حول شمع ولایت وعدم توجه به تبلیغات شوم دشمن، ماراکمک کندوبه ما انگیزه بدهد تا زمانیکه این پرچم عزتمند توسط ولی معظم فقیه به امام زمان سپرده نشود، از پای ننشینیم و خستگی به خود راه ندهیم.
Share/Save/Bookmark