توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57765
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
منابع درآمدی اضافه‌شده به بودجه با اولویت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هزینه می‌شود
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس گفت: افزایش منابع درآمدی دولت در بودجه ۹۸ توسط نمایندگان برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر با اولویت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان و بهبود معیشت کارگران هزینه می‌شود.
منابع درآمدی اضافه‌شده به بودجه با اولویت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هزینه می‌شود
سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: نمایندگان تلاش دارند تا افزایش منابع درآمدی دولت در بودجه ۹۸ منابع حاصله برای کمک به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر و کاهش فقر در جامعه هزینه شود.

وی افزود: به عنوان مثال روز گذشته نمایندگان تصویب کردند که هزینه خوراک پتروشیمی‌ها تا دو برابر افزایش پیدا کند که این افزایش قیمت حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد را به همراه دارد و اولویت اصلی مجلس برای هزینه‌کرد این گونه درآمدها برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: اولویت نمایندگان در ارتباط با کمک به اقشار آسیب‌پذیر و کاهش فقر در جامعه در بودجه ۹۸ هزینه‌کرد منابع درآمدی ایجاد‌شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان و نیز بهبود وضعیت معیشتی کارگران است.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: یک مشکلی که ما با آن مواجه هستیم این است که افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان با سابقه ۲۵ سال در بودجه ۹۸ اعمال نمی‌شود و ما تلاش داریم تا با ارائه پیشنهاداتی این گروه از بازنشستگان نیز مشمول افزایش ۲۰ درصدی حقوق شوند.

وی در پایان گفت: قیمت حامل‌های انرژی و ازجمله بنزین در بودجه ۹۸ افزایش پیدا نمی‌کند مگر اینکه در الحاقی‌های ماده واحده، پیشنهاد‌ی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ارائه و تصویب شود اما تاکنون مجلس مصوبه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزین در سال ۹۸ در جریان بررسی بودجه نداشته است.
Share/Save/Bookmark