توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69069
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۶
استاندار کرمانشاه:
هنری ارزشمند است که انسان "دغدغه‌مند" بسازد
استاندار کرمانشاه گفت: هنری ارزشمند است که بتواند انسان دردمند و دغدغه‌مند بسازد.
هنری ارزشمند است که انسان "دغدغه‌مند" بسازد
محمد طیب صحرایی در آیین اختتامیه فیلم فجر در کرمانشاه که عصر امروز (24 بهمن) با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی و علاقمندان سینما برگزار شد، به نقش هنر ارزشمند در ساختن انسان ارزشمند اشاره کرد و افزود: از دیدگاه زیست شناسانه و مادی همه انسانها شبیه هم هستند، اما دیدگاه دیگری وجود دارد که انسان واقعی را یک انسان دردمند می‌داند.

وی افزود: انسان دردمند انسان واقعی است و انسانی است که برای همنوعان خود احساس دردمندی دارد.

صحرایی تاکید کرد: بسیاری اندیشمندان معتقدند که انسان اگر همه چیز از جمله آزادی، ثروت، زیبایی، اراده و ...داشته باشد، اما از احساس دردمندی برخوردار نباشد، نمی توان او را انسان نامید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هنر یکی از نزدیک‌ترین مسیرها برای رسیدن انسان به حس دردمندی است، گفت: هنر هم می تواند از انسان یک انسان دردمند بسازد و هم می‌تواند از او یک انسان بی دغدغه و بی احساس بسازد و هنری ارزشمند است که بتواند این حس دردمندی را در انسان ایجاد کرده و افزایش دهد.

صحرایی گفت: اگر هنری انسان را از احساس دردمندی دور کرده و تنها او را سرگرم کند، این هنر قطعا نمی‌تواند ارزشمند باشد.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: هنر در کشور ما به سمت ایجاد حس دغدغه مندی و دردمندی در انسان‌ها پیش رود.

"جوانرود" پاره تن کرمانشاه است/ دشمنان نتوانستند چهره این شهرستان را خدشه‌دار کنند


به گزارش ایسنا، صحرایی در ادامه با تقدیر از برگزارکنندگان این دوره جشنواره فیلم فجر در استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه امسال شاهد استقبال خوب کرمانشاهیان از فیلم‌های این جشنواره بودیم و امیدواریم استقبال از سینما همچنان استمرار یابد و ارزش محتوای فیلم‌ها هم ارتقا یابد.

وی با اشاره به ساخت فیلم های ارزشمند در این دوره جشنواره گفت: امسال چهار فیلم مرتبط با کرمانشاه بوده که یا کارگردان آنها کرمانشاهی بوده، یا فیلم با موضوع کرمانشاه ساخته شده و یا ساخت فیلم در کرمانشاه صورت گرفته و این چهار فیلم عبارتند از "اتاقک گلی"، "غریب"، "سرهنگ ثریا" و "شماره 10".

وی از "اتاقک گلی" به عنوان یکی از فیلم های موفق این دوره جشنواره یاد کرد و افزود: این فیلم در شهرستان جوانرود فیلمبرداری شده، شهرستانی که یکی از افتخارآمیزترین شهرستانهای کرمانشاه است و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

صحرایی گفت: جوانرود پاره تن کرمانشاه است و دشمنان در تلاش بودند در اغتشاشات اخیر چهره این شهرستان را خدشه دار کنند، اما نتوانستند و نخواهند توانست که خدشه‌ای به عزت مردم این شهرستان وارد کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: دشمنان تلاش کردند مردم را نسبت به این شهرستان و مردمانش بدبین کنند، اما مردم غیور این شهرستان نقشه آنها را نقش برآب کردند و همچنان پای نظام و انقلابشان مانده‌اند.
Share/Save/Bookmark