توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67871
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۹
تقدیر ویژه وزیر بهداشت از دکتر قباد محمدی
وزیر بهداشت به منظور بررسی مشکلات بهداشتی، درمانی و آموزشی و نیز بررسی آخرین آمادگی‌های حوزه بهداشت و درمان کرمانشاه جهت میزبانی زوار اربعین، وارد استان شد. دکتر بهرام عین اللهی روز (27 مرداد) با استقبال استاندار کرمانشاه و جمعی مسئولان استان وارد کرمانشاه شد.وزیر بهداشت در سفر یک روزه خود از مراکز درمانی سه شهرستان کنگاور، صحنه و هرسین بازدید کرد.در این بازدیدها وضعیت مراکز درمانی و تجهیزات مورد نیاز این سه شهرستان و اعتبارات لازم برای توسعه زیرساخت های درمانی آنها مورد بررسی قرار گرفت.عین اللهی همچنین دراین سفر، جلسه ای با جمعی از نمایندگان استان و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جهت بررسی وضعیت بهداشت و درمان استان و مصوبات لازم برای ارتقا زیرساخت های این حوزه خواهد داشت. دراین جلسه همچنین آخرین آمادگی‌های بهداشت و درمان استان جهت میزبانی از زوار اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تقدیر ویژه وزیر بهداشت از دکتر قباد محمدی
وزیر بهداشت با اشاره به تصویب طرح حذف سقف کارانه پزشکان مناطق محروم در جلسه روز گذشته هیات دولت، گفت: این مصوبه برای ماندگاری بیشتر نیروهای پزشکی و تخصصی تصویب شد و نیروهای پزشکی در مناطق محروم، هر قدر فعالیت کنند، می توانند دریافتی داشته باشند و این دریافتی در مناطق محروم فاقد سقف خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ابوذر: بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان دکتر چمران کنگاور اظهارکرد: مصوبه روز گذشته هیات دولت، گام بلندی در جذب نیروهای پزشکی و تخصصی در مناطق محروم است و به تحقق عدالت در سلامت کمک شایان توجهی می‌کند.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به زودی جایزه ملی «خدمت ماندگار» را به پزشکان شاخص مناطق محروم اهدا خواهد کرد، افزود: این جایزه به پزشکانی تعلق می گیرد که عمر خود را در مسیر خدمت در مناطق محروم، صرف کرده اند و در آینده نزدیک فهرست منتخبان این جایزه ملی اعلام می شود.وزیر بهداشت در ادامه گفت: طبق وظیفه و مسئولیت در وزارت بهداشت، لازم است که بازدیدهای میدانی از مراکز بهداشتی و درمانی مناطق مختلف کشور داشته باشیم. از سوی دیگر بعد از پایان دور اول سفرهای استانی رییس جمهوری به کل استان‌ها، وزرا نیز در حوزه فعالیت خودشان سفرهایی در کشور دارند.عین اللهی خاطرنشان کرد: مشکلات و کمبودهای بیمارستان دکتر چمران را از نزدیک دیدیم و امیدواریم که در جهت حل این مشکلات گام برداریم.
وی از اختصاص سهمیه بومی به دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی پزشکان بومی مناطق مختلف کشور از جمله کنگاور، هرسین و صحنه بتوانند با استفاده از سهمیه ویژه بومی، در مقطع تخصص مورد نیاز همان مناطق تحصیل کنند و دوباره به این مناطق بازگردند. امسال برای اولین بار این طرح در کشور از مهرماه اجرایی می شود.
وزیر بهداشت با اشاره به برنامه ریزی برای جذب ۳۰ هزار پرستار در کشور یادآور شد: پرستاران شاغل در دوره پاندمی کرونا، حائز امتیازاتی برای جذب می شوند و امتیاز آزمون به اضافه امتیاز فعالیت در دوران کرونا، شاخص و ملاک جذب این نیروها می شود.عین اللهی تاکید کرد: با توجه به پیشرفت های قابل توجه و قرار گرفتن ایران به عنوان قدرت اول منطقه در حوزه پزشکی خیلی از کشورها علاقه مند به استفاده از این ظرفیت هستند. مردم عراق هم با توجه به همجواری با کرمانشاه می توانند برای درمان به این استان سفر کنند. امیدواریم با کمک استانداری بتوانیم با تقویت زیرساخت ها در نزدیک ترین شهرهای کرمانشاه، پذیرای بیماران عراقی باشیم عین اللهی از بخش های مختلف بیمارستان ۷۰ تختخوابی شهید دکتر چمران کنگاور بازدید کرد
وزیر بهداشت از خودکفایی در تولید «انسولین قلمی» تا پایان سال خبر داد و افزود: خودکفایی در تولید برخی داروهای دیگر را نیزهدفگذاری کرده‌ایم.
دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه نشست با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و برخی نمایندگان استان، در جمع خبرنگاران، در خصوص کمبود برخی اقلام دارویی از جمله انسولین در کشور، گفت: دولت سیزدهم با توجه به اهمیت مسئله دارو از همان شروع کار خود، خودکفایی در تولید داروهای مهم را هدفگذاری کرده است.وی افزود: اینکه هر بار با تحریم های مختلف در تامین دارو دچار مشکل و مخاطره شویم پذیرفتنی نیست و تنها راه مقابله آن خودکفایی در تولید این محصولات است.
عین اللهی به اجرای طرح «دارویار» اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح و حمایت از تولید داخل قطعا بسیار کمبودهای دارویی مرتفع و حتی می توانیم به سمت صادرات این محصولات هم حرکت کنیم.
وی افزود: درحال حاضر بسیاری کشورهای منطقه نیازمند دارو هستند و از ایران درخواست دارو کرده اند و اگر برنامه ریزی مناسبی برای تولید داشته باشیم حتی می‌توانیم صادر کننده بسیاری داروها شویم.
وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر یکی ازاولویت ها در تولیددارو، تولید انسولین قلمی است چرا که متاسفانه تعداد مبتلایان دیابت در کشور بالاست و این بیماران در مقاطع زمانی مختلف به دلیل تحریم ها در تامین داروی خود دچار مشکل می شوند.وی تصریح کرد: با تلاش نخبگان کشور تا پایان سال درتولید انسولین قلمی خودکفا می شویم و حتی می توانیم درزمینه صادرات آن نیزاقدام کنیم.
زوار «شبانه» در مسیر پیاده روی اربعین حرکت کنند
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به آمادگی کامل حوزه بهداشت و درمان در بحث خدمات رسانی به زوار اربعین گفت: تنها نگرانی ما در اربعین امسال با توجه به گرمای بی سابقه هوا، بحث »گرمازدگی« است و در همین راستا از زوار تقاضا داریم نکات لازم در این زمینه را رعایت کنند.
وی افزود: موثرترین راهکار در این زمینه تردد شبانه زوار است و از تمامی زوار درخواست داریم در مسیر پیاده روی شبانه حرکت کنند و روزها را به استراحت بپردازند.عین اللهی تصریح کرد: همچنین تقاضا داریم زوار پیش از شروع پیاده روی اربعین، روزانه یک ساعت پیاده روی داشته باشند و یکباره بدون هیچ تحرک و ورزش قبلی اقدام به پیاده روی طولانی‌مدت نکنند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه امکانات و تجهیزات مقابله با گرمازدگی از جمله تامین دارو و «تونل سرد» در مرزها پیش بینی شده است.
عین اللهی گفت: همچنین پایگاه های اورژانس نیز به تعداد کافی در مسیر تردد زوار مستقر شده است.
نگرانی بابت «آبله میمونی» نداریم/ این بیماری بصورت«تک گیری» است
وزیر بهداشت در ادامه از شناسایی یک مورد «آبله میمونی» در کشور خبر داد و افزود: این یک مورد در استان خوزستان شناسایی شده است.وی افزود: خوشبختانه این بیماری همه گیری نداشته و بصورت تک گیری است و بنابراین نگرانی چندانی بابت شیوع آن نداریم.عین اللهی گفت: همچنین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری پایین است مگر در افرادی که دارای بیماری زمینه ای باشند.وزیر بهداشت علائم این بیماری را سرماخوردگی، تب، و بدن درد اعلام و تصریح کرد: در مرحله بعد بثورات جلدی ظاهر می شود که با بروز آنها بیماری از طریق این تاول ها می تواند به دیگران سرایت کند.عین اللهی در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر لزوم ارتقا بهره وری در نظام سلامت کشور هم گفت: در حال حاضر 1000 بیمارستان با 150 هزار تخت و 600 هزار پرسنل داریم، اما بهره وری آنها تنها 25 درصد است و باید برای به دست آوردن 75 درصد دیگر تلاش مضاعف کنیم.
وزیر بهداشت به عملکرد مطلوب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: از نظر ما این دانشگاه درجه یک است و می تواند ماموریت های مهمی را برعهده بگیرد.وی برحمایت این دانشگاه از شرکت های دانش بنیان هم تاکید کرد و افزود: با حمایت از این شرکت ها است که میتوانیم شعار «مرگ بر آمریکا» را عملی کرده و با تحریم ها بصورت موثر مقابله کنیم.
به گزارش خبرنگار ابوذر، «قباد محمدی» عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان با حضور وزیر بهداشت افزود: امیدواریم با تخصیص این اعتبار پروژه‌هایی که راه اندازی آنها سالها آرزوی مردم کرمانشاه و بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان بوده، مرتفع شود.وی اظهار داشت: با اجرای پروژه های بیمارستانی در شهرهای روانسر و دالاهو، تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه صاحب بیمارستان می شوند.رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون توجه بسیار خوبی به پروژه‌های حوزه سلامت استان شده است و بسیاری از این طرح ها از جمله اورژانس بیمارستانی، بیمارستان سرطان، خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشجویی و ۵۰۰ تخت بیمارستانی تا ۲ سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.وی اضافه کرد: همچنین اجرای پروژه های بیمارستانی در مناطق محروم از دیگر مواردی است که در این سفر مورد توجه قرار گرفت و با اجرای این طرح ها در محروم ترین مناطق استان بیمارستان خواهیم داشت.دکتر محمدی عنوان کرد: استان کرمانشاه مرکز درمان غرب کشور محسوب می شود و تعداد بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از استان‌های هم جوار هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش، پژوهش، فناوری و بهداشت از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در راستای اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا بسیار خوب عمل شده و در واکسیناسیون نیز جزو استان‌های با درصد بالا هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: خوشبختانه واکسیناسیون باعث شد سطح ایمنی مردم در این پیک و پیک قبلی بالا باشد و پوشش خوب واکسیناسیون باعث نجات جان بسیاری از هموطنان شد.
وی یادآور شد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، شاهد اقدامات خوبی در حوزه واکسیناسیون گسترده در سراسر کشور بوده ایم.
، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

دکتر عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سفر به کرمانشاه
از رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، دکتر محمدی ، برادر دانشمندم که از اساتید برجسته کشور هستند و این مسئولیت و این مشکلات را پذیرفتند و در این عرصه وارد شدند تشکر می نمایم. ایشان انصافا در این قضیه و در راستای رشد و پیشرفت حوزه بهداشت و سلامت استان توان و وقت بسیاری را صرف می کنند . امیدوارم با حضور ایشان بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استان کرمانشاه برطرف گردد.
Share/Save/Bookmark