توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69851
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۳
کرمانشاه امسال میزبان مسابقات قرآن ، عترت و نماز کشور است
کرمانشاه امسال میزبان مسابقات قرآن ، عترت و نماز کشور است
به گزارش خط نیوز؛ چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزیده کشور با حضور دکتر میکائیل باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسئولین این اداره در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد.
🔸 کرمانشاه امسال میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور است
در این نشست، دکتر سلمان محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه: هدف غایی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم آموزش و آشنایی دانش آموزان با قرآن و عترت و نماز است که بهترین زمینه ساز ظهور حضرت امام زمان(عج ) است.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات در بخش پژوهشی در دو بخش پسران و دختران از 27 مرداد ماه در تالار انتظار استان کرماشاه شزوع و تا روز جمعه سوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت کفت: همزمانی این مسابقات با ایام اربعین می تواند نقطه عطفی در پیشبرد اهداف این حرکت فرهنگی باشد.
وی خاطر نشان کرد: امسال حدود 112 هزار نفر جهت شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده اند که حدود 56 هزار نفر آن ها توانسته اند در مسابقات شرکت کنند و در نهایت 25 نفر از این تعداد به مسابقات کشوری راه یافتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر رشد و پیشرفت داشته است.
در ادامه دکتر باقری ، مدیر کل آموزش و قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شهر کرمانشاه قدمگاه زائرین امام حسین (ع ) است و با تقدیر از مسئولین آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: این رویداد یکی از بزرگترین رویدادهای بزرگ کشکول است که هیج دستگاهی در این زمینه به پای آموزش و پرورش نمی رسد.
وی افزود: در مرحله کشوری 2600 نفر به مرحله کشوری راه یافته اند که از این تعداد 650 نفر دختر و پسر در مسابقات سراسری پژوهشی در استان کرمانشاه شرکت خواهند کرد و در این مسابقات از 36 نفر از بهترین داوران کشور استفاده می شود.
باقری خاطر نشان کرد این مسابقات در شش رشته فهم قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و گفته های مهدوی برگزار می شود.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قرآن را وارد کتب درسی نموده ایم اظهار داشت: در برخی رشته ها برای جلو گیری از ایجاد چالش دانش آموزان در مسابقات، این رقابت ها را در رشته های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و انشای نماز گروهی برگزار می کنیم که مشکلی برای دانش آموزان شرکت کننده بوجود نیاید که از مهم ترین ویژگی های این مسابقات در سال جاری است که به صورت آزمایشی انجام می شود تا روند بهتر برگزار شدن مسابقات شناسایی شود.
باقری گفت: در این دوره از مسابقات 637 دانش آموز شرکت می کنند که از این تعدا 317 نفر دختر و 330 نفر نیز دانش آموز پسر است.
دکتر باقری با اشاره به اینکه 800 دار القرآن در سطح کشور وجود دارد که وظیفه تربیت و شناسایی استعدادهای قرآنی از بین نو آموزان و نوجوانان را برعهده دارند گفت: موفقیت کشور بستگی به موفقیت آموزش و پرورش دارد که باید پشتوانه دانش آموزان را در آموزش و پرورش از نظر قرائت، حفظ، مفاهیم قرآنی و ... تقویت نماییم.
دکتر باقری با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن و مفاهیم قرآنی و ترویج آن در جامعه است گفت: در این راستا مقرر شده حدود 11 هزار مربی برای تدریس در مدارس در سال جاری جذب وزارت آموزش و پرورش شوند.
Share/Save/Bookmark