توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 45578
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
مردم آماده کاهش شدید دمای هوا باشند
مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز از در پیش بودن هفته‌ای پر بارش برای استان البرز خبر داد.
به گزارش خط نیوز، منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی روزهای اخیر پیش‌بینی‌ کرده‌ بودیم که در اواخر هفته با سامانه بارشی جدیدی روبه‌رو می‌شویم که آب و هوای استان البرز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: این سامانه بارشی از عصر روز گذشته از سمت غرب وارد کشور شده و طی امروز آب و هوای البرز را به طور کامل تغییر خواهد داد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: نخستین تغییرات مربوط به افزایش ابرها و شدت وزش باد و بالاخره بارش باران است که از صبح روز پنجشنبه آغاز می‌گردد و تا اواسط روز جمعه ادامه خواهد داشت.

رحمانیان گفت: این بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی و سردسیر به صورت برف و تگرگ خواهد بود و به دنبال آن با کاهش چشم‌گیر دمای هوا در البرز روبه‌رو خواهیم بود.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه در شهرستان کرج طی روز چهارشنبه دمای هوا حداقل دو و حداکثر 12 درجه بالای صفر در ایستگاه‌های سنجش دمای هوا ثبت است که این میزان در روز جمعه به حداقل منفی چهار و حداکثر 6 درجه بالای صفر کاهش می‌یابد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز افزود: برای مناطق سردسیر مانند طالقان کاهش حدود 10 درجه‌ای دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

رحمانیان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه بارش‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، ادامه داد: مردم امروز در البرز شاهد بارش‌ها خواهند بود و این شرایط در روز جمعه نیز ادامه می‌یابد، اما برای روز شنبه با کاهش ابرها روبه‌رو هستیم.

وی گفت: اما از روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد آسمان استان البرز می‌شود و طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه بارش‌ باران و برف را در پیش خواهیم داشت و بنابراین باید گفت که هفته پربارشی را پیش رو داریم.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در پایان اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید دمای هوا باید کشاورزان، عشایر و ساکنان مناطق سردسیر اقدامات لازم را برای مقابله با این شرایط انجام دهند.
Share/Save/Bookmark