توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 72208
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۹
شهردار کرمانشاه:
۲۹ نقطه حادثه‌خیز شهر کرمانشاه ایمن‌سازی و رفع خطر شده است
شهردار کرمانشاه گفت: طی شش ماه گذشته ۲۹ نقطه حادثه‌خیز شهر کرمانشاه ایمن‌سازی و رفع خطر شده و اکنون ۱۲ نقطه حادثه‌خیز دیگر توسط پلیس راهور شناسایی شده است.
۲۹ نقطه حادثه‌خیز شهر کرمانشاه ایمن‌سازی و رفع خطر شده است
نادر نوروزی امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شش ماه گذشته ۲۹ نقطه حادثه‌خیز شهر کرمانشاه ایمن‌سازی و رفع خطر شده است و اکنون ۱۲ نقطه حادثه‌خیز دیگر توسط پلیس راهور شناسایی شده که برای رفع خطر و ایمن‌سازی در دستور کار شهرداری کرمانشاه قرار گرفته است.

وی افزود: ایمن‌سازی ۲۹ نقطه در شش ماه نخست سال جاری انجام شده و ۱۲ نقطه معرفی شده نیز در حال حاضر در دست اقدام است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از نصب سرعت‌کاه‌ها در کمربندی غربی و شرقی و نصب تجهیزات و علائم ترافیکی در نیمه نخست سال، آمار فوتی‌ها به صفر رسیده است در حالی که در شش ماه نخست سال جاری آمار فوتی‌ها ۶۴ مورد و تصادفات ۲۷ مورد را نشان می‌دهد، یعنی ضریب تصادفات منجر به فوت ۲/۳۷ به ازای هر خودرو شده است.

نوروزی اضافه کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، توجه نداشتن به جلو و اصرار راننده به رانندگی طولانی مدت، خستگی و خواب آلودگی، همچنین ایمنی پایین خودروها علت اصلی تصادفات بوده است که در این راستا باید از تجهیزات و علائم رانندگی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ایمنی جاده‌ها و کیفیت خودروها نقش مؤثری بر کاهش یا افزایش تصادفات دارد، ادامه داد: در تصادفات فوتی و جرحی اگر خودرو خوب و باکیفیت باشد به‌طور قطع آمار فوتی‌ها و جرحی‌ها کاهش پیدا می‌کند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه یک خطای کوچک از جمله توجه نداشتن به جلو یا خواب‌آلودگی راننده مجازاتش نباید مرگ باشد، گفت: اگر خودرویی از مسیر منحرف می‌شود باید بررسی کرد که نقش جاده و خودرو در کاهش خسارت این تصادف چه چیزی می‌تواند باشد.

نوروزی ادامه داد: پس از نصب سرعت‌کاه‌ها، تجهیزات و علائم ترافیکی در کمربندی‌های شرقی و غربی که ایمن‌سازی جاده را به همراه داشت، آمار تصادفات به سمت خیابان‌های اصلی شهر بیشتر شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین فوتی‌ها در شش ماه نخست سال جاری در بزرگراه شهیدسلیمانی با سه تصادف و ۱۱ کشته بوده و به ترتیب بلوار تعاون، بلوار شهید بهشتی و خیابان شهید بهشتی بیشترین تصادفات و فوتی‌ها را به خود اختصاص داده است.
Share/Save/Bookmark