توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69806
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
معابر شهر کرمانشاه نیاز به نصب ۱۵۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک دارد
رییس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: برای مدیریت و کنترل ترافیک کلانشهر کرمانشاه نیاز به نصب حداقل ۱۵۰ دستگاه دوربین است.
معابر شهر کرمانشاه نیاز به نصب ۱۵۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک دارد
سرهنگ محمد حیدری روز چهارشنبه با حضور در ایرنای مرکز کرمانشاه به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زیرساخت های ما با حجم تردد و تراکم در سطج معابر شهر به هیچ عنوان همخوانی ندارد، اظهار کرد: اکنون تنها پنج درصد از معابر ما زیر پوشش سامانه های هوشمند است که این میزان تنها شامل ۵۷ کیلومتر شبکه بزرگراهی این شهر ( کمربندی شرقی و غربی و هوانیروز ) است.

وی اضافه کرد: متاسفانه مابقی ۹۵ درصد دیگر از معابر شهر کرمانشاه به شیوه سنتی کنترل می شود که این مدل سنتی به هیچ عنوان جوابگوی شمار زیادی از خودروهای موجود که هر روز به تعداد آنها افزوده می شود نیست.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه از مجموع ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو موجود در استان ۶۵ درصد آنها در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند، یادآور شد: براساس آمارهای موجود از زمان نصب دوربین های کنترل سرعت در معابر بزرگراهی استان از سال گذشته تاکنون از میزان حوادث رانندگی به میزان ۲۷ درصد کاسته شده است که این امر نشان دهنده نقش تاثیرگذار سامانه های هوشمندسازی در کاهش حوادث است.

معابر شهر کرمانشاه نیاز به نصب ۱۵۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک دارد

سرهنگ حیدری تاکید کرد: علاوه بر این در بررسی های انجام شده، ۷۰ درصد تصادفات درون شهری در شبکه بزرگراهی بوده است ولی از زمان نصب این دوربین ها میزان تصادفات به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

۵۰ درصد از معابر کرمانشاه باید تحت پوشش سامانه های هوشمند ترافیکی قرار بگیرد

وی با تاکید بر این امر که در حوزه هوشمند سازی در شهر کرمانشاه باید تلاش مضاعفی صورت گیرد گفت: در استان های همجوار مانند همدان بیش از ۱۰۰ سامانه پلاک خوان در معابر نصب شده است که کمک کار پلیس است در حالیکه در شهر کرمانشاه این بار بیشتر به دوش پلیس است.

معابر شهر کرمانشاه نیاز به نصب ۱۵۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک دارد

سرهنگ حیدری ادامه داد: در شهرستان ها به غیر از پاوه نیز در زمینه هوشمند سازی هیچ اقدامی انجام نشده است و نیاز است معاونت عمرانی استانداری در این حوزه ورود پیدا کند چرا که با این افزایش سرسام آور تعداد خودروها اگر به دنبال راهکارهای علمی و هوشمند سازی نباشیم قادر به مدیریت ترافیک نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه هم اینک پنج درصد معابر زیر پوشش سامانه های هوشمند است که این میزان حداقل باید به ۵۰ درصد رسانده شود افزود: برآورد انجام شده و تقاطع و معابر اولویت دار را شناسایی کرده ایم که برهمین اساس نیاز به نصب ۱۸۰ دوربین پلاک خوان با کاربردهای مختلف از جمله زوج و فرد و کنترل سرعت وجود دارد.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه ادامه داد: بررسی هایی که انجام شده است نشان می دهد ۶۵ درصد حوادث ما براثر برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده است که نقش سرعت در بروز این حوادث انکار ناپذیر است و با نصب این دوربین های پلاکخوان می توانیم این حوادث را به حداقل برسانیم.

معابر شهر کرمانشاه نیاز به نصب ۱۵۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک دارد

سرهنگ حیدری تاکید کرد: تنها راهکار کوتاه مدت ما این است که سامانه هوشمند نصب کرده و طرح زوج و فرد با محدودسازی تردد را همانند شهرهای دیگر راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: باید این عمل را همانند شهر تهران از طریق سامانه انجام دهیم تا بار هسته های مرکزی ما کمتر شود در حالی که هم اکنون ما اینکار را با نیروی انسانی انجام می دهیم که به هیچ عنوان کافی نیست.

خودروهایی که سرعت مجاز را در معابر رعایت نکنند ۱۵ روز توقیف می شوند

وی تاکید کرد: خودروهایی که بالاتر از ۱۴۰ کیلومتر در معابر اصلی سرعت داشته باشند با استفاده از سامانه ها و گشت های محسوس و نامحسوس شناسایی و براساس دستور قضایی علاوه بر اعمال قانون، توقیف سیستمی و فیزیکی شده و به مدت ۱۵ روز در پارکینگ نگهداری می شوند.

سرهنگ حیدری با اشاره به ثبت نمره منفی در سوابق این دسته از رانندگان تاکید کرد: رانندگان این خودروها چنانچه این تخلف را تکرار کنند به دستگاه قضایی معرفی و پس از آن نیز از آنها تست های روانشناسی گرفته خواهد شد تا وضعیت روحی روانی آنها بررسی شود.

خودروهای با اگزوزهای نامتعارف توقیف می شوند

وی در مورد نصب اگزوزهای غیرمتعارف برروی خودروها نیز گفت: با تعاملی که با دستگاه قضایی انجام گرفته است در صورت مشاهده خودروهایی با اگزوزهای نامتعارف این خودروها به مدت یک ماه در پارکینگ توقیف می شوند.

سرهنگ حیدری ادامه داد: علاوه بر این مکانیک و تعمیرگاهی که این اگزوز را برای خودرو نصب کرده است نیز از طریق اتحادیه آن صنف شناسایی شده و جریمه یا تعطیل می شود.

معابر شهر کرمانشاه نیاز به نصب ۱۵۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک دارد

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ دستگاه خودرو که اقدام به نصب اگزوزهای نامتعارف با ایجاد آلودگی صوتی کرده بودند شناسایی و پس از طی مراحل لازم توقیف و هم اینک در مرحله شناسایی نصاب آنها هستیم.

نبود خط کشی معابر موجب بی نظمی ترافیکی شده است

وی با بیان اینکه در کنار بحث ایمنی ترافیک، انضباط ترافیکی نیز مطرح و بسیار مهم است گفت: در بحث انضباط ترافیکی در کلانشهر کرمانشاه نیاز به کار است و با فرهنگ سازی به ویژه از طریق رسانه ها باید نسبت به ارتقای فرهنگ ترافیکی در بین رشهروندان اقدام کرد.

سرهنگ حیدری ادامه داد: یکی از این انضباط های ترافیکی وجود خط کشی ها معابر و به ویژه خطوط عابر پیاده است به عنوان یک الفبای انضباط ترافیکی است تا قدرالسهم رانندگان و عابرین پیاده مشخص شود در حالیکه در بسیاری از موارد خط کشی ها وجود نداشت و همین امر موجب بی نظمی در رانندگی ها شده که خیلی از تصادفات خسارتی نیز به همین دلیل است.

وی تاکید کرد: خطوط عابر پیاده باید بصورت برجسته و سه بعدی باشد تا علاوه بر عابرین پیاده، رانندگان نیز قدر السهم خود را هنگام توقف در پشت چراغ های رانندگی بدانند درحالی که در بسیاری از میادین و چهارراه های شهر این خط کشی ها وجود ندارد.

شهرداری باید به وظایف و تکالیف خود عمل کند

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه برای حل این مشکلات تکلیف دستگاه ها در قانون مشخص شده است افزود: پلیس ناظر ترافیک است و شهرداری در حوزه شهری باید به وظیفه و تکالیف قانونی خود عمل کند و این مساله همواره از مطالبات ما بوده و در جلسات ختلف اعلام می کنیم.

معابر شهر کرمانشاه نیاز به نصب ۱۵۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک دارد

وی تاکید کرد : هرچند که شهرداری در حوزه مدیریت شهری اقدام خوبی را در دست اجرا دارد و توانسته است با ایجاد مسیرهای جدیدی بار ترافیکی را در برخی مناطق شهر کاهش دهد ولی کافی نبوده است.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه به دلیل نبود زیرساخت های مناسب و نداشتن کشش معابر، بار ترافیکی سنگینی در برخی نقاط شهر وجود دارد افزود: این امر موجب ایجاد گره های ترافیکی در سطح شهر شده است که شهرداری باید برای حل این معضل توسعه معابر را در دستور کار خود قرار داده و با احداث کنارگذرهای مناسب بار اصلی معابر اصلی را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین گره های ترافیکی کلانشهر کرمانشاه در کمربندی های شرقی و غربی است که موجب بروز ترافیک شدیدی همه روزه در این ۲ کمربندی شده است که دلیل اصلی آن کم عرض بودن ۲ فقره پل در این مسیرهاست که با تعریض کردن آن این مشکل به راحتی حل می شود ولی تاکنون اقدامی در این زمینه به غیر از تجهیز کارگاه توسط یکی از پیمانکارها در جوار یکی از این پل ها صورت نگرفته است.

عقب ماندگی در زیرساخت های ترافیکی در کرمانشاه زیاد است

فرمانده پلیس راهور کرمانشاه با بیان اینکه در کل عقب ماندگی های شهر کرمانشاه در حوزه ترافیک و زیرساختی بسیار زیاد است افزود: این عقب ماندگی در حوزه حمل و نقل شهری نیز نمود دارد به طوری که در این حوزه اگر سهم جابجایی مسافر ۳۵ تا ۴۰ درصد توسط ناوگان عمومی باشد این میزان در کرمانشاه بنا به اعلام خود شهرداری تنها ۲.۵ درصد است.

معابر شهر کرمانشاه نیاز به نصب ۱۵۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک دارد

وی گفت: همین امر موجب افزایش تردد خودروهای شخصی در معابر و خیایان ها شده است که نمونه بارز آن ازدحام مردم در میدان آزادی در پایان روز است.

روزانه بیش از ۳۵ هزار نفر در پارکینگ شهرداری تردد می کنند

سرهنگ حیدری ادامه داد: در پارکینگ شهرداری حدود ۴۷۰ پزشک حضور دارند که به طور متوسط اگر هر پزشک ۳۰ بیمار را ویزیت کند در روز ۱۲ تا ۱۳ هزار می شوند ضمن آنکه هر بیمار نیز حداقل یک نفر همراه دارد یعنی در یک بازه زمانی از ساعت چهار تا هشت بعدازظهر ۳۵ هزار نفر در این منطقه تردد می کنند.

وی با بیان اینکه این مکان همچنین قطب گردشگری سلامت چهار استان همجوار نیز است یادآور شد: متاسفانه این منطقه به دلیل نداشتن پارکینگ مناسب و کافی و عرض کم معابر آن موجب شده تا کسانی که از استان های دیگر به این مکان مراجعه می کنند علاوه بر دغدغه بیماری دغدغه محل پارک خودرویش را نیز داشته باشد.

سرهنگ حیدری با دعوت از شهروندان در برقراری انضباط شهری در حوزه ترافیک گفت: مشارکت مردم در حوزه مدیریت ترافیک اعم از انضباط و ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است و شهروندان می توانند با سامانه ۱۲۰ تماس گرفته و هرگونه تخلف مشهوی مانند فقدان پلاک، آلودگی های صوتی و حرکات نمایشی را اطلاع دهند تا مراحل قانونی در مورد آنها انجام گیرد.
Share/Save/Bookmark